Rungon maalaus

Nyt o kaks kerrosta. Suti suti, töpöti töpöti! Tältä näyttää:



^ aika hyvän näköistä jälkeä metodit huomioiden

Haha, ei hemmetti :smiley: Just hyvä pinta! Montako ja minkä kokoisia purkkeja siis meni?

No siis niitä pieniä purkkeja. Tähän mennessä yks tinlet menny ja vähän toisesta. Aion vetää vielä kolmannenkin kerroksen ja sit ehkä lakan! Kunnianhimo kasvaa syödessä.

“For almost one hundred years Humbrol has been producing superior quality paints. During that time Humbrol has become perhaps the best-known name in the modelling field and has established a world-wide reputation for excellence. Founded in 1919 as the Humber Oil Company, Humbrol initially supplied bicycle oil for Hull’s growing army of cyclists. In 1935, however, the company was asked to produce paints for renovating cycles, and came up with Art Enamel. At first only black was available, but demand for other colours rapidly followed, and two years later a range of twelve colours was launched. These came in ‘tinlets’ sufficient to repaint a complete cycle frame and mudguards - and all for just sixpence! That emphasis on value was to become a central feature of Humbrol’s operations, and remains so to this day.” Lähde

Heh heh.

Toi on kyl loistava keino kokeilla värin sopivuutta pyörään, mikäli tietää et aikoo maalata sen joka tapauksessa yli jossain kohtaa projektia.

Hyvältähän tuo konstan pienoismallimaali näyttää ainakin noissa kuvissa.

elisa - 18:51, 22.4.2015 » Päivän kuvatarina. En oo tästä poolopyöräprojektista jaksanu erikseen topsua laittaa niin laitetaas nyt tänne. Tänään ekaa kertaa tosiaan opettelin hiekkapuhallusta ja ruiskumaalausta. Ensin siis lähti haarukasta maalit veks. Puhallin oli melko raskas ja aika kauan sai puhallella, jotta maalit lähti kunnolla irtoamaan. Meni kans vähä aikaa, että löysin oikean puhallusetäisyyden ja kulmat. Tuota maalin katoamista oli suorastaan maagista seurata. En katsonu kelloa kuinka kauan tuossa meni. Ajantaju katos. Seuraavaksi kävin haarukan läpi kauttaaltaan hiomapaperilla, jotta maali tarttuis paremmin. Ennen maalausta piti vielä pyyhkiä haarukka sinolilla rasvan irrottamisesksi. Sitten ruisku käteen ja maalaamaan. Tääkin oli mulle ihan uutta. Opin ainaki sen, ettei maalia suihkutella minne sattuu vaan mieluummin yhdensuuntaisia vetoja ja ohuita kerroksia, kuin että yrittäis kerralla saada paksun pinnan. Maali alkaa sillon vaa valumaan. Mietin tän jälkeen, etten enää ikinä käytä kilikolia mihinkään : D niin siistiä jälkeä tuolla sai! Ruiskun putsaamisessa ja kokoamisessa oli vaa sit omat juttunsa, jota en vielä osannu, mutta huomenna jatkan. Tähän tuli nyt siis vain ruostesuoja ja pohjamaali. Ensin oli suunnitelmissa kannuttaa vain tuo haarukka, mutta nyt kun innostuin tästä näin paljon niin voisin harkita koko rungon maalausta jossain vaiheessa.
waaaat, onko meillä OKL:llä hiekkapuhallusvehkeet?

Lol, Savonlinnassakin oli.

Tai no siellä on kyllä hyvä paja. Ei tosin runko mahtuisi sinne kaappiin.

Mistäs niitä graffamaaleja sai stadista? Tarvisin kromia. Sori OT, ei tuu pyörään, eikä myöskään seinään.

^^^haha, lol! Antti, meni mullakin reilu neljä vuotta, kunnes hoksasin mikä aarreaitta tuo meidän teknisen paja onkaan!

kaukomieli - 0:18, 6.5.2015 » Mistäs niitä graffamaaleja sai stadista? Tarvisin kromia. Sori OT, ei tuu pyörään, eikä myöskään seinään.
Geezers, Pengerkatu 22 Make your mark, suvilahti Osuma store, Oso Roba 48

Olisko tää nyt sit enemmän tonne työkalulainaamoon vai tänne, mutta menkööt nyt tänne vaikka.

Varmaankin, mutta kokeillaan nyt kuitenkin.
Olisko jollain lainata;

Eli tila ja kamat maalaukseen. PK-seudulla toki kaikkein paras, mutta kaipa jossain kauempanakin on ihan ookoo suihkia.
Saahan näitä toki maalautettua missä tahansa, mutta diy meininki kiinnostaa.
Maksan toki itse maalit ja muut.

https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xaf1/t51.2885-15/e15/11282797_412222565629316_1905833238_n.jpg

Maalasin Ninan veljelle Analogin. Matta 2K maali automaalit.netistä ~54e, pohjalle harmaa Ferrexi. Kaks kerrosta laitoin. Ilman taikatemppuja Bilteman 19.90 ruiskulla. Ruisku on muuten anodisointia vaille täsmälleen sama kuin Bilteman “proffessionaali” 34.90 -ruisku.

Automaalit.net tiedossa ja ruiskujen halpuus myös, mutta;

  1. Mulla ei oo tiloja maalaukseen.
  2. Ei paineilmaa.
LRM - 15:33, 25.5.2015 » Automaalit.net tiedossa ja ruiskujen halpuus myös, mutta; 1) Mulla ei oo tiloja maalaukseen. 2) Ei paineilmaa.
Sori, en mä sulle laittanut sitä tiedoksi. Nostit vaan topsua ja kaveri sattumalta aamusta postas mulle kuvia pyörästä. Mutta jos: 1) olohuone (vähän sanomalehtiä laittaa nii kyl se siitä) 2) biltemasta saa myös kompuroita.

Biltemasta saa myös sähkökäyttöisiä ruiskuja.

cuppis - 15:58, 25.5.2015 » Biltemasta saa myös sähkökäyttöisiä ruiskuja.
Tämäkin kyllä tiedossa, mutta;
LRM - 15:33, 25.5.2015 » 1) Mulla ei oo tiloja maalaukseen.
normaali - 15:35, 25.5.2015 »
LRM - 15:33, 25.5.2015 » Automaalit.net tiedossa ja ruiskujen halpuus myös, mutta; 1) Mulla ei oo tiloja maalaukseen. 2) Ei paineilmaa.
Sori, en mä sulle laittanut sitä tiedoksi. Nostit vaan topsua ja kaveri sattumalta aamusta postas mulle kuvia pyörästä. Mutta jos: 1) olohuone (vähän sanomalehtiä laittaa nii kyl se siitä)
En tiennyt ja liippasi niin lähellä kysyttä asiaa, mutta tämä ok. Tuliko hyvää jälkeä? Ja tähän 1) kohtaan; http://i.imgur.com/WODsYY1l.jpg

Onko joku käynyt hiekkapuhaltamassa ja maalauttamassa Tattarilla tai jossain muualla tänä keväänä? Valmiiksi kilpailutetut hinnat kiinnostaa!

En jaksanu katella ku rungossa luki kahdeksantoista (18) kertaa focus XD

e. Olis varmaan pitäny törsätä kolmas purkki maalia ja toinen purkki lakkaa optimitulokseen

vsa - 17:07, 27.5.2015 » Onko joku käynyt hiekkapuhaltamassa ja maalauttamassa Tattarilla tai jossain muualla tänä keväänä? Valmiiksi kilpailutetut hinnat kiinnostaa!
Kiinnostaa itseänikin.