Pitkään jo mielessä että 26" kommuutti vehettä pitäis kokeilla. No ostin ysärimaasturin munikselta, mutta eihän se cantijarruhärdelli ollu mua varten enkä 28 rojektia halunnu. Eli levyjarrukorvakkeet piti olla, koska en omista metallintyöstövehkeitä / -taitoa.
Eräällä foorumilla vastaan tuli sitten tämä katkottava runko ja hetihän tuli kaikki hulluja ideoita hihnavedon ihanuudesta ja sillee. Viestit vaihtoi omistajaa ja lopulta vaihtui runkokin omistajaa. Löysin samalla vaivalla Kiekotkin Hesasta ja uusi onnellinen omistala lähti takaisin kohti Turun Lumi/höttö -sateeseen ihmettelemän “Mitä tuli taas ostettua?”.
(jaa pandatkin taas vallannu Flickrin…)
Eli hihnaveto 26 kommuutti. Nyt on runko, kiekot, BB5-jarrut sekä Sramin perusmaasturikammet.
Sliderit takana
Hope evo2 / DT Comp / Syncros DS28
RAHMENHÖHE 20″
A Sitzrohrlänge 510
B Radstand 1071
C Oberrohrlänge 595
D Steuerrohrlänge 165
E Lenkwinkel 71°
F Sitzwinkel 73°
G Kettenstrebenlänge 420 (itse mitattuna 420-440)
H Gabelvorlauf 43
I Tretlagerabsenkung 30
Ja lähinnä kysymyksenä olis että minkä pitunen keulaa tohon nyt kannattaisi lähteä etsimään? Jäykkää teräs? keulaa kuitenkin hakemassa, koska kuitenkin ei mikään keventely projekti ja roteva kuski. Salsa Cromoto 445mm, Surly 1x1 453mm, Surly Long Haul ??mm tai miksei ny kuituakin, kutta siis se on vielä aivan auki ja olisi kiva kuulla jotain mielipiteitä.
Voimansiirtoa olen sen verran tutkinut että “rattaat” ja hihna yksistään kustantaa sen vähän alta kaksataa, eli välitys pitää kattoa hyvin tarkkaan. Yleiseen kommutointiin pompetaminessa 42-17 on tuntunut hyvältä vähän jokapaikkaan ja siitä hiukan pois miin saadaan n. 2.2 ration, joka olisi Gatesin mallistossa 46-21 rattailla ja 113mm hihnalla laskettuna 559-54 renkaille. Ehkä liian löysä kommutointiin eli 2.3 tai jopa 2.4 voisi olla mukava kaupungilla.
Mielessä on käynyt myös kaikennäköset napavaihteet, mutta nyt ei viitsi laitta rahaa sellaiseen eikä noi kilon painoset navat houkuta.
Ohjaamoon ja istuin osastoon valikoituu varmaankin jotain tuttua ja turvallista, ellei sitten keksi jotain aivan muuta :P.
Painosta nyt kuitenkin sen verran että runko painaa 2,5kg ja kiekot alta 2kg.
Siitä sitten pitäisi saada kestävä ankkuri tulevaisuuteen.