Pultattava pumppu + korjausteline

Höh. Nyt se pumppukeskustelu jäi tänne nöyristä aneluista huolimatta.

^ Mut tämä keskustelu on siinä mielessä mielenkiintosta, että nyt koitetaan ettiä taloyhtiöön/julkiseen tilaan sopivia ratkasuita. Ok, menee melko spesifiks, mutta tästä saa ihan käytäntöön asti ammennettua hyvää tietoa esim. Helsingin pyöräkeskusta varten ja muita taloyhtiöitä varten. Ties vaikka tämän innottamana Yksivaihteen taloyhtiöaktiivit alkaa itse kukin hommaamaan pumppuja sun muita talonsa asukkaiden käytettäväks Helsingin kahviloista puhumattakaan. Look mum no handsin Suomi-kopiota odotellessa.

Belgiassa ja Hollannissa oli ties miten monessa kadunkulmassa joko automaatti-ilmalla toimivia pumppuja tai jalkapumppumalleja. Mikäli käytössä oli perus jalkapumppu, oli se vaan vetästy vaijerilla kiinni esim. pyörätelineeseen.

Kiinnostaa tietää millä fiilareilla muut taloyhtiön jäsenet (sekä tietty asukkaat) otti tän projektin?

K-Mikko - 14:07, 27.7.2011 » ^^ Se harmillinen pihahdus taitaa tulla siitä, kun ilma karkaa pumpusta, ei renkaasta.
Kyllä minulla olevat halpispumput on tyhjentäneet vaikka koko renkaan, jos ei kiristimen avauksen jälkeen nykäise saman tien irti. Ja olin näköjään jättänyt hymiön pois edellisestä. Ei minulla ole vahingossa karannut puolen kumin ilmat, enkä ole yhtään venttiiliäkään saanut rikki käytössä.

Oli minulla ihan asiaakin:
Itse laittaisin pystypumpun kettingillä kiinni vaikkapa patteriin tai johonkin muuhun kiinteään. Kettingin kiinnittäisin pumpun varteen vaikkapa tällaisella tavaralla:
http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web%20images%20Sorted/19/large/19-381_l.jpg
Löytyy esimkerkiksi Bilteman kuvastosta vannenauhan nimellä.

Taloyhtiön yhteinen pumppu kannattaa sitten valita niin että siihen saa ostettua uusia tiivisteitä. Ne ei mainaan kauaa kestä kimppapumpussa. Jostain kumman syystä moni ei osaa käyttää pumppua vaan repii tiivisteet paskaksi hetkessä. Ja sitten se vaatii vastuuhenkilön joka vaihtaa sen tiivisteen tarvittaessa. Ja mielellään maksajat niille tiivisteille ja muille rikkimenneille osille. Mielellään joku muu kuin se henkilö joka sitä joutuu korjaamaan. Mutta helpompaahan se on jos vaan aina lainaa muiden pumppua, ei maksa mitään ja ei ole huolia.

Toi threadin alussa mainittu X-tools Workshop stand näyttää identtiseltä Bilteman toisen telineen kanssa. Itellä on tollanen ollut pari vuotta ja palvelee erittäin hyvin. Ja mahtuu pakattuna vaikka perstaskuun…

Edit: linkki korjattu.

MrHat - 12:49, 27.7.2011 »
randomm - 9:22, 27.7.2011 » Kannattaa ostaa sellainen pumppu jolla onnistuu Dunlop venttiilien pumppaus, ettei tule kommenttia siitä että hankit pumpun "kilpapyöräilijöille" taloyhtiön varoilla ;)
Täh? Minä pumppaan dunloppiin ilmat samalla puolella, kuin prestaankin. Pumpuksi ostin pari viikkoa sitten Pro Toolsin pystypumpun velosportista ja olen ollut tyytyväinen. Suuttimen toinen puoli on prestalle ja dunlopille ja toinen schraderille. Kevyt pumpata, eikä tyhjennä kumia puolilleen suutinta irroitettaessa. Maksoi 45 € ja jää Blacburnin airtower ja zefalin vastaava 20 € pumppu kauas taakse.
Onneksi olkoon vaan. Clasun "track" pumpulla ei Dunloppiin saa ilmaa jollei ole kolmea kättä, eikä myöskään Topeakin morph roadilla (joka onkin tosin mukana kulkeva).

Pointsi oli se että on monia hyviä pumppuja joilla ei Dunloppiin ilmaa saa ilman että joku toinen pitää suutinta paikoillaan.

Kiitti kaikista vinkeistä ja kommenteista!

Taloyhtiössä asuu paljon nuorta väkeä joista todella useat kulkee fillareilla duuniin ja vapaa-ajalla. Jonkin verran oon jo autellu pyörähommien kaa joitakin joten ne otti ihan hyvin vastaan tän ehdotuksen. Paremmin meni läpi ku grillibileet ja ilmaset viinat ;D

Eli näyttäs siltä että jalkapumpulla mennään. Mikä ois sellainen johon sais helpoiten niitä vara-osia suomesta? Niitä tiivisteitä varmasti menee vaikka kuinka hyvät ohjeet laittaisi joten ois positiivista jos niitä sais ostettua helposti Helsingistä.

Ehkä Rennkompressor? Yleisesti toimivaksi todettu, toimii suoraan kaikilla venttiileillä ja Lezynen tapaan tais tuossakin olla lähes kaikki osat saatavissa valmistajalta varaosana. Ja kun katsoo kuinka monessa suomalaisessa pyöräliikkeessä on sks:n tavaraa myynnissä, ei luulisi varaosien saatavuudenkaan olevan ongelma.

Tämähän olisi ihan loistava idea. Meillä on 21 asuntoinen rivitaloyhtiö, jossa on oma pommisuoja(väestön suoja mutta pommisuoja on paljon hauskempi…:)) johon vain oman yhtiön ihmiset pääsevät. Sinne voisi laittaa standin ja pumpun, ja ehkä jopa pakin työkalujen kanssa.

Laitetaan kisa vielä pystyyn mikä taloyhtiö ensimmäisenä ostaa oman Park Toolin kiekko säätimen…

^^ Rennkompressor näyttää ihan mielenkiintoiselta. Tällä viikolla on taloyhtiön päätös joten pitää nyt katsoa se paras.

^Park Toolin rihtaus-ständi vois olla seuraava :slight_smile:

^^Eräs hoitokoti osti jo Turkuun Parkin kaks piste kakkosen.

Sinne haluan hoitoon. Respect