nyt alkaa omat ja duunikaverin projektit pikkuhiljaa olemaan siinä vaiheessa että jos tässä parin viikon kuluessa sais vietyä kilkkeet Vantaan Teollisuusmaalamoon pulveroitavaksi. Wagonin kyytiin mahtuu vielä tavaraa, eli jos joku haluaa johonkin metalliesineeseensä valkoisen, kulutuksenkestävän pinnoitetteen niin huutaa hep.
ja noi on bruukannu ottaa kahvirahaa n. 60€/runko.
ChainThug - 15:28, 10.2.2009 »
nyt alkaa omat ja duunikaverin projektit pikkuhiljaa olemaan siinä vaiheessa että jos tässä parin viikon kuluessa sais vietyä kilkkeet [Vantaan Teollisuusmaalamoon](http://www.vtm.fi/) pulveroitavaksi. Wagonin kyytiin mahtuu vielä tavaraa, eli jos joku haluaa johonkin metalliesineeseensä valkoisen, kulutuksenkestävän pinnoitetteen niin huutaa hep.
ja noi on bruukannu ottaa kahvirahaa n. 60€/runko.
Juna meni viime viikolla, ens viikon alussa toivottavasti on valmista.
musta, valkoinen ja hopea ainakin on VTM:llä semmoisia värejä jolla pulveroivat jatkuvasti isompia eriä kaikenlaisia teollisuustuotteita… muutkin värit varmaan onnistuu, mutta erikoisemmissa sävyissä se tarkoittaa linjan pysäyttämistä ja välineiden kanssa puljaamista yhden osan takia → mak$aa. Tai sit odotusaika venyy niin tolkuttomaksi ettei ole järkeä.
Taximossa Tattarisuolla pulveroivat rungon kolmenkympin kohtuuhintaan minkä tahansa sävyiseksi, tosin sillä edellytyksellä että heillä on kyseistä värijauhetta varastossa. Käytännössä sekin tarkoittaa yleisesti teollisuusosissa käytettyjä sävyjä, celeste green, helmiäspinkki jne ei välttämättä kuulu niihin.
Vaihtelevia kommentteja kuulunut Taximon laadusta, mutta päätin itse asiassa kokeilla sitä tällä kertaa kun en ehtinyt enkä jaksanut lumipyryssä ajaa Tuusulaan. Ens viikolla toivottavasti saan noutaa osat ja pystyn kommentoimaan työn laatua.
Tästä oli joskus aiemminkin puhetta, mutta mulle jäi jotenkin epäselväksi, että miten asia nyt loppujen lopuksi on. Eli siis suojaako noi firmat rungon “herkät kohdat” vai pitääkö se tehdä itse? Ja miten? Ja runko voi varmaan olla valmistelematon kun se viedään, eli maalaamossa hiekkapuhalletaan tms.?
Ainakin Taximossa piti itse suojata kaikki. Samassa rakennuksessa on myös hiekkapuhaltaja, joka velottaa tavallisesti 30 euroa mutta ainakin mun tapauksessa 40 (siis tietenkin se ylimääräinen kymppi jäi Taximon janarin taskuun). Suosittelen siis etukäteistä hiekkapuhalluttamista jossain muualla.
Elekolla oli 70e suojauksineen ja hiekkapuhalluksineen vuosi sitten. Värivalikoima oli aika laaja, mutta toki mitään sexy-värejä mitä teollisuudessa ei käytetä ei sieltä saanut. Työn jälki ok. Oman runkoni sain kahdessa päivässä, johon varmaan vaikutti että satuin valitsemaan saman punaisen mitä olivat ajamassa samana päivänä muutenkin…
ivan - 8:15, 5.3.2009 »
Ainakin Taximossa piti itse suojata kaikki.
Mistä sitä lämmönkestävää paksua muoviteippiä (millä ainakin Elekossa olivat suojanneet) saa? Kuvittelisin että jos ilmastointiteipillä lähtee leikkimään niin se sulaa uunissa...