saako onnibussissa nyt kuljettaa niitä fakin pyöriä vai ei

vastaa

edit: avainsanat onnibus onniexpress pyörän kuljettaminen en voi hyvin bussi linja-auto katuratapyörät

itselleni se sopii

ei mullakaan mitään sitä vastaan ole

ei saa.

[[quote]
Valitettavasti emme voi hyväksyä normaalia polkupyörää matkatavaraksi. Kokoon taitettavan pyörän siihen sopivassa kuljetuslaukussa voi ottaa matkatavaraksi. Näin se ei vahingoita muita matkatavaroita.

T: Onni Bus
[/quote]](http://www.onnibus.com/fi/ukk.htm)

1 Like

Onko polkupyörä polkupyöräksi luokiteltava esine jos sen käärii pyöränkuljetuspussiin/laukkuun?

T: OnniExpress

Boikotoidaanpa sitten Onnibussia. Muissa linja-auto firmoissa homma tuntuu menevän vähän kuskin mieltymyksen, sen hetkisen matkustajamäärän ja matkanpituuden mukaan. Jos ei mukaan mahdu niin ei sitten mahdu, mutta muuta syytä en näe, miksi pyörää ei sais matkatavaran viedä. Mulla on linja-autoista pidemmillä matkoilla pääsääntöisesti hyviä kokemuksia, ja joskus on lyötynyt joustoa kuskin taholta paljonkin. (Lippuraha ei riitä, mutta ottaa kyytiin, poikennut reitiltä jne…)
Enpä ole tosin Onnibussilla matkustanut, niin en kommentoi enempää.

^^ Tuon yllä olevan mukaan vain kokoontaitettavan saisi, eli itse tulkitsen että ei saa pussissakaan fillaria. Miksi näin, en tajua.

Mutta Matkahuolto/Pohjolan liikenne ottaa myös näitä mukaan, nykyisin aika halvallakin saa lippuja näihin kuitenkin kanssa. Ja sellaista vielä että Turusta Helsinkiin en ole koskaan maksanut pyörästä. Toiseen suuntaan kyllä.

Mä en oo onnibussia käyttän, muta pari kaveria on valittan et nää uudet kakskerrosbussit on ahtaita ja ollu täyteen myytyjä=matkustusmukavuus perseestä.

DanielBraun - 13:31, 25.8.2014 » Mä en oo onnibussia käyttän, muta pari kaveria on valittan et nää uudet kakskerrosbussit on ahtaita ja ollu täyteen myytyjä=matkustusmukavuus perseestä.
Olen huomannut saman ongelman lentokoneessa, paitsi jos maksaa enemmän bisnekseen.

Kyllä se onnistui kaverilla kun toi Dolanin palasina isossa muovikassissa. Irrotti haarukankin muistaakseni.

Tuo matkatavaroiden vahingoittuminen/likaantuminen lienee tuossa pointtina, eli en ihmettelis, jos pakattu pyörä menee ruumaan nitisemättä.

Toisaalta ihmettelisin, miksi O-bussia kiinnostais matkustajan laukun sisältö jos se laukku sinällään on sellainen että sen voi ruumaan ottaa.

Jonkun pitäs varmaan nyt tiedustella O-nnikkayhtiöltä, et häh tota?

Joko Onnibussilla toimii verkossa maksaminen? Vai ottaako kuski edelleen tuplahinnan? Onko pikajuna edelleen samanhintainen mutta järkevämpi valinta? Eli onko tää nyt edelleen paskalafka helvetistä (kuten VR mutta jooh) ?

Onnibuss ei, Onnexpress joo

Onniexpress best

krusifixie - 13:42, 25.8.2014 »
DanielBraun - 13:31, 25.8.2014 » Mä en oo onnibussia käyttän, muta pari kaveria on valittan et nää uudet kakskerrosbussit on ahtaita ja ollu täyteen myytyjä=matkustusmukavuus perseestä.
Olen huomannut saman ongelman lentokoneessa, paitsi jos maksaa enemmän bisnekseen.
Ai sä oot lentän, mä oon luullu et juot vaan kaikki rahas.
No ylläri jos joku Kuopio-Helsinki maksaa 8e. Mukavuudenhaluiset massipäälliköt pääsee sit junalla tai vaikka taksilla.
Smurf - 13:13, 25.8.2014 » Onko polkupyörä polkupyöräksi luokiteltava esine jos sen käärii pyöränkuljetuspussiin/laukkuun?
pussi voi olla vähän 50/60 mutta kova laukku on luonnollisesti matkalaukku joille on ainut rajoitus että ei sais painaa yli 20kg (ei nillä kai mitään vaakoja oo).

koffiin kulki tommonen onnibussilla, vähän ihmetteli että mikä toi on/onpa iso laukku mutta ei sen kummempaa.

onniexpressillä ilmeisesti pyörät ei ole ongelma kun niissä linkeissä on ehkä 3x enemmän ruumatilaa per nuppi onnibussiin verrattuna.

^^^ joo, mä lennän useasti (yleensä siinä vaiheessa kun olen juonut kaikki rahani ja en pysty enään maksamaan viimeistä tilaustani) kapakasta ulos.