Pumput

Toi Park ainakin on hyvä (ylläri), testattu. Varmasti myös Blackburn ja Pedros. Ei niillä nyt niiiiin paljon eroja oo eikä ne niin paljon maksa. Mitä nyt Clasusta ja Biltsusta pysyisin erossa.

^ChainThug antoi siunauksen Biltsullekin:

ChainThug - 8:25, 8.5.2009 » se hieman [s]kalliimpi[/s] vähemmän halpa bilteman lattiapumppu on kahdenkympiin hintaansa nähden suht toimiva peli. Muutaman vuoden ollut semmoinen sekä himassa että toimistolla. 8 bar ei tuota isompia ongelmia enkä ole venttiiliäkään onnistunut sillä vääntämään käyttökelvottomaksi kuin kerran.
On se Park noista kalleinkin (ylläri). Kaverilla on toi AirTower ja se on pelannut ihan mukavasti. 8 bar suitsait sukkelaan.

Mjoo, tosta kahenkympin Biltsun pumpusta on ilmeisesti puhuttu hyvää ja ChainThug on vissiin muutaman renkaan pumpannut. Toisaalta jos Saksan kauppoihin on asiaa niin Blackburn AirTowerin näyttäis saavan 15 egeen, Pedron kahellakympillä ja ton Parkinkin 25 egellä.

Mulla on ollu vuodesta 2005 tuo Lidl:in Beto. Ihan hyvin on pelannu. Tikkua en oo pannu ristiin huoltamiseks tai mitn. Ainu mainittava säätö sen kanssa on, että putken liitos jalustaan pitää kiristää ajoittain. Erittäin suositeltava peli.

Ainut miinus siitä, että ei oikein oo tukeva, joten yhdellä kädellä pumppaus ei oikein onnistu.

My 0.002€

SKS:n Rennkompressor on hyvä mutta ei halpa.

Mulla on Specializedin Air Comp. Suulake on kätevä, tykkää sekä schraderista että prestasta. Joskus vaatii pari yritystä saada kohdalleen mutta oon luultavasti vaan vähän käsi. Muuten oon tykännyt kyllä. Eihän se ny ihan halpa ollu toisaalta mutta ei parkin hintanen kuitenkaan.

Park Toolin pumpusta on netissä muuten yllättävän paljon pahaa sanottavaa.

Bilteman jalkapumpulla 7 baria ilmaa menee helposti(10 vai 11 max), muutama kymmentä kertaa tuota käyttänyt niin ei enempi käyttökokemusta.Kivasti toimii prestassa ja schaderissa vain suuttimen toisinpäin kääntämällä. Yritän muistaa ilmoitella kun joskus hajoaa.

tya - 17:22, 9.5.2009 » Mjoo, tosta kahenkympin Biltsun pumpusta on ilmeisesti puhuttu hyvää ja ChainThug on vissiin muutaman renkaan pumpannut.
Nyt oon ilmeisesti pumpannut muutaman renkaan liikaa kun toisesta biltsun jalkapumpusta on alkanut tiivisteet hieman falskaamaan. Neljä vuotta se tais kuitenkin kestää ongelmitta eli ihan hyvä suoritus b-tuotteelta. Eikä ongelmia vieläkään ole kuin kovemmilla paineilla.

^Kaikkihan ne joskus lahoaa. Varaosia voi olla vaikea löytää, jos ei sitte jotku perus o-renkaat kävisi.

Mulla on myös toiminubiltsun pumppu pari vuotta, enkä keksi muuta valitettavaa, kuin että se vinkuu kun pumppaa pienempiä paineita. Yli 5bar, niin ääni loppuu. Hyvin menee yheksänkin baaria.

edit: mutta kuten muissakin halpiksissa, noissakaan laatu ei välttämättä oo aina niin tasasta. Aika monta tyytyväistä näyttäisi löytyvän kuitenkin.

Meni hermo bilteman pumpun kanssa ja ostin Parktoolin PFP 4. Arvokas, mut menee Frankensteinin tuubeihin 14 baaria. Kirpaisi mutta ei pahemmin vituta pumppailla.

Pikkupumppu pitäis päivittää…

marlon - 19:30, 9.5.2009 » Pikkupumppu pitäis päivittää..
Niin pitäis, mutta mikä on hyvä? Beto Double Shot Mini ei ainakaan.

Topeakin Pocket Rocket Master Blaster (:rolleyes:) vaikuttaa pätevältä. Maantiepaineetkin menee kivasti, ei vuoda ja sihise, tarpeeksi pieni. Parikymppiä maksoi Urheiluaitassa Annankadulla.

http://www.deanwoods.com.au/store/images/topeak_pcktrcktmb.jpg

tya - 18:37, 10.5.2009 » Topeakin Pocket Rocket Master Blaster (:rolleyes:) vaikuttaa pätevältä. Maantiepaineetkin menee kivasti, ei vuoda ja sihise, tarpeeksi pieni. Parikymppiä maksoi Urheiluaitassa Annankadulla. http://www.deanwoods.com.au/store/images/topeak_pcktrcktmb.jpg
Maantiepaineet.. 8 bar?

Kyllä tolla pocket rocketilla sen 8 baria pumppaa, jos vaa on kärsivällisyyttä. Vähä joutuu tietenki puristamaan. Ainoo vaan, mitä itsellä on tapahtunu, ni se tiiviste tai o-rengas, joka tiivistää pumpun suun ja venttiilin välin on mulla jotenki plortsähtäny. Pitää löysätä sen suukappaleen jengoja, että saa prestan mahtumaan.

Menen kohta koeajamaan velodromin kompuran.

samuli-1 - 4:36, 11.5.2009 » Kyllä tolla pocket rocketilla sen 8 baria pumppaa, jos vaa on kärsivällisyyttä. Vähä joutuu tietenki puristamaan. Ainoo vaan, mitä itsellä on tapahtunu, ni se tiiviste tai o-rengas, joka tiivistää pumpun suun ja venttiilin välin on mulla jotenki plortsähtäny. Pitää löysätä sen suukappaleen jengoja, että saa prestan mahtumaan. Menen kohta koeajamaan velodromin kompuran.
Kyllä, repussa olemassa Pocket Rocket toimii erittäin hyvin vaikka 8 baria asti mutta olen monta kerta revennyt/rikkonut presta venttiileitä kun pumppasin liian kovaa.. Nyt käytän aina Schrader/Presta adapteri sen kanssa, että Presta venttiilin pää pysy ehjänä. Himassa Blackburn Air Tower käytössä pyörävarastossa ja parvekella kun meillä on kaksi niitä olemassa :)

samuli-1 - 7:10, 11.5.2009 » Menen kohta koeajamaan velodromin kompuran.
Mittari rikki, vaksilta saa suuttimen, joka sopii prestaan, mut tuntui falskaavan. Jos menee Käpylässä rengas puhki, ei kannata vaivautua.

Samat kokemukset Pocket Rocketista kuin Rapulla. Toimii hyvin kovempiinkin paineisiin asti ja paljon hyviä suosituksia olen muiltakin kuullut mutta millään muulla vehkeellä en ole onnistunut rikkomaan yhtä montaa venttiiliä. Eikä mulla itselläni edes ole Pocket Rocketia.

Toi adapteri vaikuttaa todella järkevältä ratkaisulta, suutinosa ja/tai prestan venttiilin pää on tuon kombon heikoin lenkki.

Omassa repussa kulkee mukana joku hiilikuitukuvioinen Pro (en tiedä mallia mutta olen tyytyväinen), satulalaukussa CO2-patruuna + SKS suutin.

Rojulaatikon pohjalla pyörii iso kasa pikkupumppuja jotka ovat käytössä osoittautuneet ihan paskoiksi.

ChainThug - 7:31, 11.5.2009 » Rojulaatikon pohjalla pyörii iso kasa pikkupumppuja jotka ovat käytössä osoittautuneet ihan paskoiksi.
Jaksatko listata tänne, että vältyttäis keräämästä samaa arsenaalia? Beto Double Shot Mini kuuluu ehdottomasti paskimpiin.

Mulla on repussa Lezynen minipumppu joka on todella hyvä. 8 baria saa aika kivutta pumpattua ja siinä on erillinen letkunpätkä joka ruuvataan prestaan kiinni, eli venttiiliin ei tule mitään taivutusta. Kuljettaessa letkun saa käännettyä pumpun sisään jolloin se on yhtä pieni kuin mikä tahansa pikkupumppu. Toimii ainoastaan prestaan tosin.

CRC:stä

Edit: ah, not in stock… Mutta kuitenkin suosittelen.

Toi letku kuulostaa hyvältä. Biltema Schader/Presta adapteri tahtoo vuotaa ennenkuin pumpun ja haban kompressio loppuu.