Pyörämeininkejä sosiaalikeskus Satamaan Helsinkiin?

Kuten jotkut foorumin lukijat tietävätkin, Helsinkiin avattiin huhtikuun alussa sosiaalikeskus Satama Kalasataman metroaseman ja Kierrätyskeskuksen/Uusix-verstaiden välimaastoon.

Sosiaalikeskuksessa järjestetään jos jonkinlaista tapahtumaa, ja siellä voisi pitää pyöräilyyn liittyviä tapahtumia, kuten korjausiltoja ja tavaranvaihtotorin.

Talossa on alakerrassa metalliverstas, mutta sinnehän voisi perustaa myös vaikka säännöllisesti toimivan pyöräpajan, jossa pyöriä voisi itse korjata. Perustyökalut voisi hankkia lahjoitusperiaatteella ja ne pidettäisiin lukkojen takana. Erikoisempia työkaluja voisi tuoda lainaan harkinnan mukaan.

Itse en ole aktiivisesti talon toiminnassa mukana, mutta tiedoksi vain, että sosiaalikeskus voisi olla hyvä paikka monenlaisten tapahtumien järjestämiseen.

http://www.satama.org/

Ihan hyvä idea ja ok homma että tälläinen saatiin toimimaan. Voitais aloittaa vaikka “pooloareenan” siivoamisella kannuista ja lasista :slight_smile:

Minua ainakin kiinnostaisi haastavempien huoltotöiden workshopit, joissa joku osaava olisi neuvomassa. Tyyliin ohjainlaakerin ja keskiön purku ja huoltaminen sekä kiekkojen kasaaminen. Tällaisesta voisin jotain maksaakin - esim. niin että tuotto menisi vaikka niiden työkalujen hankkimiseen tai toiminnan pyörittämiseen.

Puuhamiehen löytäminen on kai se haastavin homma näissä. Joka joka osaa ja jaksaa…

Puuhamies = temmi hoo?

temmi_hoo - 18:56, 21.4.2009 » aattelin alkaa hengaa tuolla vähän harvinaisempien työkalujen kanssa jotenkin semisäännöllisesti että vois opettaa pNuklapsille fillarinhoivaamista ja että varastaminen on rumaa jos kierrätetty on niinkin halpaa ku kyliksessä on. ehdotankin siis täten tällä erää että fiksikeskuslauantailiitto tarkastaa mestat kekenä ja käydään myös juttelemassa paikan puuhamiesten kanssa siitä pajasta.

sori, en oo tullu käyneeks tuolla mut voisin kyllä käyä täs :slight_smile:

just tommosia ton asteen workshoppeja aattelin että ois hyvä vetää,
noi on niitä skillzejä mitä tarvitaan kun pelastetaan ojasta tai
kyliksen aarreaitasta jotain romuja takasin ajoon

noi just mestojen purut putsaamiset ja uudelleenrasvaamiset on
lopunkaiken aika yksinkertasia juttuja joista pitää vaan tietää
mikä työkalu mihinkin hommaan käy ja miten sitä käytetään