Satulat in general

Liian pehmeet penkit alkaa pitemmän päälle painamaan edestä ikävästi, parempi, kun on joku kovempi, niin paino on luiden varassa.

Välillä mulla oli San Marco Ponza K, se on varsin kova, mutta mulle epäsopivan mallinen. Oli ihan mukava kaupungissa, koska jäykkyyden ja kovuuden ansiosta oli niin hyvä ja tukeva tuntuma pyörään. Pitemmillä matkoilla se aiheutti sellasta tuskaa, ettei sitä ole kukaan ansainnut.

Fizik Arione on mukava. Sopivan kova, sopii mulle ja siinä voi vähä vaihdella istumapaikkaa, se on sen verran pitempi. Tollaset alle 40km matkat menee mukavasti ilman lisäpehmusteita, pidemmätkin sitten toppahousuissa. Ei kuitenkaan kestä kovin hyvin kulutusta. Succicsia varmaan kestää pitkäänkin, mutta muut housut näyttää sitä kuluttavan aika vauhdilla, ainakin pinnasta. Reikiä ei vielä oo kyllä kulunu, joten ehkä se pinta vaan kuluu ja alemmat kerrokset kestää, saa nähdä. Kaatuessa sen kylkeen tuli kyllä heti reikä. Paikkasin Park toolin Super patchilla.

Maantiepyörässä on uuden mallinen Flite, hiilikuitukiskoinen valkoinen versio. Kun kerran käytettynä löytyi. Ei juurikaan toppausta, eikä oikeastaan voi paljon istumapaikkaa vaihdella, se kärki on niin kapea ja lyhyehkö. Mutta ainakin vaippahousujen kanssa on hyvä mulle.

Lyhyille ja pidemmille lenkeille beaterissa Sellen SLR, omasta mielestä paras jakkara, jolla oon hanuriani lepuuttanut. Pidemmillä lenkeillä vaippapöksyt on ihan jees ton kanssa.

Sunnuntaipyörässä retro San Marco Rolls, erittäin mukava sekin, vähän liukas ehkäpä.

TimoL - 12:22, 22.9.2009 » Lyhyille ja pidemmille lenkeille beaterissa Sellen SLR, omasta mielestä paras jakkara, jolla oon hanuriani lepuuttanut. Pidemmillä lenkeillä vaippapöksyt on ihan jees ton kanssa.
kiva että on maistunu!
mattti - 13:31, 22.9.2009 kiva että on maistunu!
No eikö ookin!

SDG Ti-Fly paraatiajoon ja SDG Ti-Fly C arkeen. Ensimmäisellä 10 h menee ongelmitta. Jälkimmäinen on kehno maastossa.

Molemmat syövät farkkuja.

Wigglestä tuli pitkän säätämisen jälkeen oikea laatikko, jossa oli Selle SMP Composit. SMP edustaa kuvassa taustalla, etualalla on verrokkina SLR. Satuloiden painot ovat aika tarkkaan samat, mutta SMP on paljon kovempi. Ajokokemuksista lisää jahka niitä kertyy.

http://img229.imageshack.us/img229/7799/satulat1a.jpg

Ns, ykköspyörässä (työmatka, kauppa & ulkoilu) on hyvin hoidettu perus brooks b17… jolla joku 5000-7000km perseen alla ja perse kiittää…

Otetaan ehdotuksia vastaan satulasta, jossa olis leveä istuinosa ja kapea nokka aina istuinosaan asti. Siis niin että perä levenee lähes 90 asteen kulmassa.

Aika lailla tollasiahan on usein retkeilyyn tai naisille suunnitellut satulat, niistä pitäs löytyä valinnanvaraa vähä joka kaupassa.

Kapeetkin penkit on kyllä yllättävän mukavia kun vaan sarvet on niin alhaalla, että paino ei tuu pakaroille vaan luille. Mutta eihän se asento tietenkään kaikkeen sovi.

Fizikin Pave:lla olen ajellut oikeastaan päivittäin ja se sopii minulle hyvin. Myös tuossa käytössä on kestänyt hyvin, eikä yli 7000km jälkeen näy mitää hajoilun merkkejä. Fizikiä kun yleensä soimataan siitä, etteivät ne kestä. Succiksia en ole juurikaan tottunut käyttämään, joten ihan perushousujen persettä on syönyt.

Maasturissa sitten SDG:n BelAir, johon myös ollut varsin tyytyväinen. Tässä tosin materiaali sellainen, että kuluttaa housuja aivan älyttömästi…kääntäen tällä haettu varmasti sitä, että pito penkkiä vasten on mahdollisimman hyvä.

Nyt hankin Sellen C2 -satulan tuohon Olmoon, mutta tästä ei vielä mitään kommentoitavaa.

NKOTB - 19:32, 21.12.2009 » Otetaan ehdotuksia vastaan satulasta, jossa olis leveä istuinosa ja kapea nokka aina istuinosaan asti. Siis niin että perä levenee lähes 90 asteen kulmassa.
Jos 153 milliä lasketaan leveäksi, niin [tää?](http://www.selleitalia.com/eng/index.html)
kyttyra - 21:53, 21.12.2009 »
NKOTB - 19:32, 21.12.2009 » Otetaan ehdotuksia vastaan satulasta, jossa olis leveä istuinosa ja kapea nokka aina istuinosaan asti. Siis niin että perä levenee lähes 90 asteen kulmassa.
Jos 153 milliä lasketaan leveäksi, niin [tää?](http://www.selleitalia.com/eng/index.html)
Jaa niin mikä noista? Kyllä mä lasken yli 140 milliset leveiksi. Eikä siis oo tarkotus mitään retkisohvaa löytää, vaan korkeintaan pikkasen topattu takaa leveä satula, ilman mitään tuuletusreikiä ja mielellään mahd tasainen.

^noihin sun kuvailuihin passaa aika hienosti spessun toupen “maastomalli”, tosin siinä on potenssikolo jos sitä tuuletusreiällä tarkoitat.

Eli tämä.

konkeli - 8:30, 22.12.2009 » ^noihin sun kuvailuihin passaa aika hienosti spessun toupen "maastomalli", tosin siinä on potenssikolo jos sitä tuuletusreiällä tarkoitat. Eli [tämä](http://www.specialized.com/us/en/bc/SBCEqProduct.jsp?spid=47232&menuItemId=0&eid=0).
Niin joo, Spessullahan on noita eri levyisiä satuloita. Mut mielellään tosiaan ilman sitä potenssikoloa. Se kun kuulemma saattaa ennemminkin katkaista verenkierron kuin helpottaa sitä.

^ Uskoisin ton olevan melko yksilöllistä. Tai siis niin se onkin. Joillekin reikäsatula on ollut helpotus, joillakin se ei toimi ollenkaan.

NKOTB - 9:03, 22.12.2009 »
kyttyra - 21:53, 21.12.2009 »
NKOTB - 19:32, 21.12.2009 » Otetaan ehdotuksia vastaan satulasta, jossa olis leveä istuinosa ja kapea nokka aina istuinosaan asti. Siis niin että perä levenee lähes 90 asteen kulmassa.
Jos 153 milliä lasketaan leveäksi, niin [tää?](http://www.selleitalia.com/eng/index.html)
Jaa niin mikä noista? Kyllä mä lasken yli 140 milliset leveiksi. Eikä siis oo tarkotus mitään retkisohvaa löytää, vaan korkeintaan pikkasen topattu takaa leveä satula, ilman mitään tuuletusreikiä ja mielellään mahd tasainen.
Äh perse. Turbomatic. Siis. Näyttää ainakin aika muodokkaalta.

“Return of the Turbo”

Dear Yksivaihde, mitä teen muodikkaan San Marco Concor Supercorsani kanssa, kun se on päällystetty mokkanahalla ja siten tarraa ikävästi ajopöksyihin kiinni? Kannattaako rasvata, vai muuttuuko se kenties pelkästään ajamalla sileäksi?

Hyvä happo-orgiat,
ainakin oman rajallisen kokemukseni valossa uskallan sanoa, että kyseisen satulan mokkapinta muuttuu varsin vähäisellä ajamisella esimerkiksi kireiden mustien denim-pillihousujen sitä hinkatessa kiiltäväksi sekä tasaisen sileäksi.

Sattuuko kellään olemaan mustaa Charge Buckettia? Kiinnostais tietää sen pohjan tarkempi väri.

Kiinnostaisi tietää, millä penkeillä muut naisihmiset ajaa. Koin itse suunnattoman valaistumisen, kun vaihdoin äijäsatulan WTB Devaan. Jestas! Paino on täydellisesti istuinluilla ja - hommasta tuli vaan tosi paljon hauskempaa. Ei mulla aiemminkaan ollut valittamista mutta nyt ei enää vaan halua huonompaa. Eikä se satulani edes näytä miltään sohvalta!

Kunhan paketti (lisää satuloita) tulee Tanskasta, mä luovutan äijäsatulani kiertoon. Mulla on kuitenkin tyttötakapuoli. :slight_smile:

edit: pilkkuvirhe