Rovaniemeltä työkaluja ja pyöräliikkeitä etsimässä

Muutin vasta Rovaniemelle ja tässä aloittelen omaa yksivaihdetaipalettani. Martin korjaamosta löysin Monarkin Sport Racer -maantiepyörän ja sitä lähden tässä muuttamaan vaihteettomaksi. Tiedustelenkin onko alueella ketään joka omistaisi työkaluja pyörän laitteluun?

Toiseksi mua kiinnostaisi onko ihmisillä kokemuksia paikallisista liikkeistä? Mitkä kannattaisi käydä katsomassa ja mitä välttää yms. MTB center sanoi aika suoraan ettei voi auttaa vanhojen pyörien osien kanssa, mutta keskusta-alueen pyöräkorjaamoista löytyi kyllä osia ja palvelua. Myös Motonetin valikoima vaikutti hyvältä.

Tämä on samalla oma ensipostaus tänne foorumille. Terve vaan kaikille.

moi Työkalulainaamo

Moro!

Ex-rollolaisena voisin vähän jakaa tietotaitoani tähän lankaan.

Komponentteja täältä löytyy tosi heikosti. Ennen Kansankadulla toimi Salon Matin pyöräkorjaamo, josta löytyi etenkin vähän vanhempaa komponenttia ja työkaluja lainaan ja tietotaitoa, mutta pyörittäjä valitettavasti palasi takaisin kiinteistönhoitajaksi, joten se lopetettiin. Itse tuli suosittua Rovakadulla sijaitsevaa pyörähuolto Ekdahlia; tinkimättömän ammattitaitoinen pitäjä, peruskomponentteja hyllyssä ja mitä ei ole hyllyssä saa parissa päivässä tilattua, asennusapua ja ohjeistusta saa kaupan päälle. Myöskin muissa huoltotoimenpiteissä varsin kohtuuhintainen ja ennenkaikkea, tehdään takuutyönä. Motonetistä saa tosiaan nykyään varsin mainiosti peruskomponentteja.

Toinen mainio huolto/osaliike löytyy kesäkuukausina Ounasvaaran kupeesta, enemmän keskittynyt mtb/downhill/trail-pyöriin, mutta tämähän ei nyt enää ole auki…

Mun omat työkalut on muuttanut kaluston mukana Ouluun, mutta suosittelen kumminkin heti alusta alkaen sitä, että yrittää hankkia ne työkalut mitä kasaamiseen tarvii itselleen. Toki niihin menee rahaa, mutta maksavat takulla itsensä takaisin käytössä.

Laita ihmeessä viestiä, millaista apua tarkalleen tarvit niin osaan neuvoa paremmin!