Road Rage - tarinoita liikenteestä

Huh. Ei sovi keskivertokansalaisen oikeuskäsitykseen.

Tuli mieleen, että jos se pappa on ollut kuuro, mykkä ja viittomataidoton, niin miten se on saanut uskottavasti selitettyä, että pyörä törmäsi häneen ja hän vain nosti kätensä suojakseen. Ja sitten vielä se, että todistajan lausunto olisi vähempiarvoinen, koska häntä oli joskus tönitty pyörän päällä, on aika paksua. Minä esimerkiksi en voi todistaa auton ja polkupyörän törmäyksiä, koska olen itse ollut kolarissa auton kanssa.

Hovioikeuden ratkaisua odotellessa… ajetaan ajoradalla.

Aja jalkakäytävällä.Jos joku kysyy että miksi kun olet yli 12v niin sano että olet vähempiälyinen ja äänestät vihreitä.Sitten vaan normaali hölmö ilme naamalla.Uskon että onnistut kun olet vain luonteva.

heppihän taitaa olla vanha kunnon titanium-pelkuri.

Taas uutisoidaan Helsingin uusista liikennejärjestelyistä ja parasta antia on taas lukijakommentit.

Itse kuljen tuon risteyksen vierestä päivittäin kerran kumpaankin suuntaan ja raivostuttavaa on kun bussit paukuttaa 60km/h lasissa sieltä mäkeä alas keltaisena vilkkuvista valoista läpi, vaikka Kaisaniemen puistosta tullessa ei ole kolmiota. Toisaalta tuota Itäistä teatterikujaa ajetaan muutenkin kuin yksisuuntaista katua ja laidoille parkkeerataan ihan miten päin milloinkin.

Yksi raivostuttava asia tuossa risteyksessä on vielä se, ettei kukaan näytä ikinä vilkkua vaikka kuinka kääntyisi vasemmalle Mikonkadulle tuolta Vilhonkadulta laskeutuessaan. Siinä saa sit arvailla, että kuka ajaa suoraan ja kuka kääntyy ja kuka noteeraa tasa-arvoisen ja ketä ei kiinnosta säännöt ja muut liikkujat lainkaan.

Just tämmöisiä on kaikki lenkkipyöräilijät. Tämäkin viekko on varmaan Fillari-foorumilla hehkuttanut omaa erinomaisuuttaan tienkäyttäjänä ja haukkunut kaikki kävelijät ja autoilijat, muita pyöräilijöitä unohtamatta. Toivottavasti tyttö paranee.

tnts - 10 minutes ago » Just [tämmöisiä](http://www.iltalehti.fi/uutiset/200808278173878_uu.shtml) on kaikki lenkkipyöräilijät.
Täysin käsittämätöntä ja anteeksiantamatonta käytöstä aikuiselta ihmiseltä. Kuvittelis että sen verran olis häveliäisyyttä että lapsen päälle ajettuaan jäisi paikan päälle auttamaan ja saattamaan lapsen esim kotiin.

Maximum offtopic: olen käynnyt tuolla Nikkilän konditionsbanalla röökillä noin 12 vuotta sitten.

Mutta tosiaan täysin urpoa käytöstä pyöräilijältä.

Sinne meni koukku, siima ja painotkin. Ranrommin kiduksiin, nimittäin.

Tnts, oikeesti nyt hei jumalauta! Tommonen trollaus on *tun tyhmää ja siitä tulee vaan paha mieli.

Sinne meni koukku, siima ja painotkin. Ranrommin kiduksiin, nimittäin. Tnts, oikeesti nyt hei jumalauta! Tommonen trollaus on *tun tyhmää ja siitä tulee vaan paha mieli.
Eiks tällä foorumilla saa enää keskustella ihmisten asenteista liikenteessä? Minusta sattui vain olemaan surullinen esimerkki siitä ettei kaikki pyöräilijät suinkaan ole mitään pyhimyksiä ja maapallonpelastajia, vaan että valitettavasti idiotteja ajelee myös polkimin.

Jos se ärsyttää että minulla nousee karvat pystyyn kun kuulen lapsen joutuneen kärsimään typerän aikuisen toimien vuoksi niin pyydän anteeksi.

En nyt varmaan saanut kiteytettyä oikein siis ajatustani siitä, että meidän kaikkien tienkäyttäjien tulisi ottaa toisemme huomioon ja pyrkiä liikkumaan sääntöjen ja hyvien tapojen mukaan, mutta poikkeustilanteissa joustaen.
Ja sit jos jotain tapahtuu, niin seuraukset pitäisi kantaa oli kyseessä oma vika, toisen vika tai puhdas vahinko. Raukkaa jättää pikkutyttö yksin kivuissaan kieriskelemään.
Nyt tämä kuullostaa selkeämpisanomaisemmalta, kuin tuo eka tapaukseen liittyvä.

Kävin aamulla ajamassa kuntolenkin ennen töihin lähtöä (mäkikiri Malmarin huipulle yhdellä vaihteella: 2 minuuttia 13 sekuntia). En muuten ajanut lasten, enkä muidenkaan muurahaista suurempien päälle, vaikka me kaikki lenkkipyöräilijät olemmekin “tuollaisia.”

Toi tntsn yleistys oli siis niin absurdi, että mä luulin sitä trolliksi.

En muista mitä ko yleistyksellä halusin saavuttaa, mutta selkeästi tänään ei saa viestejä koodattua muotoon, jonka vastaanottajat osaisi samaan merkitykseen purkaa. Klassinen semanttinen dilemma siis. Mut joo, en lähtökohtaisesti oikeasti itse ajattele noin, että jokainen pyörälenkkeillijä toimisi vastaavassa tilanteessa samoin kuin tuo uutisen antisankari.
Mut jäädään vaan spekuloimaan kielenkäyttöä…

Amusella pakukuski seisoi risteyksessä, jossa itse olin tulossa vastaan. Ajattelin että Amir oli menossa suoraan ja odotti oikealta tulevia, mutta ottikin täyden kiihdytyksen minua kohti vasemmalle kääntyen missään kohtaa vilkkua näyttämättä. Onneksi oli torstainen puudutus päällä, joten en ehtinyt alle, mutta sieltä se sormi nousi kuitenkin. Mentaliteetti tuntui olevan “Vitut sulle vilkkua näytän, ku et oo auto.” ja “Alle jäät, jos alat siihen tunkemaan, ku et oo auto.”

Sanokaa joku please, ettei kuvassa vasemmalla näkyvät kaksi tuttua tyyppiä liity tapaukseen muuten kuin korkeintaan todistajina…

Valitettavasti liitytään.

Voi paska. Toivotaan kaikille parasta!

Peruskauraa. Taksi jotain hidastelee pidemmän matkaa, ajan vierelle ja rupeen menemään ohi. Ilman vilkkua oikealle. Veikkaisin noin 20 cm erottaneen takarenkaani puskurista.

Ei ollu mitään supervalaistusta, otsassa vilkkuvat ledit vaan. Pimeessä varmaan vaikea havaita, mut se vilkku ois voinu jeesaa vähän…

No voihan perse. Nainen on saanut ilmeisesti pahan päävamman. Syyllistämättä ketään on varmaa että tämä ei ainakaan auta asenteissa pyöräilijöitä kohtaan. Kunpa kaikki kääntyisi parhain päin.

(Sivukommenttina: tähän tapaukseen liittymättä jalankulkijat hyvin harvoin tajuavat olevansa osa liikennettä ja poukkoilevat sen mukaisesti. Eikä ne pahemmin sivuillekkaan vilkuile.)

Äääh, tosi kurja juttu :confused: Ois kiva kuulla tarkemmin miten toi tapahtui sit kun joskus on aikaa ja jaksamista kirjoittaa. Espalla on kiusaus jalkakäytävällä ajoon aika suuri kun on ne pirun mukulakivet ajoradalla.

Viime talvena ajelin Tampereen valtatie sivussa menevää kevyen liikenteen reittiä, jossa pyörätien puoli on alempana kuin jalankulkijain puoli, joka tarkoittaa sitä että kaikki vesi ja sohjo kerääntyy sinne ja välillä jäätyy täysin ajokelvottomaksi. Eli ajoin tietty jalankulkijoiden puolella, joka ei ollut jäässä.

No, vastaani käveli herrasmies, joka jo kaukaa alkoi viittilöidä minulle siirtyen samalla keskelle jalkakäytävää. Otin tietysti jalkakäytävän oikean laidan koskapa katsoin että siinä on reilusti tilaa ohittaa, mutta se ei sopinut vastaantulevalle “poliisille” joka yritti edelleen ohjata minut ajokelvottomalle pyörätien puolelle. Kohdatessamme tuo keski-ikäinen yhteiskuntamme tukipylväs alkoi vielä huutaa liikennesäännöistä jollon tein tiukan stopin ja pysähdyin keskustelemaan tämän periaatteen miehen kanssa siitä, onko terveen järjen käyttö sallittua. Näkökulmani ei valitettavasti mennyt perille…