…ketjuihin? Oon käyttänyt jotain spreijattavaa bike oilia jota on saanut halvalla mutta kun se nyt taas loppui, niin aloin funtsia, että kannaattaako sijoittaa johonkin tiettyyn tuotteeseen? Onks mitään ihmeainetta joka hylkii kuraa ja pölyä?
Lyhyt vastaus on että ei ole. Sitä steariini / vaha-kikkaa on suositeltu siihen että ketjun pintaan jäisi ei niin tarttuva pinta, mutta se on työlästä puuhaa uitella ensin moottorinpuhdistusaineessa ketjua ja sitten keitellä sulassa steariinissa…
Paras konsti välttää paskaa ketjulla (ja sitä kautta ennenaikainen “venyminen”) on laittaa pitkä etulokari + roiskeläppä, tai - wait for it - ketjusuoja
Bridgestonen 1992 katalogissa sivulla 13 on ohjeet parafiinivoiteluun. Kestää heidän mukaansa 400-700 mailia kuivassa säässä. Apteekista saa parafiinia. Mulla on välineet, mutta pitäs ensin jaksaa pestä toi ketju. En mä usko hetkeäkään, että toi toimisi sateessa, mutta ratapyörään aattelin kokeilla.
White Lightning on ollu nyt käytössä, mutta en oikein osaa objektiivisesti sanoa juuta tai jaata toimivuudesta. http://www.whitelightningco.com/
Lokarit on jo 2/3 pyörässä, joten eiköhän sitä vaan tavallisen rasvan kanssa mennä. Parafiinipuuhastelua vois joskus kokeilla.
Vahaa oon kokeillu mutta ei toiminut ihan jokapäiväisessä käytössä. Kura tarttui siihen aika iloisesti. Parasta tähän mennessä on ollu ketjujen putsaus, sit reippaasti Weldtiten TF2 jonka jälkeen pyyhitään ketjut “kuiviks”. Kestää vajaa pari viikkoa aktiivisessa käytössä.