Projekti: Unic-Sport -konversio

Sain viestin, että etutöölöläinen taloyhtiö oli heittämässä käyttöä vaille jääneitä pyöriä roskalavalle. Tämmösen nappasin sivuun fiilispohjalta:

Vähän harvinaisempi 70-luvun ranskalainen retkipyörä, ei kuitenkaan mitään keräilykamaa. Nuuskimisen perusteella Gottfried Industries duunaili näitä pyöriä Vituksen putkista, eli pitäis olla ihan OK tasoa vesijohtoputken sijaan. Vanteet on 630-milliset, joten kiekkosetti menee varmaan jokaista osaa myöten uusiksi. Keskiötä ei hotsittais uusia, joten varmaankin avaan ja huollan sen.

Viiksitangossa on aika mielenkiintoinen muotoilu ja jarrukahvat hassusti. Pitänee kokeilla tota ennenku tuomitsee ja vaihtaa Biltemariseriin. Jarrut pisti silmään lähinnä ulkonäkönsä puolesta, Mafac Sportit ovat tekstien perusteella.

Mitat: 58 cm satulaputki, 56,5 cm vaakapituus.

Jos joku osaa kertoa tästä vanhuksesta lisää, kaikki tieto ja arvailutkin kiinnostavat.

satula ainaki on kova jos ei muuta. nää ranskalaiset on kyl hermojaraastavia röjektejä, mut joku kiva porteur stonga ja muuta ni tästä tulee varmasti tyylikäs. pidä lokarit.

Jos jostain syystä ei lokarit miellytä ja jos noi kiekot on vielä ajokuntoset ( sopis mun ranskisprojektiin) voisin ne jollain summalla käydä lunastamassa pois.

Jännä nähdä mitä tuleman pitää. Lieköhän luvassa massiprojekti vai peruspäivitys?

Vaan enpä huutelekaan vielä mitään ehdotuksia, luotan projektoijan hyvään makuun. :smiley:

Väri on ainakin hieno sekä sohva.

Jos viiksitanko jää pois lopullisesta kokoonpanosta niin voin poistaa sen sulta.

Taitaa olla tangon kiinnitys myös ranskismitan mukainen? Eihän vaan ole kuuluisassa itsaristemmissä kiinni?

Ei oo itsaristemmi - tangon kiristyspultti on vain tangon etupuolella.

Lokarit aattelin ottaa pois, koska ei tämmösellä ajeta kurjalla kelillä. Mulla on semmosta varten eri pyör(i)ä.

Mulla ei oo sen kummempaa silmää minkäänlaisen historiallisen perspektiivin huomioimiseen. Aattelin ottaa tästä kaiken ylimääräisen pois ja vetää alumiininväriset kiekot alle. Ja todellakin sohva vaihtuu satulaan. Rahaa en aatellu tällä kertaa käyttää paljoa.

Tossahan vois olla 622-vanteilla ja ilman lokareita tilaa jollekin balloon-renkaille. Hieno projektiaihio kyllä.

Mutta tarvitseeko noita kiekkoja välttämättä vaihtaa? Renkaitahan löytyy, kun jaksaa vähän katsella.
esim

mites tälle kävi?