Onko kenelläkään havaintoa onko Länsiväylän viertä olemassa hyvää asvaltoitua reittiä ajaa väliä Lauttasaari-Kivenlahti? Tuosta kun saisi mukavan noin 50km lenkin ja hien päälle. Kävin tänään tsiigaamssa kuvioita, mutta viitat sanoo, et tohon suuntaan 20km Kivenlahteen, mutta sitten asfaltoitu tie loppuu kesken, umpikuja…
on. Rantareitti westendin, haukilahden, koukkuniemen, nuottaniemen, hyljelahde ja soukanniemen kautta. Pistan reitin kartalle kunhan olen koneen ja netin aaressa.
Menee vähän ot, mut mitkä renkaat sulla on alla, jos et voi ajaa hiekkapolulla? Rantaraitti on ihan jees minusta, myös (varsinkin) talvella.
Tassu - 15:50, 12.9.2010 » Menee vähän ot, mut mitkä renkaat sulla on alla, jos et voi ajaa hiekkapolulla? Rantaraitti on ihan jees minusta, myös (varsinkin) talvella.Bontrager Race All Weather renkaat on alla. En tiedä olenko pikkutarkka, mutta saan tasaisempaa menoa tollasella katupyorällä kun painelee päällystettyä tietä pitkin.
Ei viitsis lähteä Nuuksioon autolla vaan sen takia, että pääsee ajamaan katuajoa, vaan olis mukava harrastaa sitä ihan tässä lähellä.
W1N - 15:57, 12.9.2010 » Bontrager Race All Weather renkaat on alla.Nopeasti googlasin ja noillahan pärjää mainiosti soralla, oliko niissä kolminkertainen pistosuojaus. Katotaan mitä ChainThug saa aikaan niin lisään sitten soravaihtoehdon jos tarpeen.
W1N - 15:57, 12.9.2010 » Ei viitsis lähteä Nuuksioon autolla vaan sen takia, että pääsee ajamaan katuajoa, vaan olis mukava harrastaa sitä ihan tässä lähellä.Oikeaa puhetta.
Kevyenliikenteenväylää kunnes tulee westendintie ylle, ja sitten hyppäät sen Westendintien itäisimmälle kaistalle, bussikaistalle, jatkat tapiolaan, bussiterminaalin läpi, siitä niittykumpu, rullaat ihan suomenojalle asti, martinkallio, ja sitten kivenlahti.
Edit: Käsittääkseni toi tienviitta about 20 km on rantaraitin merkki. Eli kiertoteitä kivenlahteen on 20 kilsaa niiltä main, mutta kun sen kyseisen kyltin kohilta jatkaa vielä hetken länärin vierustaa ja kääntyy sitten ylös oikeelle, pääsee tolle mun mainitsemalle bussikaistalle
about näin siis, toivottavasti näkyy.
toi on siis suurimmaksi osaksi katuja pitkin, parissa kohdassa on 50 metrin oikoreitti jonkun puomitetun, hiekkapintaisen polun läpi. Ja tuossa Nuottaniementie - Hylkeenpyytäjätie välissä en muista ihan tarkkaan meneekö mun reitti noin kun sen karttaan piirsin - tai edes näkyykö sitä googlemapsissa, mutta siinä on noin kilometrin verran kovapintaista hiekkaista ulkoilureittiä. Sen pystyy kiertämään asfalttiteitsekin, mutta siitä tulee aika helkkarin iso sakkorundi. Ei mulla eikä kenneläkään lenkkikaverilla ole siinä ikinä rengasrikkoa tullut.
Se ulkoilukarttaan merkitty rantareitti (tuolla tien päällä ruskein maisemareittiviitoin merkitty) menee aika lailla tuon reitin vierestä, sekin on ihan kiva… myös lukuisien lenkkeilijöiden ja koiranulkoiluttajien mielestä.
ChainThug - 17:30, 12.9.2010 » about [näin](http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=en&msa=0&msid=107779877841759370756.00049012ef6d9f3558491&ll=60.142872,24.719582&spn=0.084434,0.237236&z=12) siis, toivottavasti näkyy. toi on siis suurimmaksi osaksi katuja pitkin, parissa kohdassa on 50 metrin oikoreitti jonkun puomitetun, hiekkapintaisen polun läpi. Ja tuossa Nuottaniementie - Hylkeenpyytäjätie välissä en muista ihan tarkkaan meneekö mun reitti noin kun sen karttaan piirsin - tai edes näkyykö sitä googlemapsissa, mutta siinä on noin kilometrin verran kovapintaista hiekkaista ulkoilureittiä. Sen pystyy kiertämään asfalttiteitsekin, mutta siitä tulee aika helkkarin iso sakkorundi. Ei mulla eikä kenneläkään lenkkikaverilla ole siinä ikinä rengasrikkoa tullut. Se ulkoilukarttaan merkitty rantareitti (tuolla tien päällä ruskein maisemareittiviitoin merkitty) menee aika lailla tuon reitin vierestä, sekin on ihan kiva... myös lukuisien lenkkeilijöiden ja koiranulkoiluttajien mielestä.Kiitos tuosta. Täytyy kokeilla heti kun pyorä palaa pajalta.
Tämäkin vaikutti hyvältä tyokalulta. Tosin aika vaikea on loytää (jos on edes tarpeellista) sellaista reittiä, jossa mennään vain päällystettyjä pyoräreittejä.
ja maantielenkkireiteistähän löytyy sit ketju jo täältä.
googleschmoogle…
Rokpeten linkki voi olla ihan pätevä, mutta itse en ole koskaan ollut ihastunut mihinkään HSL:n karttajuttuun niin tällaisen sitten väsäsin, jos sorapolut joskus liekehtii. Vedin vähän ulkomuistista, joten Koukkuniemen ja Kivenlahden rannan kohdalla saa kattella ympärilleen. Koukkuniemessä on sitten yhet portaat. Kaikista paras olis jos hommais pääkaupunkiseudun ulkoilukartan, jossa myös pyöräilyreitit.
Niin, siis kun ei olla asfaltilla niin ollaan metsässä tai ainakin lähes aina sorapolulla.
Onhan se ulkoilukarttakin netissä. Olin tähän saakka kyllä uskossa, ettei se erottele asfalttia hiekasta mutta katsoinpa nyt tarkemmin, että onhan siinä sävyero. Tuossa rokpeten linkissä olevassa reittioppaassa voi valita painotuksia (lyhin reitti, asfaltti, sora jne).
Länkkärin pohjoispuolella menee kutakuinkin suora tie Tapiolasta Kivenlahteen asti. Mä käytän sitä aina, kun ajelen Lauttasaaresta Suomenojalle.