Road Rage - tarinoita liikenteestä

Annas olla, kun ajoradalle tulee asfalttiin reikä. Kyllä löytyy tekijöitä korjaamaan.

Ajelin Leppävaarasta itään Turuntien vartta, kun törmäsin punaisiin Liven (Kiannonkatu) kohdalla. Valoissa oli yksi autoilija (vanhempi herra) odottamassa vuoroaan. Hidastin odottamaan että tämä lähtee menemään. Nanosekunnin trackstandin jälkeen auto lähti liikkeelle ja lähdin jatkamaan matkaani kun muita tulijoita risteävältä kadulta ei ollut.

Autoilija havaitsi haukan katseella liikkeellelähtöni oikeastaan heti ja poltti päreensä. Tuijotti mua naama kurtussa käännöksensä ajan ja löi töötin pohjaan. Ajoi ylöspäin mäkeä itään päin, edelleen töötti pohjassa, edelleen tuijottaen meikäläistä vasemmalle olkansa yli. Hellitti sentään töötistä ennen Mäkkylän puistotietä.

Sitä vaan mietin että idästä Leppävaaraan päin oli muutakin autoliikennettä, joka ehkä saattoi vähän hämmentyä töötin käytöstä, joten ehkä voitto liikennerikkeiden vakavuudessa meni nyt kuitenkin autoilijalle. Mun etupyörä ei vielä ollut edes ajoradalla ja vauhti ehkä 5 kilometriä tunnissa kun töötti lähti huutamaan.

5 Likes

Edellisen vastaavan jälkeen totesin, että seuraavalla kerralla täytyy nostaa käsi reteeseen morjestukseen ja hymyillä kohteliaasti - sehän saattaa olla joku puolituttu, joka haluaa vain tervehtiä.

Toki, jos tööttääjä ajaa suoraan takana, lienee parempi pysähtyä ja käydä varmistamassa, että kuljettajalla on kaikki kunnossa. Olisi nimittäin noloa jättää kuljettaja oman onnensa nojaan, jos käynnissä on esim. sairaskohtaus.

1 Like

Siis mullehan kävi juuri näin muutama viikko takaperin. Joku tööttäili, onneksi otin sen niin absurdina että naureskelin vaan menemään ja kohta veivautuikin ikkuna auki ja vanha frendihän sieltä huuteli. Mitähän jos olisi suoraan finkuttanut vastaukseksi. Ehkä iloinen hymy on paras strategia jatkossakin

7 Likes

“Menkää te vaan” -autoillehuitojapapparaiset. grrrrrr :angry:

7 Likes

Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Avainsanat: ylinopeus, ohituskielto, pysähtyminen suojatielle, liikenneturvan vaarantaminen.

37 Likes

hesarilla joku katuremppa nii pitää ajella ajoradalla, perään tulee raksaäiä rööki huules ja alkaa tööttäileen.

näytän finkkua ja siirryn sit pyöräkaistalle nii eiköhän tää tuu vierelle mussuttamaan ja siinä sitten huudetaan toisillemme ja valot kun vaihtuu vihreeks nii kaveri vetää kaasu pohjassa parin sentin päähän edessä olevan auton perästä no sitten pikku läpsy takapuskuriin ja kaveri lähtee jahtaamaan ympäri kallioo :DDD

oli fresh ja kiva kotimatka.

33 Likes

Ei tainnu saada kiinni.

Kotona mä oon mut toivottavasti se ettii vielä tuolla, taitaa olla se kalju mersukuski kaverina joka kesällä teki saman :smiley:

Espoo, myötä-/vastarage.

Ylitin Lintuvaarantietä jalkaisin itään päin ja mun vierestä lähti pyöräilijä ylittämään myös. Läkkisepäntorin parkkikselta taas lähti kaks autoa aivan peräkanaa kääntymään oikeelle Lintuvaaran suuntaan. Eka pääsi pyöräilijän edestä mut toka joutu jarruttamaan ja soitti jostain syystä torvea :smiley:
Olin sit ite ehtiny siihen kans ja huusin sille et sä oot väistämisvelvollinen!
Kuski näytti vaan ihan vitun pöyristyneeltä ja ajo pois.
Espoo.

Toivottavasti se pöräilijä ei luullu et huusin sille.

7 Likes

Haistappa vittu Audikuski, joka tööttäilit mun perässä Arabian kauppakeskuksen kohdalla ja leikit kiilaavasi mut. Toivottavasti ajat ojaan.

Siinä kohtaa ei oo oikealla puolella pyörätietä, joten pyörän paikka on ajoradalla, jos niin haluaa. Vasemman puolen pyörätie on niiltä main poikki, ja vaikka ei oliskaan, niin ei aina huvita vaihtaa kadun puolta ihan vaan voidakseen vaihtaa sen myöhemmin takas.

Samassa kohtaa on oikealla toinen kaista, jolle siirtymistä vältän, koska siinä on pian pakottava käännös oikealle.

Tää kyrpä oli ajanut mun perässä ehkä huimat 30 metriä. Taisi olla hermot vähän piukalla kenties joko lumisateen tai lapsuuden traumojen vuoksi.

18 Likes

Tänään ajoin Kalasatamankatua (siis se, joka lähtee sieltä Redin väliköstä), joka oli muutenkin hieman haastavan pöpperöinen, mutta silläkin parinsadan metrin matkalla ehti 2 saksalaisautoa ohittaa keliin nähden vähän turhan lujaa ja läheltä. Audeja tosin eivät olleet, vaan Mersu ja VW.

En siinäkään ole bongannut pyörätien merkkiä oikealla puolella, vaan sen kai pitäisi olla jonkinlainen chilli pikkukatu. No eipä ole.

Kun Mersu vielä sladitteli seuraavassa risteyksessä, tuli mieleen ajatus, että onkohan näissä nyt kyse siitä, että nyt kun on pitkästä aikaa satanut poikkeuksellisen sopivasti lunta Helsinkiin, niin nää oman elämänsä rallikuskit ottaa siitä nyt kaiken irti ja kiimoissaan suhtautuvat siirtymisiinsä erikoiskokeina, joissa muiden kuin nelipyöräisten rooli on toimia katsojana?

2 Likes

Hahha ensimmäiset raget vastaanotettu kun tulin tätä uutta yksisuuntaista mäkeä ylös joelta. Joku sähkömoottoripyöräilijä meinas tulla syliin samalla huutaen suun yli vedettyyn buffiinsa “yksisuuntainen”. Onneks mun ei tarvinnu sentään väistää ajoradalle.
Eikä tää tyyppi sit vissiin halunnu jäädä kuuntelemaan tarinaani yhden miehen protestista vaan kaasutti tiehensä.

Ei voi muuta todeta ku että

5 Likes

Hehehee. Eilen oli vielä Martinsillan koko kelvi suljettu aidoilla pois käytöstä kun yritin kerrankin tulla oikeaan suuntaan. Ajan kans tota vastapalloon kunnes kuolen tai muutan pois martista, ei voi muuta ku iloset läpyt heittää vastaantullessa!

6 Likes

Oon tässä vastapalloilukerhossa kovin mukana myös, toi Martinsilta varsinkin on tällä hetkellä ihan lmao-kategoriaa kun ei voi koskaan tietää koska siitä sillalta edes pääsee fillarilla yli ja koska on vedetty kiinni.

Yleensä oon aika zen kun ajan pyörällä liikenteessä, mut nyt kyl meni kuppi nurin. Ajoin ajorataa Arkadiankadulla ohi luonnontieteellisen museon ja sporapysäkin kun takaa tulee Range Rover kovaa ja tosi läheltä sillä seuraumuksella, että saan saavillisen loskaa päälleni kun se pyyhältää ohi. Ei muutaku finkkua perään ja kotiin kuivattelee.

4 Likes

Sama kävi itselläni tänään vauhtitiellä. Eikä ollut edes ruuhka-aika. Finkkua en näyttänyt, mut tuli jotenkin surullinen olo. Joku viettää joulua tämmöisellä tuulella.

5 Likes

jotain hämmennystä kaistan hallinnasta kalasatamassa. huudeltiin toisillemme staran kuskin kaa. en nyt osaa sanoa mitään analyysiä.

tai no okei, vaikka olisin ollut varomaton kaistanvaihdoksessa niin kyllä starakuski tietoisesti puski vaarallista tilannetta vielä.

Hämiksel eka ohitin yhen pyöräilijän silleen että se poukkoili siellä jalkakäytävällä, viittoilin että hei täs on kaista.
Sitten seuraavissa valoissa se vetäs mun ohi päin punasia.
Slow clap processor activated

2 Likes

Ai että nythän on äksöniä ihan koko ajan

Auton ikkunasta huudetun kommentin mukaan pyöräilijä on tilanteessa väistämisvelvollinen

Onhan tämä kuitenkin normaali kiertoliittymä eikä joku extra spesiaali mistä mulle ei ole kerrottu? :thinking:

(taino eihän tää täysin normaali oo mutta juu get myy point)