Pyöräverstaan tarvikkeet

Mietin, että pitäisi koota omalle pajalle tarvikelaatikko, jossa olisi kaikkea tarpeellista nippeliä, jota silloin tällöin pyöriä korjatessa tarvitsee.

[ul]
[li]vaijerin päitä[/][/li][li]vaijerikuoren päitä[/][/li][li]donitseja vaijeriin[/][/li][li]Kuulia laakereihin[/][/li][li]titaanisia M5 ruuveja[/][/li][li]eristeteippiä[/][/li][li]pinnoja ja nippeleitä[/*][/li][/ul]

Ehdotuksia? Mitä muuta?

Lisäksi jos on ajatuksia erilaisista tököteistä niin laitetaan nyt niistäkin listaa…

[ul]
[li]voiteluöljyä[/][/li][li]vaseliinia[/][/li][li]keraamista tahnaa[/][/li][li]kierrelukite[/][/li][li]rasvan poistoaine osille[/][/li][li]rasvan poistoaine käsille[/][/li][li]tärpättiä[/][/li][li]bensaa[/][/li][li]ruosteen suojaa[/][/li][li]pesuainetta grippien irrotteluun[/][/li][li]maalinpoistoaine[/][/li][li]tuubiliima[/][/li][/ul]

Asennuskaljat ja stereot.

prikkoja, muttereita, ruuveja, holkkeja,kynsilakkaa, WD40, valopetroolia, maalarinteippiä, sähköteippiä, liimoja muutamaa sorttia (pika, kaks impotentti), lateksihanskoja, hiomapapereita, tusseja (maali, vedenpitävä), rättejä (vanhoja revittyjä lakanoita ja teepaitoja), kuminauhalenkkejä, suolahappoa,

-jääkaappi (asennuskaljoille)
-kompura (paineilmapistoolilla lähtee muuten tupet aika helposti, saa kuivattua osia nopeasti, saa puhallettua turhat hiekanjyvät paikoista johon ne ei kuulu)
-pikkunen tohotin tai kuumailmapistooli (jos on metalliosat tiukassa niin osa ensin pakastimeen/jääkaappiin ja sitten sopivasti annostellen lämpöä lähtee mutterit irti aika hanakasti)

Apteekista saatavat puuvillahanskat on kans aika hyviä, mun mielestä vähän parempi tatsi ku lateksihanskoissa ja suojaa paremmin jos/kun kiintoavain lipeää…

Lateksihanskat on ihan hanurista, joten eivät pääse mun listalle. Pitääpä kokeilla noita puuvillahanskoja. Lämmitin löytyy, mutta sen lasken työkaluksi eli eri listalle. Maalinpoistoaineen unohdin. Liimaminen ei mun mielestä jotenkin sovi muuta kuin tuubien liimaukseen. Juottamiskamat vois olla. Mihin suolahappoa voi käyttää?

Minkälaisia prikkoja, muttereita ja ruuveja olis hyvä olla? Riippuu tietysti tsygästä, mut noin yleensä.

Suolahappo ruosteen poistamiseen

Ja mä suosittelisin myös jotain öljynpoistoainetta yms liuotinta ja ehkä jotain ketjulubrikaattia

Edit: Ohuista muista tollasista öljyistä (esim lukkoihin), kannattaa hommata aseöljyä