Proju: Päivittäinen ajopeli

Olin reilun vuoden jo himoinnut Pelagon San Sebastiania, mutta en oikein ikinä saanut sitä hankittua. Talven alussa olin jo ostamassa, mutta Mika laittoi Bruiserin myyntiin. Bruiseria himoitsin jo silloin, kun Toni sitä myi. Noh, sain talvelle pyörän ja elämä hymyili. Lopputalvesta myin sitten Globe Rollin pois ja tuntui hämmentävältä olla vain yksi pyörä talossa. Heräsi “tarve”.

Sebastianin himoitseminen, pun intended, ei kuitenkaan loppunut. Joku tuossa kauniissa Pelagon sinisessä teräksessä viehättää vaan enemmän ja enemmän. Huutelin foorumilla ja mietin, onko tässä järkeä himoita tuota. No tmar lähetti Twitter huutelujeni pohjalta yksityisviestiä. Kuulema lähtisi sebu myyntiin. Muutamia viestiä vaihdeltiin. Hirveässä loskassa nopea koeajo ja vakavaan harkintaan.

Takaraivossa harkittiin kovasti, synttäritkin lähestyi. No pari päivää ennen oikeaa syntymäpäivää, on muuten tänään, päätin, että ton mä nyt ostan. Hain kotiin, menin nukkumaan, lähdin töihin, rullailin järjestämään ällärit, ryyppäsin hieman ja nyt skidissä krappelissa ajattelin tehdä projulangan ja katsoa mihin tämä johtaa.

http://imageshack.com/a/img823/4238/m38z.jpg


Laitetaan tähän kokoelmaa kuvina miten tarina on mennyt, ettei tarvitse kaikkia 200+ viestiä lukea jos ei halua.

Ekaksi oli Bruiseri.
Imgur

Sit oli liian iso sebu.
Imgur

… joka vaihtui kakan väriseen rolleriin.
Imgur

Imgur

Oli liian pieni pommpis.
Imgur

ja liian pieni gangsta.
Imgur

sit oli oikean kokoinen sebu.
Imgur

Sit oli Omnium Mini-Max Saksassa asustellessa.

Nykytilanne:

Laitetaan tähän vielä osalistaa:
Runko: Standert Bürgermeister*in 58cm
Satula: Brooks C17 all weather
Satulotolppa: Thomson
Stemmi: Thomson 100mm
Tanko: Whisky Parts No.7 24F
Teippi: Brooks Cambium
Jarrut: TRP Hylex RS
Ohjainlaakeri tuli mukana
Kiekot: Halo Vapour GXC Tour
Renkaat: Teravail Washburn LS 38
Kammet: Rival 1 Wide DUB 175
Keskiö: perus SRAM DUB
Takapakka: SRAM GX Eagle 10-50
Takavaihtaja: SRAM X01 Eagle
Tangonpäävaihtaja: microSHIFT BS-M12
Polkimet: Shimanon XT PD-T8000, eli toisella puolla flätti, toisella SDP

ISO SEBU

Paljo on Iikelillä pituutta? Kun miettii tuota pienikokoista tmaria vaan niin tota?

Mulla on sellanen 185+, en tiedä kuinka paljon plussaa. Kokeilin tosiaan ja tuntu ihan hyvältä. Katellaan nyt kun saa kasaan, että onko liian iso. Jos on niin vaihdan kokoa pienempään. Ei sillä niin väliä. Väänsin tosiaan, just osia vaihtaessa bruiserista tähän, takanavasta KAIKKI kierteet paskaks. Hyvin menee… Ainoa kiekkosetti ja sillee.

Ei tossa oo ku max. 60.0 tt c-c ja 73 kulmat.

Vaihdoin ite vielä isompaan ja laiskempaan kun on aika lailla tätä vastaava kiintsari jo tallissa.

Tykkään.
En paskotuista kierteistä vaan positiivisen odottavalla fiiliksellä tästä projusta :slight_smile:

http://imageshack.com/a/img197/8861/vyud.jpg

Nyt on Bruiser toiminut elintenluovuttajana. Kivalta toi näyttää. Toivottavasti on hyvän kokoinen. Ja toivottavasti saisin uuden takakiekon nopeasti jostain, niin voisi kanssa koitella ajaa. Suunnitelmissa siis vaihtuvan ajojen pyörä, maantietä, vaparilla ja lokareilla, etutartsi. Katotaan mitä syntyy. Mulla on kuitenkin tästä tosi hyvä fiilis. Emäputken merkki pitäisi liimailla takaisin kiinni.

Bill.T.Ema

paulos - 16:14, 12.4.2014 » Bill.T.Ema
Tää luultavasti tulee olemaan.

Joo, kyl tää näyttää liian isolta sulle. Myy pois. Mulle. :wink:

No ei kai, hyvä tästä tulee, nostattaa vaan pahasti kuumetta. Onks osia vielä suunniteltu sen tarkemmin? Kirkasta vai mvstaa? Droppi vai riser?

Ei oo pahemmin osia mietitty. Kirkas houkuttais, mutta toi näyttää aika pirun hyvältä tollasella pääosin mustalla speksillä kanssa. Varmaan aika hitaasti päätyy lopulliseen muotoonsa. Droppi oli tähän suunnitteilla, mutta rupesi hieman houkuttelemaan viiksitanko ja vapari myös. Katellaan mihin tämän kanssa päädytään.

Iikeli - 16:35, 12.4.2014 » näyttää aika pirun hyvältä tollasella pääosin mustalla speksillä kanssa.
Kyllä.

Jättikiitos Pavelle takakiekon lainasta! Huomenna pääsen ajamaan työmatkan ja koittelemaan miltä sebu tuntuu alla! Kyllä kelpaa!

Sulla on hyvä maku Iiro. Kova!

Milläs muuten onnistuisi toi keulamerkin liimaaminen?

pikaliima/kontaktiliima.

Ite vetäisin kotarin/renthalin tuppiliimalla joka on parasta liimaa jota mulla on ikinä ollu, tosi kallista vaan ja sulla sitä tuskin on koska prätkäjuttuja. Voin lainaa jos pyörit joskus idässä päin.

Superepoxy.

Kumiliima. Tai FLUBBER!