Pyörälähettiläänä Helsingissä!

Kansalaiset, medborgare!

Tarvitsen apuanne. Haluaisin hieman saada tietoa entisen kotikaupunkini Helsingin pyörälähettimarkkinoista ja oletan että täältä löytyy alan asiantuntijat. Oon nimittäin ulkosuomalaistunut, joten en tunne Suomen skenejä yhtikäs yhtään. Nykyisessä kotikaupungissani Wienissä (Itävallan pääkaupunki, duh!) oon pyörälähetti ja rakastan työtäni. Asian laita on sellainen, että mä rakastan myös kotimaatani (etenkin kesää Helsingissä) ja täten haluaisin tulla pariksi kuukaudeksi takaisin Pohjolaan. Tarkemmin ottaen heinä-elokuuksi. Iloista pyöränpolkemiselämääni jatkaakseni ja henkisen tasapainoni varmistamiseksi haluan ehdottomasti jatkaa lähetin hommia myös kotosuomessa kesätyönä.

Siispä asian ytimeen: Mitä tehdä? Mikä on paras firma pääkaupunkiseudulla? Keneen ottaa yhteyttä? Kuka palkkais vetreäpohkeisen, fiksillä ajelevan 20-v. naisen?

Eiks kiinnosta, häh? Osaan myös puhua 7 kieltä ja fiksillä opin ajamaan Lontoossa ja kasvoin Itä-Helsingin lähiöissä ja olen palveluhenkinen, ystävällinen ja oma-aloitteinen jne jne. Plus tasapainottaisin (ainakin Wienissä vallitsevaa) sukupuolien välistä epäsuhtaa mitä tulee pyörälähetin työhön.

Anti-syrjintä- ja tasa-arvokiintiöihin sopii myös poikaystäväni, joka kans haluaisi tulla Suomeen kuriiriksi (lue: courier, ei huumediileri). Hän on lontoolais-jamaikalainen musta rastapää arkkitehtiopiskelija, joka hänkin ajaa fiksillä. Tosi kovaa. Ainut ongelma hänen kohdallaan on kielitaidottomuus; onks pelkkä englannin kielen ja pyörän ajamisen taito riittävää vai vaaditaanko Suomessa jotain muutakin? Esim. suomen + ruotsin + saamen kielitaitoa?

Juupiduu. Sorry sorry pitkästä viestistä mut toivottavasti sinä, Helsingin pyörälähetti-jumala, sait tämän luettua loppuun ja osaat kertoa mulle mitä tehdä. Tai vaikka palkata mut ja mun miehen.

Kiitos ajastanne ja terveiset Wienin kaduilta.

Kunnioittavasti teidän,
Eeva

Moi.

Mä olen Paavo ja ajelen työkseni Bring Expressille. Meitä on Bringillä kaksi, muita pyörällä kamaa kuljettavia firmoja on Helsingissä A2B ja Hyötypyörä. Hyötypyörän jätkätkin tän varmaan näkevät täältä.

Heinä- elokuu on muutenkin lähettimäärältään pienessä kaupungissamme huonoin mahdollinen aika hakea töitä. Suomalaiset jäävät juhannuksesta alkaen kesälomalle, ja se näkyy keikan määrässä dramaattisesti. Lomia toki pidetään, mutta ne hoituvat suurelti keskinäisten tuurausten kautta.

Toki kannattaa kysellä, firmat on A2B, Bring Express ja Hyötypyörä, aakkosjärjestyksessä. Mä voin jotain jeesailla jos osaan, laita vaikka yksityisviestiä jos tarvitset tarkempia lisätietoja.

Jep, valitettavasti Heinäkuussaa ei tässä maassa tällä alalla tapahdu mitään. Ei ole kauheasti lisättävää Pahuksen tekstiin.

eikö jokunen muukin firma vielä ole, ainakin www.bikexpress.com

Bikexpress, tuo lähes palkaton työharjoittelupaikka, on nykyään osa A2B:tä.

Jahas eikun soittoa tasa-arvovaliokuntaan vai mikä se marttakerho onkaan. Havaitsen sukupuolisyrjintää!

Kai tää koko juttu nyt vitsi on?