sandaali topik, arvostus, suosittelut sekä puinti (asia topi)

Birkkarit kyl kantsii ottaa pienempinä. Normaalisti 44 kengät, sidit 45. Nyt on Arizonat koossa 43, mutta 42 sattais toimia vieläkin paremmin pituuden puolesta.

Sidi 43, normikenkä 42, birka 40.

Pyöräilyyn: hyvä flättipoljin kohtuullisilla piikeillä pitää arizonan paikallaan. Jos jostain löytyis spd-kenkä arizonan pohjamuotoilulla.

Joo, pienempään päin jos johonkin. Mullaki on toiset Vansin 9.5, enkä tiiä, kumpi on “oikeempi”.

Jenssen - 12:46, 28.6.2019 » Birkkarit kyl kantsii ottaa pienempinä. Normaalisti 44 kengät, sidit 45. Nyt on Arizonat koossa 43, mutta 42 sattais toimia vieläkin paremmin pituuden puolesta.
Ja näin. Mulla melkein kaikki kengät US10/EU44, mutta Birkenstock Arizonat kokoa 42. Mulla on toki myös kapeahko lesti.
geoidi - 13:56, 28.6.2019 »
Jenssen - 12:46, 28.6.2019 » Birkkarit kyl kantsii ottaa pienempinä. Normaalisti 44 kengät, sidit 45. Nyt on Arizonat koossa 43, mutta 42 sattais toimia vieläkin paremmin pituuden puolesta.
Ja näin. Mulla melkein kaikki kengät US10/EU44, mutta Birkenstock Arizonat kokoa 42.
ananasdas - 14:04, 28.6.2019 »
geoidi - 13:56, 28.6.2019 »
Jenssen - 12:46, 28.6.2019 » Birkkarit kyl kantsii ottaa pienempinä. Normaalisti 44 kengät, sidit 45. Nyt on Arizonat koossa 43, mutta 42 sattais toimia vieläkin paremmin pituuden puolesta.
Ja näin. Mulla melkein kaikki kengät US10/EU44, mutta Birkenstock Arizonat kokoa 42.
Nyt mietin että johtuiko nihkeä ensikohtaamiseni Birkenstockien kanssa vain siitä etten tajunnut kokeilla lastenkokoja.

napakat aritsoonat poistettu notta kohta kelepaa huh huh pekka

mulla on bätmän sandaalit virosta ja h&m:n 3,90e sandaalit
hemmetin hyvät

Haluaisin semmoiset luonnonmatskusta punotut sandaalit. Jos semmoisia osattiin tehdä 3kv sitten Egyptissä niin kai se nytkin onnistuisi, mutta eipä ole näkynyt.

kid_scientifik - 12:42, 28.6.2019 » noi vois ostaa napakampina.
Tässä kohdassa jäin hetkeksi miettimään että minkähän ihmeen keskiöstandardin juttu nää napakammet on.

Jumalaarens miksen oo ikina tajunnu kokeilla birkenstockeja ajokenkina???

Jaahas, pitänee topin innoittaman kaivaa “Birkenstockit” siis Batat jostain varastojen uumenista.

Soljeton malli joka peittää koko jalkapöydän, saattais toimia sträppienkin kaa, Royal Enfieldin vaihteetkin vaihtu noiden kanssa mukavasti kun jollain canvaskengillä tuntu et tappi porautuu jalkapöytään.

Viime kesä oli mulle huono sandaalikesä, vaellussandaalit hajos reissussa ja uskolliset autonregas-nahkasandaalit pöllittiin :frowning:
Tollaset rengassandaalit vois kyl ehkä väsätä ite, mallina perussläbäri, ulkopohja kuorma-auton renkaan sivusta ja sisäpohja sekä sträpit nahkaa.

Suunnilleen noin:
https://bric-a-brac.asia/wp-content/uploads/2019/01/bric-a-brac_battambang-car-tire-thongs-flip-flops.jpg

E. Höh kun harmittaa, ne pöllityt oli kyl tosi paljon hienommat kun noi kuvan ja mulle merkitykselliset koska lähti matkaan intian pyhiltä mestoilta. Sillä kertaa en ees tinkinyt. Kysyin kauan sandaalien tekemiseeen oli mennyt ja totesin hinnan vähintäänkin kohtuulliseksi ja taisin antaa tekijälle hieman ekstraakin.

Ja sit jonkun 10v yhdessäelon jälkeen vissiin joku helvetin happopää-psykehippi vei ne selkäni takaa patiolta.

Vilske - 18:11, 28.6.2019 » Haluaisin semmoiset luonnonmatskusta punotut sandaalit. Jos semmoisia osattiin tehdä 3kv sitten Egyptissä niin kai se nytkin onnistuisi, mutta eipä ole näkynyt.
Siitä askarteleen

https://sourceoutdoor.com/1262-thickbox/classic-sandals-men.jpg
Linkki

Tommoset toimineet hyvin pyöräillessä. Jäykkä pohja matalalla kuviolla.

Birkenstockit jalassa viisi päivää viikossa(arkena, ei pyöräillessä, pitääpä kokeilla joskus).

Bedrockit kesäaikaan jalassa. En tykkää pyöräillessä, pohja on todella letku ja polkimien valinta on aika tärkeää (muuten aina puutuu jostain kohdin). Ainoa millä on omasta mielestä toiminut on Crank Brothersin 50/50, mutta niillä nyt toimii ihan mikä vaan…

Pari vuotta sitten eräs pyöräretki sai ikävän käänteen kun sandaalit jalassa sain jotenkin telottua varpaani etulokasuojaan oikein huolella. Tästä viisastuneena lopetin lokasuojien käytön!

Nyt kun silmäni avautuivat sidi-maailmaan päästyäni alkaa spd-sandaalot kummasti kiinnostella

Jos ette vielä lue Jack Luken kirjoittelua bikeradariin niin ottakaa haltuum

happo-orgiat - 10:03, 29.6.2019 » Nyt kun silmäni avautuivat sidi-maailmaan päästyäni alkaa spd-sandaalot kummasti kiinnostella
Tämä. Reed chillcheaterit sandaaleihin ja yöhön! Kinostaa.

Taannoin ajoin Shimanon SPD-sandaaleilla yhden reippaan puolivuotisen kaduilla, kreisikesä 2010 tms. huhtikuusta lokakuun puolelle. Ihan varmasti niitin mainetta pöntöimmän näköisenä lähettinä tuona kesänä, mutta sviidu että oli huiput.

Kylmemmillä keleillä laitoin neulevillasukat jalkaan ja näytin 100 % pöntömmältä.

Silloisissa sandaaleissa oli tosin pieni virhe, että neopreeni pääsi kulumaan ja remmien reunat alkoivat hiertää jalkaa.

Jonsei olisi SPD-tuotteita nyt niin montaa, ostaisin uudelleen.

Mistä niitä bedrockeja nykyään saa/saako EU:sta?
Täällä jengillä aivanvarmasti kaapeissa ainaki eli laita pm jos jalkasi on noin 44-45

ajankohtanen nosto! ens kesän sandaaleija pitäski ruveta kattelee. edelliset kuoli viime kesän gravel-verilöylyssä. RIP

Teva Wraptoreille kyl suositus, melkeen vosiin osttaaa uudellee jos jostai sais. toi varvassuoja oli tosi jees vähä seikkailullisemmissa maastoissa

1 Like

Eiks pikkukivet lennä eturenkaasta suoraan sukan ja pohjan väliin? Tuntuis näin äkkiseltään aika vakavalta GG-uhkailulta.