SA212034


Juu tällainen tuli tänään aloteltua.Ihan vaan wanha intin fillari,jota aloin ajankuluks fiksaamaan,lamellilaikall maalit poies ja nyt on nitro mors pinnassa siellä mihin laikalla ei päässyt.Ajattelin että lykkään tohon aseiden sinistystöhnät pintaan jahka saan valmiiksi,tai sitten annan sille ruostumiskäsittelyn ja mattalakka päälle.Takahaarukan päästä siivosin joutavat ritsin jne kiinnikkee tpoies ja ny mietin että miten toteuttasin siihen noi horisontaali drop-outit,aseina rälläkkä ja miggi,tinauksiin en ala kun ei o omia pilleja,juoksutetta ja puikkoja kyllä on.Vinkkejä?Samalla vois takahaarukkaa modata muutenkin,jotenkin haluaisin perseestä hiukan matalamman.Se ei ois kummonen homma edes,haarukan yläpään pultti irti,pätkä päistä poies,karat lyttyyn ja uudet pultireiät läpi.Sitten toi keula…se on lienee inan seinään ajettu,tai jos ei ole,niin ainakin dikkaisin avata sitä,ehkä noista juotoksista ja hiukan pistää loivemmaks,vain sen verran että se ois rauhallisemman näkönen,nyt se on silmissäni sen näköinen että se perhana on jyrkemmässä kulmassa kuin emäputki itse,se ei käy ei.Stemmi kai vaihtuu tollaseen quill tyyppiseen,joku 40 mm pitkä ois ehkä jees,hyvän asennon saamiseksi.Tanko löytyi forssasta swapista,satulakin pitäs ehtiä joku wanha,ruskee tahi musta kilpajakkara,tuo kuvasa oleva on jostain mistälie-4speed kasarilaitteesta napattu ja spreiattu mustaks kun oli törkee homepilkuin koristeltu valkoinen ennen.Mutta mistäs kannattas kysellä vanhanaikaista tolppaa,jossa on se pituussäätökin,eli sellaine jossa putki meneekin vaaka,eikä pystysuunnassa?

Mutta hei…noi kiekot…mä dikkana kamalasti näistä wanhoista teräsvanteista,vaikka ne painaa eikä saa kunnon kumeja oikein,mutta oisko mitään ehdotusta millaset kiekot/navat voisin hankkia/kasata,vinatgeraaserihenkeen,ja ehdottoman matalalla budjetilla itse tehden :slight_smile: D-I-Y hengen mukaisesti.Esimerkiks surutta voisin tuikata jonkun(minkä?) navan fiksiks hitsaamalla,kun toi tiggi on aika hyvä pikkutarkoissakin hitsailuissa.

tämä nyt ei ole sen erikoisempi prokkis,ei anna opiskelijapudjetti varaa mihkään “hienoon” spessurunkoon mutta jottain pitää aina väsätä.