Satula-, tarakka-, runko- ja tankolaukut

Ilahduttavaa nähdä että tuo tarakka on vielä käytössä. Yksi ekoista tekemistäni.
Myös vaihtokauppana saadut tankopussukat ovat vielä käytössä. Tai ainakin yksi niistä, toinen pöllittiin mut toivottavasti meni tarvitsevalle.

Siisti myös tuo decaleur. Just tuollaisia on hauska tehdä ja keksiä ratkaisuja.

1 Like

Tämä on tosi hieno, ja varmaan paras. Mä nyt jo sieluni silmin näen, että oma versioni varmaan koostuu lähinnä B-kaupan putkiclampeista. Ton decaleurin haaurkan juotto kyllä kiinnostaisi, kun ei vaikuta niin hirveän isolta hommalta ja siihen mun varsin vähäisten juottotaitojen pitäisi kumminkin riittää.

1 Like

Tässä Akin kirjoituksessa voi olla inspiraatiota kateltavaksi https://www.toolonpyora.fi/post/on-the-attachment-and-use-of-the-traditional-handlebar-bag

Ite päädyin tylsästi laittamaan vain remmit kun toimivat hyvin ja ovat kevyet, enkä irrota jatkuvasti. Kyljissä muovikovikkeet ja takaseinässä poikittain hiilikuitupuikko hihnakujassa, jossa on hahlot noille remmeille.

3 Likes

Hieno laukku! Millanen rakenne, millasia vahvikkeita?

Kiitti! Tuossa on erillisinä paloina sivupaneelit ja muutoin yhtä pitkää kaitaletta koko takapaneeli, pohja, etuosa ja kansi räystäineen, ja tän “vaipan” sisälle taivuteltuna 2 mm hdpe-levyä rankana. Vähän överi, ehkä 0,5-1,0 mm olisi välttänyt tarakan kanssa, mutta 2 mm oli se mitä hyllystä löytyi. Eipähän lökötä.

Kankaina oli puuvilla-xpac, vuorina pinkki 330d cordura, sisätaskut joskus aikoja sitten ripstopbytherollista hankittua xpac vx21:tä dinosaurusprintillä ja karttatasku TPU-ikkunakalvoa. Taskuja sisällä ja ulkona niin paljon että ompelukoneen alennusvaihde pääsi kunnolla töihin

4 Likes

Mua alkaa vähän risoa ikean kassin käyttäminen Wald 139 puolikorkeassa korissa, ja toisaalta jos kattelee nettikaupoista niin hienojen hyperteknisten laukkujen hinnat pyörii jossain 200€ tietämillä. Onko olemassa mitään Wald 139 -korin kokoista tosi basic vedenpitävää kassia kohtuuhinnalla vai pitääkö ommella itse?

Periaatteessa vaikka joku sopivan kokoinen kuivapussi tai duffeli kävisi, ei tarvii mitään sträppäilysysteemejä vaan ihan mustekalalla olin ajatellut kiinnittää sen.

Jos vedenhylkivyys riittää, niin voin suositella Björn Borgin Anna Tote Bagia, jota saa Stadium Outletista 25 eurolla. Itellä on ollut toi käytössä Rasketissa ja mahtuu mukavasti selkäpuoli alaspäin, kunhan ei pakkaa sivusuunnassa ihan äärimmilleen.

1 Like

Joku ilta ihailin @adrolyne n pelagolaukkua pajalla mut ei sit ollut akuutisti ostohousua valmiina kuitenkaan.

No, sit kävi näin:

Ja siinä sit aattelin että jonkun fiksun kiinnityksen keksin tähän kyllä. Siispä Eurokankaaseen:

No, äsken sitten tein reikiä ja laitoin kumilenkit läpi.

Eihän ne ihan suoraan menneet mut höps semmonen pohjasta näy.

Sit vaan kevyttä karbiineria kiinni kumilenkkeihin ja siinähän se sitten on.

Pikakiinnityksellä varustettu simppeli peruslaukku. Hintaa tuli 37€ yhteensä.

7 Likes

Rikoitko tuon mukana tulevan “työkalun” vai miten sait renkaat noin vaikeisiin paikkoihin?

Oon monta kertaa miettinyt, että pitäisi hommata välineet purjerenkaita ja neppareita varten, mut en oikeen tiiä mitä kantsii ostella. Tollanen Prym Tripod ainakin kai toimii, kun pitää saada rengas kauas kankaan reunasta, mut onko se välttämätön?

1 Like

Ostin vasitenkin semmosen version missä työkalu on kahdessa osassa!

2 Likes

Ja siis tossa versiossa ei tarvi pihtien kanssa ähertää vaan vasaralla naputellaan kovaa alustaa vasten.

Joo, toi tripod vissiin auttaa kohdistamisessa ja pienentää virheen mahdollisuutta, mut hyvä tietää, että ilmankin pärjää!

1 Like

Joo siis jos oisin esim mitannut ja merkannut reikien paikat enkä vaan häsänny menemään adfullhd niin ois saanut tolleenkin kohdistettua ihan hyvin :blush: