Satula-, tarakka-, runko- ja tankolaukut

disclaimer: lämmin suositus loputtomalle vapaa-ajalle kannattavuuteen katsomatta

Kyl täs aika oloneuvoksena on tullukki elettyä (:

1 Like

Mitäs vaihtoehtoja löytyy Carradicen Bagman supportille. Mulla on Nelsoni laukkuna, mutta tartsi/tuki sille vielä hakusessa. Kiinteesti asennettava tartsi kiinostas, mutta tuen tarvis olla normi takatarakkaa leveempi tietty.

Näkemyksiä?

Eikös siellä Turussa kannattaisi suoraan ottaa yhteyttä kylän paikalliseen seppään?

Imgur

1 Like

Hyvä tipsu, mutta tää kortti kokeiltu jo! Toi mankkiksen tarakka kyl erittäin mieleinen.

6 posts were merged into an existing topic: Rungon suojaus

Mulla on Materialsista Yrjönkadulta semmoinen waldiin sopiva rolltoplaukku, valmiina niitä siellä ei oo mutta pyytämällä kaiketi onnistuu.

1 Like

Tekeeköhän joku erityisen ohuen mallisia kuivapusseja? Mulla on stongassa harnessissa kulkenut Restrapin vanha pussi, oisko jotain 8 litraa ja halkaisija hoikka viitisentoista senttiä, joka sopii matalahkoihin pyöriini hyvin. Tilaa vois olla vähän enemmänkin kun leveyssuunnassa mahtuisi, vaikka 10-12 litraa. Niiden nykyiset on kuitenkin erimallisia ja yleensä ton kokoiset on vähintään 19 cm paksuja. Revelaten Pronghorn olis soikion ohuempaan suuntaan 16,5 cm, joka alkais olla jo kohdallaan mutta näyttää olevan loppu kaupoista eikä tunnu mielekkäältä maksaa sellasesta jotain satasta vain siksi että se on kevyt, dyneemaa tai jotain.

Nykyisestä pussista suuaukon ompeleen vierestä revennyttä kangasta on pitänyt ja pitäis taas vähän korjata. Ompelin vain viimeksi, käsin. Ehkä joku tämmönen teippi vois olla lujempi GearAid Tenacious Tape Repair Tape | Korjausteipit ja -sarjat | Varuste.net

Tai sitten vois tehdä sopivan, mulla onkin joku Alpkitin liian iso molemmista päistä aukeava, jota vois muokata.

Mites 13 litran Exped Fold tai Sea to Summit Stopper?

Toden totta, olin ohittanut noi kun näyttävät pulleilta, mutta ovatkin niin soikeita profiililtaan että toiseen suuntaan aika hoikkia, 23 x 15 cm. Vähä epäilyttää että pullistuuko helposti keskeltä eli just renkaan päältä pyöreäksi kuitenkin ja pysyykö oikein päin, mutta kai ne harnessin kolme remmiä sen pitäis aloillaan. Kiitti.

ei oo ainakaan kallis vaikka tulis tullitkin, on kyllä 18cm halkaisijallaan leveähkömpää päätä

1 Like

Löytyikin Bear & Waterilta Sipoosta tämmöisiä 13L/16cm säkkejä, https://www.bearwater.fi/kauppa/varusteet/pakkauspussit/k-gear,_moottoripyoralaukut/

Tai siis siellä oli just yksi eikä lisää kuulemma tule. Aika jykevää matskua, eipä tarvi huolehtia jos vähä raapii tai kaatuu jokeen.

1 Like

Kuivapusseista kun on puhe niin Lidlossa ois nyt 20L Mistralin pusseja kybällä.

https://www.lidl.de/media/product/0/3/7/4/2/9/8/mistral-dry-bag-20-l-mit-rollverschluss-zoom.jpg

Hankin viime kesänä pari, tykkään, ei valittamista, littanampi malli sopii kivasti mun koriin. 20L, soikea pohja 15x25cm x 50cm avattuna. Taitaa olla tän kesäsetkin saman kokoisia/mallisia, ulkomatskuna jämäkkä nailon.

1 Like

Kysymystä satulalaukusta!

Meneekö Carradicen nelson (ei longflap) bagman sporttiin vai kannattaako vaan hankkia se normi bagmani? Kuvat esim tosts nelson+bagman sport kombosta kiinnostaa

mää nyt sitte kävin paikallisesta myymälästä ostamass saddle bag 14L. kirpas kyllä pistää säästöjä matalaks mut hitto harrastaminen hyvin vointi jne…

kävin sen kanssa koe ajolla ja lastina oli uikkarit, pyyhe, työkalupussi, pumppu, parin kilon lukko, litranen pullo ja olikohan se siinä? tais olla. no vähän tässä tais käydä nyt silleesti että tykkäsin kyllä ajaa ilman reppua. ja eihän toi 14L pussukka ollu siis kovinkaan täynnä vielä. härregyyden.

mitä sinne pyörään kiinnittyvän osan alapuolella oleviin naruihin voi / kantsii ripustaa? : D

1 Like

Just hyvä! Oisko sandaalit ja muki mitään?

Kyllä se isompi ois parempi jos aikoo yhtään täyteen pakata. varmaan välttää kyllä mut tosiaan täytenä varmaa hankalampi operoida. ja turhaan vaan paino ylempänä jos mahtuu se isompi teline kuitenkin

no hitto nii tai miksei nätisti viikattu ruokapussukka tms. tässähän saa alkaa visioimaan ihan todenteolla (:

1 Like

Niitä naruja en ole käyttänyt, vaan mulla on vedetty koko porkkanan ympärille koriverkko niin tän tyyppistä kiinnityspotentiaalia on enemmän. Matkaan lähtiessä siinä ei välttämättä ole mitään, ehkä sandaalit jos mukana.

Mut sit matkan aikana aamulla eiliset ajokamat/pyyhe jos ei kuivuneet yön aikana ja safkojen käärepaperit, tyhjät kaljat yms. kunnes vastaan tulee roskis, illalla mässyjä leiriin, vaikka ylimääräinen vesipullo jos on tulossa pidempi pätkä ilman palveluita…

2 Likes

aah aivan, vesi, hookaksoo. niihin naruihin saisin hyvin meneen mun 3L lötkön vesitaskun suodattimensa kanssa!

tossahan on mahkuja vaikka minkälaiseen!