Esmes tää:
Samalla kanavalla on muitakin erinomaisia “plant based” reseptejä.
edit: Aa, sydänystävällistä piti olla. Toi ei ehkä ole ihan sitä. Sori!
Esmes tää:
Samalla kanavalla on muitakin erinomaisia “plant based” reseptejä.
edit: Aa, sydänystävällistä piti olla. Toi ei ehkä ole ihan sitä. Sori!
Uusi yritys samalta suunnalta, tätä olen tehnyt viimeaikoina. Normaali nuudelikerä tosin ei tee tästä kovin isoa annosta, mutta tuplattuna toimii jo hyvin:
Tässä siis huomattavasti vähemmän rasvaa kuin edellisessä ja vähemmän ainesosiakin, joten helppo ja nopea tehdä.
Uu, vau! Pitää kokeilla, kiitos!
Mitä meinaat sydänystävällisyydellä - kovien rasvojen osuutta?
Eiks kaikki vegaaniruoka mikä ei oo täynnä kookosrasvaa sovi määritelmään?
Itellä tuntus et nälkä pysyy pidempään poissa kun käyttää reilusti proteiinia, mun lempparit on kaikki Nyhtökaurat ja Härkis-valmisprotskut - härkäpapu/herne/kaura-komboa, makuja löytyy tai maustaa itse. Sit pastaksi esim Vihreä Härkä-härkäpapupastaa, siin on 20% proteiinia, tai Torino:lla on kans Proteiinipasta erikseen.
Teen usein uunipastaa mis on noita protskuja, sit proteiinipastaa, paljon herkkusieniä pilkottuna, kasviksia, sipulia, ja yks purkki kasvikermaa jonka sekaan chiliä, mustapippuria, valkosipulia ja (vähäsuolaista)soijaa, oliiviöljyä, inkivääriä ja ajettu tasaseksi tehosekottimella. Sit koko setti uuniin 45 minuuttia, joku 180 astetta tjsp.
Joo, vähän suolaa ja kovia rasvoja vegaaniruoka voi olla tosi suolaista (ks. Sipsikaljavegaanit) eli siksi tää täsmennys.
Jep, editoin.
Yks superhyvä proteiini on kuivattu herneproteiini, paras oli Urte-Kramin, sitä oli joskus Fiksuruoassa suurtalouskeittiöpaketti, eli 1.25kg paketti, sitä laitoin kasvissosekeittoihin loppuvaiheessa, eli ei soseutettuna, tulee kivaa pureskeltavaa.
Hernis on toinen samanlainen mutta harmillisen pienissä pakkauksissa. Eli tekee minkä vaan kasvissosekeiton, paljon chiliä ja inkivääriä, ja loppuvaiheessa kuivaa herneprotskua sekaan.
https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/urtekram-herneproteiinirouhe-125kg-luom-5701058012148
(tätä ku sais jostain, ei oo normikauppojen valikoimissa, en tiiä oisko Heinon tukussa)
Eiku hei, Herniksellä onki nyt -
2.5 kg! Tilaan.
Kiitos, herkulta kuulostaa!