Sidottu & juotettu (puolat)

Tätäkin yritin, mutta kyllähän sitä olisi pitänyt tietää, ettei hyvää tulosta saavuteta isollakaan elektronisten piirien kolvilla.
Kokeneemmat pojat kulman takana osasivat kertoa, ettei tina+lyijyseos oikeastaan ole käypä juotosaine rautalangan päälle. Messinki puolestaan olisi, mutta sillä on korkeampi sulamispiste.

Toki voisi käyttää butaanitorchia, mutta eikö se pilaa lämpökäsitellyt puolat? Prollyllä taisi olla jossain värkissä tällä menetelmällä viimeistellyt kiekot, tietääkö kukaan tarkkoja yksityiskohtia? Onko kukaan itse tehnyt tätä?

Edit: Tällänen löyty, mutta oma englannin taitamistaso ei googlen translaattoria paremmin kerro mitä tarkoittaa “thin gauge rosin core solder”?

mutsis oli sidottu & juotettu :-)

Rosin = hartsi. http://fi.wikipedia.org/wiki/Juotostina

Eikö tuo ole vähän turhaa jos vanteet ovat modernit ja tarpeeksi jäykät?

Kyllä se on turhaa kaikissa tapauksissa :slight_smile: Paitsi jos se näyttää omasta mielestä hyvältä.

Kylmämuokattu rosteri, mitä pinnat yleensä ovat, alkaa pehmetä n. 400 C lämpötilassa (toipuminen eli dislokaatioiden annihiloituminen). Eli kauheasti en menisi lämmittelemään.