Pyöräilykengistä

Helou,

Kun tuossa nyt ensimmäisiä kertoja lukkopolkimien kanssa sotkenut, alkoivat aikoinaan halvalla hankkimani Niket harmittaa. Tekisi siis mieli hommata “oikeat” pyöräilykengät. Tällä hetkellä ihan SPD-polkimet käytössä, mutta tämä ei ymmärtääkseni ole rajoittava tekijä?

SIDI varmaan paras vaihtoehto, mutta kiinnostaisi tietää, pitääkö matkassa olla aina kakkoskengät? Olettaisin, että ainakin maastomalleilla onnistuu apostolin kyyti, vaikkei se välttämättä mukavaa olekaan.

Myös: onko SIDIn kengille olemassa edullisempia vaihtoehtoja?

Voi hyvin olla, että aiheesta on keskusteltu aikaisemmin. Jos näin on, pahoittelen.

Miksi Sidi on “varmaan paras vaihtoehto”?
Varmasti hyviä, mutta ylihintaisia kenkiä, joilla on vaan hyvä imago. Ei ne mitään yybereitä ole.

Teemu - 13:36, 9.6.2010 » Miksi Sidi on "varmaan paras vaihtoehto"? Varmasti hyviä, mutta ylihintaisia kenkiä, joilla on vaan hyvä imago. Ei ne mitään yybereitä ole.
Väite perustui vahvasti mielikuvaan. Ei mulla tietoa ole.

Adidas, Diadora jne kaikki urheilukenkä valmistajat tekee hyviä fillarikenkiä. Niiden löytäminen on vaan Suomesta on vaikeaa. Netti kaupoista, mut sit taas sovittaminen on hankalaa.
Sidi on hyvämerkki…tekee myös hyviä prätkäsaappaita.
Maasto kengillä kävelee hyvin. Maantie kengillä vähän vaikeempaa.

Mulla on diadoran maantievekottimet vuodelta miekka ja kivi. Hyvät ovat. Maasto- ja kaapunnikäytössä on shitmanon m086:t, ja en mä noita haukkuis. Hyvät kengät hintaisekseen. Pohja vähän notkuu, mutta onpahan mukavampi jalkautua.

Onkos kellään kokemusta näistä?

661 Filter spd

jos tuonne pohjaan nyt kiinnittäis klossit niin onko meno hevosen kopsetta jos kulkee ilman pyörää? Jäykkyydestä vois kans joku kommentoida. Tarkoituksena olisi siis omistaa lukkopedaalit ja sellaiset kengät joilla vois hieman liikkua jos esim töissä kävis ja joutuu poistumaan pisteeltä. Tuosta jäykkyydestä vielä että tahtoisin minimalistisen tyylikäät Egg Beaterit.

Aika yksilöllistähän se on mikä kenkä omaan jalkaan käy. Sidit näyttää hyvältä ja tuntuu miun jalkaan muuten aika passeleilta mutta pidemmillä lenkeillä varpaat puutuu mitä en taas specializedin kengissä ole huomannut. Spessuissa taas ei ole kantapää niin hyvin paikallaan kuin sideissä.

Mut seuraavaks ajattelin ostaa jotkut spessun kesämaastopopot jos niissä vapaat ei puutuis.

Mut ei nuo spessutkaan mitään hirvittävän halpoja ole.

Oon ajanu noilla 661 filttereillä nyt pari vuotta kommuutteriajot. Ihan hyvät, klossi ei ota oikeastaan maahan ja jäykkyys on riittävä. Onhan ne vähän paksupohjasen näköset. Vaihoin nauhoiks sellaset kuminauhat, sport laces, vai mitkä ne nyt oli. Suosittelen.

Maastoon mulla on kylmemmille keleille sidit ja kesäkeleille diadorat. Sideinä mulla on dominator 5:set. Arvostan sitä lorica-materiaalia. Helppo pitää puhtaana. Muutenkin mukavat kengät, mutta jos vielä sideihin lähen, niin pakko ostaa kalliimman pään kengät, joissa vaihettavat pohjanappulat. Niissä on pitävämmät seokset, kuin noissa v**unliukkaissa. Ehkä sillä ei kylillä niin väliä. Diadorista oon kyllä tykänny, mut ne on sen verran kisaset (en muista mallia ja on jo vanhat), ettei pysty koko päivää mukavasti olemaan.

Mä jouduin ostamaan Sidit koska ne olivat ainoat missä ei ollut ainoatakaan tarraa…

Annankadun Urheiluaitassa näköjään Diadoran kenkiä tarjolla. Täytyypä käydä lounaalla tsekkaamassa.

Sidillä on leveämpilestinen malli joka istuu hienosti meille räpyläjalkaisille.

Myykö mikään Tamperelainen pulju Sidiä? Alkanu moiset viime aikoina kiinnostamaan hieman.

villapaita - 19:06, 9.6.2010 » Sidillä on leveämpilestinen malli joka istuu hienosti meille räpyläjalkaisille.
Onko se nyt sitten niin, että ugrin jalka on sellainen suopeikon lättänä räpylä? Ottaen huomioon, että suomalaisista kaupoista löytyy ainakin Diadoraa, Shimanoa, SIDIä ja Specializedia, ihan 100 % kansasta koskevasta ongelmasta ei taida olla kuitenkaan kyse, oletan?

^ohan. jos sä olet erilainen muuta vittu italiaan.

Mut siis joo, räpylä=ugri. Nope. Vittu, sisälukutaito.

Sidin Dominatoreille yks ääni. Mukavat polkea ja kävely kapungillakin onnistuu. Viime kesän paras ostos :slight_smile:

Ostin LBS:stä Luck-merkkiset MTB-kengät. Ihan tuntematon suuruus moinen Luck, kuvittelin Look-piraatiksi, mut vaikuttais siltä, että John Luck on kuin onkin ihan oikea kenkämaakari. Sopivan jämäkät KampiVeljesten MunaPiiskuri-pedaalejen kanssa. Noilla pystyy ihan jalkautumaan, joskaan siitä ei nauti, mut pyöräilykengäthän ne onkin, joten tarpominen on kaiketi melko toissijaista - Siwasta pystyy noilla Gainomaxin kyllä hakemaan, koska banaanit on apinoille. Pisteet tälle hankinnalle eritoten siitä, että a) ne on paikallisesta fillaritavarapuodista, eli niitä pääsi koittamaan, ja b) ne maksoi murto-osan überSideistä.

Jos joku jostain onnistuisi löytämään sellaisen viisasten kiven että kehittäisi kengät joilla voi ajaa sekä kävellä. Ja tehdä vielä molemmat mukavasti.

Ei taida onnnistua kuitenkaan…

^http://www.chainreactioncycles.com/Images/Models/Full/7561.jpg

^Talvikenkinä Shimanon SH-91:t. Melkein yhtä hyvä kävellä kuin muutenkin katukäyttöön turhan jäykät vaelluskengät. Kuuma, joten keskikesän saavat olla syrjässä.

Mulla on Adidas MBT kengät mallia en tiedä. Kyl noilla kävely onnistuu.
Maantie kengät Shimanot kävely jo hankalampaa. Onnistuu kyllä, pisin matka vissiin 5 kilsaa.
Varakumi mukaan kantapään kautta…