pyörä suomeen saksasta

moi kaiffarit.

nyt on probleema. huusin hienon bianchin saksan ebaysta suomeen. halvalla lähti. huudon jälkeen tajusin että huuto olikin tarkoitettu vain saksalaisille. minua hämäsi se että kaiffari oli valmis lähettämään pakettia eteenpäin, ja arvioi paketin hinnaksi noin 60 epaa.

no se siitä. olemme saaneet keskusteluyhteyden. kaiffari väittää ettei saksasta ihan noin vaan pyörää suomeen voi lähettää. hän vaatii mua ekaksi maksamaan pyörän. minen maksa mitään ennenkuin olen varma että pyörä joskus tänne saapuu.

hyvässä hengessä pyrimme jatkamaan keskustelua. nyt pitäisi selvittää, mikä olisi paras tapa lähettää pyörä suomeen. kaiffari väittää ihan tosissaan, että esim. DHL ei lähettäisi pyörää saksasta suomeen. sama koskee myös useampia muita kaikille tuttuja lähettipalveluja. minen oikein usko häntä, vaan en jaksa tapellakaan spostin välityksellä. mä vaan haluun sen pyörän. yritän olla hyvä ja ystävällinen kuten tero vaarakin.

kirjoitin esim. classical bicyclesin frankille, että miten hän hoitaa hommat. kaikki kehuvat hänen toimituksiaan ja pakettejaan. katsotaan mitä hänellä on sanottavaa, toivottavasti edes jotain.

ymmärrän ihan hyvin ettei joka jampalla ole PAKETTIA PYÖRÄLLENSÄ. luulen että tässä tökkii jotenkin tuo asia nyt. mutta eikö pyörää voisi jollain muotoa lähettää ilman pakettia, jotenkin iisimmin?

mä en tiedä. jos teillä on jotain hyviä vinkkejä, pls kertokaa. varsinkin kaikki idikset lähettipalveluista kiinnosta ihan helvetisti.

oK!

Kalliiks saatta tulla mut eiköhän aika moni lähettipalvelu laita fillaria pakettiin maksua vastaan.

Jos jännittää maksaa etukäteen, niin PayPalilla taitaa olla joku 2kk vakuutus masseis… en tosin oo varma onks enää…

Kyl sakemannit sen tuo. Ei maksa paljoo. Tuskin yli 31,5 kiloo painaa kuitenkaan.
Tossa hintaa: DHL.
Kiekot + keula irti vaan ennen lähetystä. max. 120cm x 60cm x 60cm

jesjesjes, kiitti! mä luulen että saksan ihminen yrittää vähän viedä tässä typerää suomipoikaa. nyt pitää vaan pitää pää kylmänä ja linkittää kaiffari esim. tuolle saitille. eiköhän tää tästä…mjuuh…

ymmärrän kyllä ettei hän halua mitään uutta tonnin painoista saagaa elämäänsä, mutta jotenkin tää lähetysoperaatio pitäis yrittää pitää iisinä ja smoothina. katsotaan miten käy!

^^ Mainitun linkin paketti tulee postiin (ts. Itellan toimipisteeseen). Ittelleni tuli juuri runko Saksasta, pakattuna kokonaisen pyörän pahvilootaan. “Up to 10kg” oli 22 EUR, varsin kohtuullista minusta.

Jos joku ei halua nähdä ulkomaille lähettämisen vaivaa ja ilmoittaa siitä ja joku huutaa ulkomailta silti, ei tietenkään ole mikään pakko myydä, tai voi pyytää lähetyskuluja vaikka kuinka paljon. Jotain tuollaista muutaman kympin luokkaa se varmaan maksaakin yksityishenkilöltä se lähettäminen. Mutta kyllä se ihan mahdollista on, pyöränmeneviä pahvilaatikoita saa pyöräkaupoista ja saksanposti eli DHL kuljettaa.

eBay-kaupoissa toki tapana on että ostaja maksaa huudon voitettuaan ja myyjä lähettää tuotteen vasta kun on rahat perillä. Homma perustuu luottamukseen, jota vahvistaa luotettavan myyjän keräämä positiivinen palaute saitilla. PayPal myös tapaa olla vahvasti ostajan puolella, huijareilta käsittääkseni saa aika helposti rahat takaisin (minkä takia jotkut harvat myyjät eivät PayPalista oikein tykkää kun vahvaa ostajan suojaa voi käyttää kusetuksiinkin, tuote ok mutta ostaja väittää paypalille muuta ja saa rahat).

on tullut useampi pyörä saksasta 40-80 euron kustannuksilla, kätevin on käsitääkseni deutche post. Ehdota sitä. Kahdellakympillä ei tule kyllä kokonaista pyörää. Kuten tya totesi niin etukäteen se pitää maksaa, kannattaa sopia kuljetus- ja pakkauskustannuksista etukäteen ennen kuin maksaa. Tinkata voi yrittää. Jos myyjä on kunnollinen niin lupauksen lisäksi se pakkaa fillarin huolellisesti. Naarmuja on tullut irto-osien hinkatessa ja haarukatkin on vähän joskus vääntyneet kuljetuksen käsittelyissä. Parhaat on toisaalta pakattu todella hyvin ja osat on suojattu erikseen kunnolla.

edit: ebaystä huudellessa kuljetuskustannukset kannattaa tarkistaa etukäteen myyjän kanssa ennen huutoa.

marlon - 21:48, 15.12.2010 » Kahdellakympillä ei tule kyllä kokonaista pyörää.
Jos viittasit mun kommenttiini, niin en tarkoittanut niin väittääkään. Kuten mainitsin, mulle tuli lähinnä pelkkä runko, jolloin paino jäi alle 10 kilon. Laatikko oli kuitenkin pyörän tehdaspakkaus, kuskaaja DHL ja yksityiselle myyjälle maksamani hinta mainitun
Campy - 20:41, 15.12.2010 » Tossa hintaa: [DHL](http://www.dhl.de/en/paket/privatkunden/international/paket.html).
hinnaston mukainen.

Ei todellakaan kannata huutaa mitään ennenkuin ymmärtää miten ebay toimii. Jos myyjällä on ok palaute, maksa vaan sen tilille tai paypalille se 50-60 euroa ja se lähettää sen sulle. Toi on vielä aika reilu hinta postituksesta ottaen huomioon että se ei peri paketointimaksua tai mitään. Säästä saksalainen säätämiseltä vaikka oletkin uusi. Kyllä se sen lähettää jos palaute on ok, turha ruveta skeptiseksi. Muutenkin jos maksat paypalilla niin siinä on vakuutus, eli jos ei tule pyörää niin saat rahat takaisin. Paypalille voi helposti siirtää rahaa omalta tililtä(jos myyjä vastaanottaa paypalia. Ei kannata palata huutelemaan mitään jos aiheuttaa säätämistä myyjille.

Kyllä tilanne on ikävä kyllä se, että sinä olet mennyt huutamaan tuotetta, jota ei ole luvattu lähettää sinne missä sinä asut. Ei tuolla Ebayssä pelkästään huvin vuoksi ole se kohta, että minne myyjä on halukas lähettämään myynnissä olevan tuotteen.
Nyt kun kuitenkin olet jo huutanut tuotteen, Ebayn perussääntöjä vastaan, voit joko vain tyytyä myyjän ilmoittamiin hintoihin, tai sitten alkaa tappelemaan niistä. Vaikka alat tappelemaan, niin tilanne kuitenkin on se, että sinä olet huutanut tuotetta jota myyjä ei ole lupautunut lähettämään asuinpaikallesi.

Se mitä euroopan sisällä pyörän/rungon lähettäminen maksaa riippuu maasta, lähetystavasta ja paketista. Jos kerta myyjä haluaa lähettää sen kuriirilla (DHL, Fedex, UPS, jne), niin silloin se on helposti tuon 60€ ellei jopa enemmänkin. Ja koska sinä olet huutanut tuotteen ennalta asetettuja ehtoja vasten, voi myyjä todeta lähettävänsä tuotteen ainoastaan haluamallaan tavalla ja se maksaa minkä maksaa.
Jo pelkästään peruspostilla rungon/pyörän lähettäminen euroopan sisällä, maksaa joitain kymmeniä euroja. Ja mikäli myyjä haluaa lähettää myymänsä tuotteen kuriirilla (vakuutus/seurantatietojen takia), maksaa se helposti tuon ilmoittamansa summan verran tai jopa enemmän.

Voit toki suostutella myyjää lähettämään rungon/pyörän perus postipakettina, mutta myyjä voi toki tästä kieltäytyä, vedoten vaikka vakuutukseen tai seuranta mahdollisuuksiin. Eikä sinulla tuolloin väärin huutaneena valitettavasti juurikaan ole siihen sanottavaa.

mika - 1:16, 16.12.2010 » Kyllä tilanne on ikävä kyllä se, että sinä olet mennyt huutamaan tuotetta, jota ei ole luvattu lähettää sinne missä sinä asut. Ei tuolla Ebayssä pelkästään huvin vuoksi ole se kohta, että minne myyjä on halukas lähettämään myynnissä olevan tuotteen. Nyt kun kuitenkin olet jo huutanut tuotteen, Ebayn perussääntöjä vastaan, voit joko vain tyytyä myyjän ilmoittamiin hintoihin, tai sitten alkaa tappelemaan niistä..
Koko Ebay-systeemi perutuu luottamukselle, sekä myyjän että [i]ostajan[/i] osalta. Jos olet menyt huutamaan jotain mitä myyjä EI ole etukäteen luvannut lähettää suomeen asti niin ihan turha alkaa kitisemään jälkikäteen asiasta.

moi.

mielestäni jo alussa tein selväksi, että mokasin, mutta joku yhteys mulla myyjään jo on. yritetään viedä tää homma loppuun kunnialla.

frank classicalbicyclestä vastasi nopeasti: dhl:n paketti (varmaan just tuo yläpuolella mainittu), renkaat irti, takavaihtaja sisäänpäin ja menoksi. maksaa hollannista 40 epaa. hinnat ja systeemit ovat koko euroopan kattavia. ketuttaa, kun saksankaiffari väitti jotain muuta ja piti ruveta selvittelemään asiaa. eiköhän me lopulta saada pyörä suomeen.

mä pistän kaiffarille vaikka 100 epaa ylimääräistä, ihan sama. pyörä oli niin halpa. luulisi olevan jo sen väärtti että saa aikaiseksi tuon verran. stn sukulaiskansaa ollaan jnejne…

Kävihän ne sukulaismiehen elkein polttamassa Lapinkin. Mut siis joo, ylipäänsä ihan hyvä meininki, että kaveri suostuu edes harkitsemaan postitusta kämmänneelle huutajalle. Ja jos sen satkun pystyy siitä maksamaan ylimääräistä onnistuneen kaupan vuoksi, niin miksei sit tarjoa sitä samointein? Kuitenkin kyseessä on kauppamiehelle odottamatonta turhaa vaivaa, jota varmaan alunperinkin pyrittiin välttämään.

Tuo e-lahden systeemi perustuu, kuten todettua, kauppaosapuolten väliselle keskinäiselle luottamukselle. Tämän (vaikeasti mitattavissa ja operationalisoitavissa olevan) kategorian manifestaationa tuomivat palautejärjestelmään kirjatut palautteet: saat ja annat palautetta kauppojen toimivuuden pohjalta ja muut suhtautuvat sinuun ja muihin kauppaa käyviin saamanne palautteen pohjalta.

Luottamus on helppo menettää mutta erittäin vaikea ansaita. Yksikin huono palaute saattaa kaataa sen unelmadiilin, kun ostaja haluaa varmistua sataprosenttisesti, ettei kauppaan tule mutkia. Useista sujuneista kaupoista kertovat palautteet puolestaan viestittävät luotettavasta kauppakumppanista.

Itse pyrin toimimaan näin ollen mahdollisimman skarpisti kaikessa nettikaupanteossa. Ja jos muutama kymppi pelastaa itselle muutenkin edullisen ebay-kaupan huonolta - tai jopa katastrofaaliselta - palautteelta, niin laitan mieluummin massia liikkeelle…

Omassa tapauksessasi voi olla kyse esim. siitä, että myyjä on laskenut kotimaansa postikulut kuriirinoudon mukaan eikä - ymmärrettävästi - halua nähdä lisävaivaa kiikuttamalla pyörää kauemmas halvemman ulkomaille lähettämisen vuoksi, johon hän ei siis ole alunperin edes sitoutunut…

edit. Saksalaiset, jos jotkut, ovat paketteja lähettävää porukkaa ja sekä Deutsche Post että DHL Express ovat varmasti sikäläisille tuttuja tapoja laittaa tavaraa liikkeelle. Kuriiribüroita on lisäksi - ainakin isommissa kaupungeissa - tiheässä. En siis jaksa uskoa, ettei kaveri tietäisi miten toimia ja miten paljon lähettäminen oikeasti maksaisi.

No jatkossa kaupat sitten muualta… BTW, monet saksalaiset tarkoittavat DHL:llä deutche postia.

Hollannissa on eri hinnat kuin saksassa, aloitko oikeasti selvittämään hollannin hintaa katsoaksesi onko saksalainen oikeassa? Ja ei sillä 20 eurolla ole mitään eroa jos olet valmis maksamaan 100 ekstraa(joka on ihan hyvä idea ottaen huomioon aiheuttamasi säätämisen)

enemmän mua kiinnosti että miten tuollainen ammattilainen, yksityishenkilö hänkin, lähettelee pakettejaan esim. suomeen.

frankilta eilen>>

As long as the total span around the box is not more than 3 meters it is inside the postage regulations.
The rate on standard TNT is 39,80 € with track and trace or less with GLS or DHL.
These rules are standard in Europe.

fillarj, kyllä, ihan tosissani kysyin frankilta näistä. mutta ei mua oikeasti kiinnosta maksaako se mulle 50 vai sata epaa, eikä hinta ollutkaan jutun pointti.

oK!

Luulen että saksalainen oli kysynyt deutche postin hintaa lähettämiselle koska usein ne sekoittavat DHL:n ja deutche postin keskenään, ainakin omasta kokemuksesta.
Mutta eiköhän pyörän hommaaminen ole helppo nakki, kunhan sille vaan maksaa siitä eikä spekuloi turhaan.