Rengasarvostelut

Ainakin 4seasonista tulee tappajasepeli läpi, en suosittelisi sepelikaudelle ilman pistosuojanauhoja.

Oikeesti. Ei oo vuoteen yhtään flättiä 4seasonilla. Ajoa varmaan 4tkm nyt ainakin silleen että 4seasoneita edessä tai takana.

Voi olla, yhden keihäänkärjen kuitenkin olen 4seasonista itse kaivanut lenkillä jossain espoossa ja sen jälkeen käyttänyt niitä vain pistosuojanauhojen kanssa.

Kyl mä uskon että 4seasoneillakin tulee flättejä. :slight_smile:

Noh. Ehkäpä mä lyön ne schwalben marathonit taas eteen ja taakse 4season kun ajo on pääosin keskustassa ja se on kohtuullisen sulaa kuitenkin.

Onko hajua mahtuuko toi wtb nano 40 steamrollerissa pyörimään?

Taakse mahtuu, eteen mahtuu jos pitää paineet alle 2 bar. Kehänä TB14.

1 Like

no meikäläinenhän on ajellu edessä contin terra speed 35mm ja takana gravel king ss, mutta tänään kun joudun kulkemaan julkisilla ja muutenkin jalkautumaan tuon lauantaisen puukontaktin jälkeen niin huomasin suomen tampereessa jäätä maassa. KESKELLÄ PÄIVÄÄ!

eli saattaapa olla että vaihdan sen mun schwalben 42mm nastarenkaan ainakin eteen. ehkä sen fire crossin taakse ja sama se on sitten pistää 44/19 välityskin ja pitkät kalsarit päähän.

3 Likes

Gravelkingit 40mm mahtui. Eiköhän nanokin. Edit: r460 vanteena.

1 Like

Jos ettisin kuten ehkä etinkin jotain non-tubeless nappulakumia fiksiin niin laittaisin varmaan tällä hetkellä Conti AT Ride. Contille tyypillisesti vähän alimittaiset eli 37-38mm true, on pistosuojaa ja paremman näköinen kuvio kuin Nanossa. Ja en mä muutenkaan Nanosta juuri välitä, todella sketchyt pito-ominaisuudet.

2 Likes

Oho. Ihan puskista halpa ja ihan asiallisen näköinen vaihtoehto. Kiitos!

Aivan joo, elikkä Continentalin laatuongelmat. Nojoo, onhan noita nähty: mulla oli yks runkovikainen GP4000S2, toinen GP5000 joka mureni käsiin (katso kuva) ja Tikkellä levis pari rengasta kyljestä. Runkovikaisen nelitonnisen tilalle sain uuden viistonnisen, murentuneen tilalle oisivat antaneet uuden jos oisin lähettäny sen Saksaan.

Eipä siinä mitään, mulla on ollut myös kaksi aivan moitteetonta GP5000:a. Näkisin että jos saan selkeesti paskan renkaan niin eiköhän ne uuteen vaihdeta. Paras syy ostaa GP5000 on se että ei sen parempaa tube type clincher -rengasta taida olla olemassa sellaiseen allround-maantiepyöräilyyn. Nopeampia on, kestävämpiä on, mutta GP5000 on mulle just sweet spotissa.

2 Likes

Juu parit gp5k:t nyt ollut eikä ole menossa vaihtoon. Väitetysti tossa uudessa GP5k S TR versiossa olis vissiin vahvemmat kyljet mutta jotenkin muka painaa samat tai vähemmän kuin vanha versio. Onks kenelläkään kerennyt olla näitä vielä ajossa?

Tän perusteella vähän letdown ehkä.

E: Ja sitä mä en ihan ymmärrä, että mikä tää hype tästä hookless-jutusta on, mitä tulee maantiepyörän renkaisiin. En ainakaan omalla 80-82kg elopainolla ostais 25mm rengas/vanneyhdistelmää jonka maksimipaine on 5bar, vaikka ois mitenkä immuuni pinch flateille. Toki saattaisin paskalla tiellä ja märällä säällä ajaa tollasilla paineilla mutta normiolosuhteissa 5bar ei kyllä riitä. :thinking:

Mun fiksielämän rengasongelmat katos lähes täysin kun en enää ostanut alle 28mm kumeja

Oma kokemus gp5000 tubeleksista oli, että kyljistä lähti säikeitä. Sain rahat takas ja vaihdoin toisiin.

Joo. Mulla alkais vakavat ongelmat fiksielämässä jos yrittäsin Alpinan haarukkaan tunkee 28mm kumeja. :grin:

Maantiepyöriinhän noi GP5000:t on pääasiassa tarkotettu, ja siellä 25mm on kultainen standardi. Sillä ihmetyttää kova meteli hooklessista kun ei sillä pääse normaaliin maantiepaineiseen ilman että kumi räjähtää vanteelta. 28mm on jo eri asia: siinä 5bar on mulle semmonen mukava paine allroad-ajeluun, vaikka tuppaan pitämään niissäkin enemmän jos ajo on pelkästään asvaltilla. Jos on tosi kevyt kuski ja/tai ajaa väh. 32mm kumeilla niin hookless vois olla hyvä tsydeemi.

Näitä on kans pohdittu. Mahtuiskohan v4 Pomppikseen ilman mutakuoria… :thinking:

Edit: quotation master

Sanoisin että ns. heittämällä. Ainakin sen perusteella miten 45mm lokari mahtuu.
En oo tietty omaan kokeillu isompaa kuin 35mm kun ei oo ollu semmosessa ajossa mutta Pompetamineen meni aikoinaan 42mm Smart Sam ja muistaakseni chainstayt ovat samanmuotoiset. Seatstayt ei aiheuta ongelmia.

1 Like

Tattis, pitänee laittaa tulemaan!

mulla on ollu noita 4 sekä 5 tonnisia ja kaikki on menneet tuohon kuntoon talven aikana ulkosäilytyksessä. Oon tehny päätelmän -->ei kestä pakkasta