sinkulan kasaan kokoaminen

Sain vihdoinkin hankittua sinkulani, joka on tosin osissa postituksen takia. En ole useaan vuoteen pyörien parissa työskennellyt, joten olisi toivottavaa, että pyörän kokoaisi nyt aluksi joku homman taitava…

Osaatteko suositella esim. jotain pyörähuoltoa, jossa tämä kävisi nopeasti ja mahdollisimman hyvällä hinnalla. Jostain jo kyselin ja puhuivat 50-60eurosta.

Kiitoksia.

Oletus: pääkaupunkiseutu

  • pyörätohtori - espoo
  • pyörähuolto - hki
  • kumiluoti - hki
  • tikkurilan ajomies - vantaa

Nuo kaikki löytyvät palveluhakemistosta, paitsi pyörätohtori (pyoratohtori.fi).

Mannerheimintiellä (olisiko talo 81) on pihan perällä pyöräkorjaamo. Pohjoisempana Keravalla Lundberg on tehnyt sinkuloita.

Tuo hyvä hinta on suhteellinen käsite :wink:

Tietysti tää nyt on vaan mun mielipide, mutta jos jatkossa aiot itse pyöräsi huoltaa, niin eniten opit touhusta, kun kasaat sen pyöräsikin itse. Yleensa sinkula on kuitenki sitäverran simppeli vehje, että senku ruuvaa palat kiinni ni pyörä on alla! Tai jos nyt kiekotkin on palasissa, ni sit vähän isompi homma, mut väittäisin kyllä, että yhdessä illassa kokematonkin kasaa sen pyörän, kunhan osat vaan on sopivat keskenään :slight_smile:

Rohkeesti vaan kokeilemaan!

Samulin kanssa samoilla linjoilla, etenkin jos sitä kokemusta pyörien kanssa puljaamisesta löytyy edes vähän. Samat kuusiokolot ja lenkit toimii vieläkin. Tietty jos pyörä on ihan atomeina, niin sitten se voi olla vähemmän vaivalloista viedä pyöräjopparille, mutta siitä ei kyllä alta satkulla taida selvitä. Ja etenkin kun kriteerinä on “nopeasti ja mahdollisimman hyvällä hinnalla”.

Tuossa on siis kolme vaihtoehtoa. Joko pyörä on nopeasti kasassa ja hinta on todellakin hyvä, kasaajalle nimittäin. Tai sitten pyörä on nopeasti kasassa, ja hinta on hyvä maksajalle, mutta voi olla, että maksaja maksaa hetken päästä hieman lisää. Halvat jannut on sitten niin buukattuja jatkuvasti, että nopeuden voi unohtaa.

…tai sitten pyydät jonkun kaverin auttamaan ja aikaa ei mene niin paljoa, mutta opitpahan silti.

Suosittelen itse kasaamista itsekin. Itsellä fiksivimma syntyi osittain siitäkin, ettei ollut mitään hajua pyörän korjaamisesta tai huollosta, mitä nyt joskus nappulana kumia paikannut isän kanssa tai jotakin. Tämä on johtanut vielä suht vastakin hyviin sananvaihtoihin, vaikkapa vanteiden kasaamisesta:

Kaveri: No se kasaaminenhan on yhtä helppoa ku sisäkumin vaihto.
Minä: Niin no en mää sitäkään osaa.

Nyt onnaa molemmat.

Osat mukaan keskareihin niin varmasti löytyy 20 osaavaa ja innokasta kasaajaa.

^tai ainakin helvetisti neuvoja.

“eiku sä tarttet nyt lenkin” “eiku ota vaan vähän kaljaa, muista kiroilla”

Kiitoksia vastauksista, onneksi eräs boardin jäsen tarjoutui auttamaan ja opettamaan. Tosiaankin oli alunperin toiveenakin, että voisi itse olla edes mukana kokoamisessa, mutta vielä parempi kun nyt saa kunnon opetuksen.

t-nelson - 8 hours ago » ...nyt saa kunnon opetuksen.
Sekin on mahdollista... :P