Rungon valmistelu & korjaus: rotsaus,feissaus,kalvaus jne

Tarkkuus-suorakulman avulla saa käsipelissä about yhtä hyvän, kuin kalvamalla, jos muhvi on suora.
Voihan sen sit käydä vielä tarkistuttaa, jos siltä tuntuu.

Työkaluhommista on jääny jäänteeksi vetää välillä viilalla tai tuki+hiomapaperi yhdistelmällä ristikko pinnoille.

1 Like

Tää ei ole ongelma, ongelma on että yhdistetyllä emäputken feissaus- ja rotsauskalulla menee epäputki nopeesti väljäksi ohjainlaakerille ja varsinkin kingit tippuu putkesta kun irrottaa keulan. Mut jos sorvaa ohjurin terän tilalle emäputken sisään nii no worries.

Noh, toivon mukaan olen siis jo tehnyt etukäteen sen työn mikä vaatisi monen montaa kierrosta pyörittelyä työkalulla. Eli ei ongelmaa vaikka olisi tuollainen two-in-one-työkalu.

Eikä hätää, en ole vieläkään asentamassa Kingin osia mihinkään pyöristäni.

2 Likes

Mä laitoin vastaavassa tilanteessa maalarinteippiä ohjuriksi, silpasin rälläkän katkasulaikalla enimmät, tarkemmin tavoitteeseen hiomalaikalla ja sitten sillä työkalulla suoraksi. Tai osui niin hyvin jo käsivaralla ettei sillä juuri tarvinut ottaa mutta manööveri oli joka tapauksessa huikea onnistuminen.

3 Likes

No hemmetti kai se käsipelillä sit menee :muscle:

feissaustyökalujen osalta en kuulu kysymyksen kohderyhmään, mutta tulin vaan rohkaisemaan että kolmesta pyörästä oon niistänyt emäputkesta ylimääräiset ihan käsisahalla ja oikein hyviä on tullut :dove: