Satula-, tarakka-, runko- ja tankolaukut

Kiinnostaisi hankkia ohjaustankoon joku pikakiinnityksellä oleva pienehkö laukku muutaman tunnin - puolen päivän lenkkejä varten. Ortliebit on varmaan hirmuisen käteviä, mutta ulkonäkö ei jotenkin puhuttele yhtään.

Suurin osa näyttää olevan ihan velcro-tarroilla kiinnitettäviä, varmaan nekin ihan siedettävän helppoja irroittaa ja kiinnittää jatkuvasti, kun en haluaisi jättää laukkua taloyhtiön varastoon kiinni fillariin. Mutta sellainen kliks-kiinni himottaisi nyt. Mihin suuntaan sitä olisi hyvä kurkkia?

Olis tällänen tarjolla.

Kiitos! Vähän pienempää etsin.

Tää on ollu kiva KlickFixillä.

1 Like

Nämä on taas kohtuullisessa alennuksessa.

1 Like

Mulla kans myynnissä tollanen Vauden pikkuboksi ohjaustankoon.

Tää ratkesi ihan kivasti. Laitoin sähköpostia Restrapille, että näin on käynyt ja olen laukun toinen omistaja. Vastasivat, että veloittaisivat varaosista 8 puntaa + toimituskulut. Tämä sopi mulle ja sanoivat laittavansa osat postiin ja laskun tulemaan. Mitään ei kuulunut pariin viikkoon, kunnes postilta tuli lappu että lähetys pitäs tullata. Maksoin sitten tullimaksuja ja postin käsittelymaksuja sillä ajatuksella, että tavaran hinta olis sen 8 puntaa. Laskua ei tähänkään mennessä ollut tullut. Tänään kolahti paketti kotiin ja siihen oli merkitty päälle, että lähetys on lahja. Oisin siis varmaan saanu ton kotiin ihan ilman tullimaksujakin, mutta ei noihin montaa euroa huvennut. Vielä pitäis laittaa kiinnikkeet kiinni ja sit taas laukku käyttöön.

6 Likes

Päädyin lopulta ostamaan ILEn Porteur Rackbagin. Ei valitettavaa ainakaan vielä, vaikuttaa varsin pätevältä! En ole ennen etutarakka+laukku yhdistelmällä ajellut ja tuli yllätyksenä, kuinka raskaaksi ohjaus muuttuu. Laukussa u-lukko, vaihtovaatteet, vähän eväitä (ja Rivalin kampisarja :smiley: menossa postiin…). Noh, eiköhän tähän totu.

2 Likes

Mulla on BIGxTOPin Rando bar bag -kuutio joutilaana, mut puuttuu muistaakseni osa ton Klickfixin hiluista.

Alturan Ultralitejä lopulta Amazon.de toimitti 4kpl.

Ulkoteltta ja kepit jäävät tarakalle pituuden vuoksi. Ajattelin ottaa kahden hengen luksusteltan mukaan, niin mahtuu olemaan. Vesipullo pullotelineeseen ja istuinalusta etutarakalle.

Etulaukut joissa on makuupussi, työkaluja ja vaatteet, painavat 3,9kg.

Takalaukut jossa on sit muuta kamaa painavat ~7kg. Näissä luvuissa on 1L vettä ja 1 päivän safkat ja kaasut myös. Toivottavasti tää etu-taka painojakauma on ok.

Kaipasin lisäksi rinkasta tuttuja lantiovyön taskuja, niin tilasin tankolaukun, xpaccia ykk aquaguard-vetskarilla, 39€ violetti/keltainen kombolla ilmeisesti posteineen (kun posteista ei veloitettu mitään): mini bar bag / On sale | Veganski

Oliskohan modattavissa tankolaukuksi (t. köyhä)

1 Like

Kyllä tuostakin varmasti saa. Mutta aika iso laukku, eli tosiaankin itse käyttäisin kunnon tarakan kanssa.

Tähän liittyen: ostettiin hädässä viime kesänä tollanen Prisman kylmälaukku. Tänään laitoin sen ekaa kertaa Waldiin, sopi täydellisesti. Pienellä ompelulla siitä saisi täysiverisen korikassin, mutta tollasilla koukuilla ja narunpätkillä sai nytkin helposti kiinni. Laukku itsessään on ihan käyttökamaa, peruskäytössä kestää luultavasti ihan hyvin.




8 Likes

En tiedä olisko ompelutopikin asiaa mutta millaisia kokemuksia pienistä runkolaukuista bikepark-käytössä? Avaimet ja puhelin pitäisi saada pois taskusta. En tykkää pitää edes maantiellä ohjaustangossa mitään pusseja niin tuskin mäessäkään elikkäs varmaan siihen takajousen ja vaakaputken väliin koska juomapulloteline käytössä.

Ajattelin tehdä itse tämän pussin.

En oo pitäny tuolla avaimia ja puhelinta mut bikeparkissa kyllä ajeltu. Toimii ja parhaan saa ku ite tekee tai jos sattuu sopimaa runkoo ni blackburnin corner bägi on pätevä. Jotain rättiä yms. työhanskaa oon kääriny kovien esineiden kaveriks, muuten kilisee perkeleesti.

3 Likes

Milläköhän tollaisen sylinterinmmallisen tankolaukun sais pysymään muodossaan? Mulla on siis PartaMatin Tankorulla ja se kyllä valitettavasti lyssähtää jos on vaikka multitoolia, pumppua tms pientä sälää kannossa. Jos sinne vaikka takin tunkee niin sit pitää muotonsa, mutta näin kesäkeleillä ei moiselle ole tarvetta. Vai pitääkö tässä hommata joku pienempi laukku :melting_face:

1 Like

Joku aaltopahvin pala vahvikkeeksi sylinteriin tai sen päihin tai koko roskaan?

Aaltopahvin asemasta leikkaisin jostain ohuehkosta muovista.

2 Likes

Joo, jotain muovia itekkin mietin. Pitää varmaan suunnata K-Rautaan.

Ingvar Kampradin ohut leikkuulauta lienee hinta-laatusuhteeltaan ylivoimainen rautakauppaan verrattuna.

3 Likes

Tai joku kansio maybe?

1 Like