Ruoste pulteissa ja muttereissa

Terve,
Ongelma on siis seuraava. Ostin uuden sinkulan josta kiristin ennen ajoon lähtöä kaikki pultit ja mutterit. Nyt ilmeisesti pulttien kannoista oli lähtenyt jokin pinnoite ja pulttien kannat lähtivät ruostumaan.
Mikä neuvoksi?

Jos jotain kiinnostaa niin pyörähän on Charge Plug.

edit:
Löysin kyllä ohjeita osien puhdistukseen, mutta onko jotain konstia estää pulttien ruostuminen jatkossa? Onko pyörään hankittava paremmat pultit vai pitääkö ruosteen poisto vain tehdä useammin.

crc+hammasharja toimii. Helpommalla selviät kun kestät sen silmävaivan. Tai tietty voit aina vaihtaa pultit laadukkaampiin.

Rosteripultteja/muttereita esim. Clasulta tai Bilteemasta kehiin vaan.

Tippa mitä tahansa öljyä pultinkannoissa sekä ehkäisee ruostetta että liuottaa jo ilmaantunutta ruostetta. Varsinkin pesun/sateen jälkeen ihan suotavaa veden syrjäyttämiseksi, jos pultinkantaan jää vesi lillumaan niin ruostettahan siitä tulee.

Kiitos vinkeistä. Täytyypä käydä metsästämässä rosteripultteja näkyvimpiin paikkoihin.

Parasta pikkuruosteen poistoon kromi/nikkeli pinnoilta on hieno teräsvilla (ei siis
mikään patapata), löytyy rautakaupasta. Siihen hommaan ei tarvitse sotkea mitään
mönjää, kuivana vaan. Kromi on niin kovaa ettei se naarmuunnu tuon hienon teräsvillan
hankauksesta, mutta ruoste lähtee:

Ruostetta voi yrittää tämän jälkeen pitää loitolla monin keinoin. Isompia pintoja
voi suojella vahalla. Itse olen fiksaillut pultin kantoja Pilteman sinkki sprayllä:
suihkuttaa spraytä purkin kanteen ja siitä pikku pensselillä paikkaa pultin
paljaaksi nylppääntyneet kulmat. Esim kuusiokolopulttien upotuksista saa näin tosi
siistejä ja ruostevapaita vähäksi aikaa. Ei tämäkään ikuista ole, mutta jos
tykkää askarrella niin aivan oiva niksi.

-Olli

Amuliinipultit ei ruostu. Mutta niillä ei kannata kiinnittää ku pulloteline. Ja ehkä lokarit jos on rohkea olo.

^ Kiitos Olli. Mun piti juuri alkaa etsimään vinkkejä kromin putsaamiseen.

Aiheeseen: ainakin vanhempien Michen napojen pultit ja akselit ruostuu sateella, tya:n ohje yllä auttaa, senkun hieroo ylimääräiset rasvat sormista niihin ja ajaa täysiä.