Dear Eki,
Mulla on kivekset laskeutunu, randonneur-stonga ja suht ohkaset tankoteipit. Jarrukahvat on asennettu vain yläotteelle, ja siksi usein runttaan tolpilta yläotteella.
Olen huomannut, että tällöin kädet vääntyvät vähän epäinhimilliseen asentoon, ja eritoten hiirikäsi kipeytyy.
Kaikesta päätellen käteni kääntyvät peukaloiden puolelta liikaa sisäänpäin ja jäävät jotenkin liian taakse, ja tämä yhdistettynä pieniinkin töyssyihin aiheuttaa inhottavaa kipua.
Mikä tässä nyt sitten avuksi? Itse päättelisin että jokin seuraavista, tai kaikki, voinee auttaa:
Vähemmän bignaturalsia ja enemmän powerballia
Jarrukahvat myös alaotteelle ja paksumpi tankoteippi
Rando vaihtoon ja tilalle joku leveämpi ja ehkä oversize droppi
Kaikki kolme edellistä
Muita vaihtoehtoja ovat seuraavat:
Haarukka vaihtoon notta sais stemmiä vielä korkeammalle
Tuliko tää sen Vispin kanssa? Ajaminen kahvoilta tai alaotteelta ja paksummat tankoteipit. Suorajalkainen alumiinihaarukka yleensä lyö tien epätasaisuudet suoraan ohjaustankoon. jos haarukka menee vaihtoon, niin laita joku hiilarihaarukka, jossa on taivutetut jalat.
Jep, maantiekahvat, härkätanko ja/tai alaote. Saa ranteet parempaan asentoon ja samalla iskut vähä vaimenee. Stemmin vierestä tai kapeasta nousijasta tms. pidellessä iskut ja tärinät tulee ikävän suoraan ranteille. Jäykkäkin tanko vaimentaa huomattavasti, kun pitää vähä kauempaa kiinni.
[himmee OT]
Asioin tässä alkuviikosta eräässä Alppilassa sijaitsevassa maastopyöriin erikoistuneessa liikkeessä jonne osui samaan aikaan varsin siistiä tunnuksetonta kuitupyörää taluttava kaveri. Vei vekottimen ilmeisesti perushuoltoon.
Kysäisin, että oiskohan tässä kyseessä kenties ebay-löytö, ja vastauksena oli kiinamuovi. Oli kuulemma varsin jees ja erittäin mukava maastojäykkis. Mukana oli myös suorajalkainen kuitukeula. Stonga oli sitten merkittyä mallia.
[/himmee OT]