satula takakenossa

kuinka paljon satulatolpissa on eroa sillä minkälaiseen kulmaan satulan saa? nyt campan (olisko athena…) aero tolppa + flite yhdistelmällä satula jää hiukan takakenoon. ja siihen loppuu siis tolpasta säätövara.
tolppa on hiukan lyhyt joka tapauksessa joten uutta pitää ostaa… michen supertype kiinnostais mutta tuleekohan siinä sama ongelma eteen?

Onko satulan kiskot taaksepäin ylös kaareutuvat ja tolppa kiinnitetty sinne taakse? Tämä tuli mieleen, kun itse en ole tavannut moista säätövaran loppumista vielä. Tosin kokemusta ei ole kovin monesta.

Jos syynä on mainitsemani, tolpassa lienee liikaa setbackia ja suora tolppa lisäisi säätövaraa koska satula kiinnittyisi silloin keskemmältä. Oletan luonnollisesti että itse satulan setback (suhteessa keskiöön) on oikein sinulle asetettu.

Sitten kannattaa ehkä ottaa huomioon myös että joissain satuloissa on niukasti kiskoa, ja toisissa tolpissa raiteet(?) on pidemmät. Esim. Brooks + Thomson = säätövaraa vähemmän kuin vainoharhaisen kumppanin kanssa. Eipä kyllä sellanen setappi paljoo notkukkaan, ellei nuppaa eiku foorumikielellä: pannuta silleen että satulasta menee raiteet kieroon, prkl :frowning:

tuossa tolpassa ei muuten ole yhtään säätövaraa, eikä satulan siirto eteen/taakse tuossa taida vaikuttaa. Omituinen tolppa=)

on tuossa tolpassa säätövaraa mutta se on väärään suuntaan. siis satulan saa tarvittaessa todella huomattavasti takakenoon mutta etukenoon ei.
ja satulan kiskot on suorat, ei kaareudu taaksepäin. olen parilla eri satulalla testannut ja sama tulos.
pystyputken kulmahan tuohon vaikuttaa paljonko tolpasta sitä säätöä pitää löytyä ja tuossa taitaa putki olla aika tiukassa kulmassa. noh, pitää testailla jollain toisella tolpalla.

Eihän tolppa oo väärinpäin? Kuulostais ihan siltä.

Kyseessä olevan tolpan nähneenä sanoisin että kyllä se ihan oikeinpäin on. Tuskin sen setbackin taitoksen kuuluu eteenpäinkään osoittaa.

askopee - 18:01, 7.4.2010 » Tuskin sen setbackin taitoksen kuuluu eteenpäinkään osoittaa.
Käittääkseni sellasiakin on olemassa. Ideanan on luullakseni että tavallisen maantiepyörän saa muutettua aika-ajopyöräksi, eikä tarvi olla eri pyöriä molempiin. Tai jotain. Aika takakenossa se satulaputki saisi olla, ettei keskivertotolpan säätövara riittäisi.

ei saa reversenä satulaa niinkään suoraan.testattu!ja olisi muuten järkyttävän rumakin haha