Pyörän puhdistus!

hyvin pehmeni lakka myös kun puhdisti paskasta jollain kevyellä öljyllä ja laimentamattomalla etyylialkoholilla vuorotellen pieteetillä, lähtee tarran liimapinnan mukana nyt ja saa lähteäkin typerät bulssun dekaalit

hommasin parilla kybällä putelin tätä biohajoavaa jumalten nektaria ja on kyl muuttanu mun elämän sellaseks et tulee vaan suihkuteltuu superpinttynelle paskalle vaikuttamaan eineskettohuljukuppiin partseineen ja jonkun ajan kuluttua lämmin vesihaude perää ja osa tulee valmiina ulos kuin ultraäänipesurista. aika tymäkät fuumit dou.

sit muovikippo lempijätteeseen eli sekajätteeseen.

Yleensä kuituosissa on lakka päällä UV-suojana, joten putsaukseen liuotin sen lakan mukaan. Useimmat epoksit liukenee ennen kovettumistaan IPAan ja/tai asetoniin, mutta kovetuttuaan tuntuvat ainakin asetonia kestävän melko hyvin. Ite oon siis lähinnä putsaillu asetonilla ihan hyvällä menestyksellä. YMMV.

Kiitos neuvoista kaikille.
Täytynee lähtee varovasti kokeileen järjestyksessä vesi+fairy+taikasieni → ruokaöljy → asetoni → toffeelaikka. Toffeelaikka viimeisenä koska sitä mulla ei vielä ole :grin:

Taikasieneen ei kuulu laittaa pesuainetta

Conditions.cc

Kaverit pisti pesuainemerkin pystyyn. Ottakaahan haltuun. On hyvä.

3 Likes

Tää ei varmaan kuulu “palvelulupaukseen” mut aamulla tilasin ja nyt tuli artesaanishamppoot ja vahat käteen toimitettuna. :joy:

Inhokkihuoltotehtävälangasta muistui mieleeni:

Lueskelin monta vuotta internetistä muc offin pesuaineesta. Sitte lopulta Kare Eskolan suositusten aivopesemänä ostin sitä tönkän jonkun ulkomaantilauksen yhteydessä jotta sain postikulut täyteen.

Nyt huomaan että on menny taas monta vuotta ilman että oon edes avannu sitä. Se on tuolla siivouskaapin perällä. Kai.

Johtopäätös: en pese pyöriä.

Kahdesti olen ostanut pyöränpesuainetta, ja molemmilla kerroilla sitä on loppujen lopuksi päädytty käyttämään kodin puhdistukseen.

1 Like

Mä käytän suihkussa niitä pyöriä mitkä ovat sen ansainneet

mä en nyt ymmärrä,

pitääks niiden olla tosi kilttejä

vai onks se niinku rangaistus joutua suihkuun?

Mulla on uudessa kämpässä käytössä combo vesiämpärit, vanha tiskiharja ja pineline tehopesu-lantrinki 1l paineruiskussa. Vesiämpärit jää pois sitten kun saan oikeenlaisen avaimen taloyhtiön puutarhaletkuun.
Ja teen siis pihalla viemärin vieressä.

Mut kyllä se pesu on silti se oma inhokkini. Jostain syystä kaljapalkalla muiden pyöriä ropatessa ei tunnu yhtä pahalta.

oikeesti: vaahdottava paineruisku jollain sopivan tiukalla pinelinellä + lempeä hosetus

jos ei lähe ni sama mut euron tiskiharjaa väliin ja jatkossa ylläpitävää vaahdotusta ilman tiskiharjaa

ja ollaan pian lempparipyöränhuoltotehtävän äärellä

edit. öljyä ketjuu tän jälkee tietty ja kovin paskanen voimansiirto tarttee toki stydimmät litkut

Ei mutta esim mun ysärimaasturi haluaa nyt paljastaa itessään jatkuvasti pikkuvikaa ni en sitä jaksa myöskään pestä. Kunhan edes jotenkin käyttäytyvät

Edit. Niin siis olennaista mun viestissä oli se että suihkutan kylppärissä. Painepesuri ois kova mutta puhdasta on tullu tähän asti ilmankin

nyt muistui vähän ehkä konstan juttua sivuten mieleen että se joku pyöräilevä tubettaja joskus teki tästä jotain tesmailua ja muistaakseni ihan toi perus astianpesuaine lantrattuna oli ihan jeppis kampetta pesuiluun.

jotain se lätisi pintajännitteestä niissä seoksissa (pyöränpesuaine, astianpesuaine ja olikohan siinä kolmaskin viä) ja mitähän viä. olisko jopa tesminy että miten pärisee. siis lika pois, eh heh.

noh, tänään kävin viä yksin suihkussa ilman fairya tai tiskiharjaa, mutta saattaa olla että meen sitte vaa suihkussa fairyV:llä jollain harjampaskalla. voin sitte kertoo miten kävi. kauheeta jos vaikka jäis kikkeli ketjun ja rattaan väliin auts :((((

Jep, näin teenkin. Yleensä vetopuolen chainstayn ja keskiön ympärys vaatii vähän enemmän jynssäilyä. Sit oon laiskana lykänny rattaisiin kevyesti wd-40 tai vastaavaa ja antanu palaa vanhalla hammasharjalla, sen jälkee takapakan välit rätillä johon on laitettu lisää jotain irrottavaa öljyä. Ja joo, mun pyörät on melkein yhtä likasia ku omistajansa. Yleensä oon uittanu ja pessy ketjun irrallaan öljyssä jossain vanhassa margariinipurkissa tms.

@Villesika en kyl ite oo painepesurimiehii, oon junnuna tuhonnu parit keskiön ja navan laksut tolla. Mut toi 5l paineruisku ajanee tarpeeks asiaansa varsinkin jossain missä ei oo vesipistettä. Ehkä joku akkukäyttönen matalapainepesuri ois hyvä!

@N00bieMcN00bface Fairy on kyl tosi jees peruspesuihin, meni jopa motocrosspyörän pesut ihan kunnialla maaliin. Pahimmat pinttyneet rasvaläikät oon sit suosiolla vedäny tolla wd40-rättiin ja hinkutusta-periaatteella.

Just tulin vessasta pesemästä talvifillaria ku tulee uusia osia vielä tänään ja pitää ronklata. Mun kompo on 10l ämpäriin bioautopesua veden sekaan, sinne pesusieni ja harja, ketjupesuriin bioliuotin ala Motonet ja huuhtelu bideellä. Ahdasta ja kuumankosteaa menoa, mutta kyllä mä diggaan pesuhommista, myös auton peseminen on jeeben. Auto ei tosin mahdu vessaan ja Hervannan Shell meni sulki ni en tiedä missä sen jatkossa pesis.

Ostin tänään tollasen Garant (5l) ruiskuttimen. Onko normaalia laitteelle, että valuttaa hieman vettä tuosta letkun ja pyssyn liitoskohdasta?(ympyröity kuvassa). Tein muutamia koeruiskutteluja ja tuntui että aina sieltä vähän valui kun kahvaa painoi. Onko se siis vain ominaisuus mikä pitää hyväksyä vai onko liitoksissa jotain vikaa? Loppuun asti laitoin kierteet kiinni.

Kai voi olla parin kympin vehkeessä ihan ominaisuuskin, mutta oletko katsonut että liitoskohdassa on tiivisteet nätisti eikä esim rutussa kierteen välissä.

Ai vitsi nyt toimii ilman valumista. Noi valkoset holkit piti vaan runttaa syvemmälle, joutu bodaa ihan kunnolla pöytää vasten. Eli jos ostat tän ruiskun niin tossa on kaksi tollasta juttua mitkä pitää painaa syvälle.