Projekti Recycling

Aloitetaan tälle ihan projektiketju.

Tarkoituksena on valmistaa 29" maasturi metsäpoluilla räimistelyyn. Vielä piirustuspöydän ääressä kaikki näyttää lupaavalta.

Jee!

Valmistatko drop-outit itse? Paragon tekee kaikenlaisia keinuvia ja stabiileja päätyjä.

Haarukanpäät eli sinkulointisaranat teen itse. Keinuva osa on alumiinia ja runkoon kiinnittyvä, kuten runko muutenkin, terästä.

Pidän tästä kovasti, lisää kuvia odotellssa.

Laitathan runsaasti projekti kuvia, kiinnosta! :slight_smile:

-Olli

Kuvia tulee otettua todella huonosti työstövaiheista, mutta täytyy yrittää kuitenkin aina välillä ottaa muutama räpsy. Nyt kipeänä kotona onkin hyvin aikaa laittaa muutama kuva tämän hetkisestä tilanteesta.

Viimeinen kuva avaa hieman projektin nimeä.

Crankensteinin hirviö v2.0 alkaa saavuttaa lopullista ulkomuotoaan. Tällä hetkellä on neljästä eri fillarista putkia. Tunturi-Diamond Back-Nishiki-Nishikille pitää vielä keksiä takin väri ja nimilappu rintaan.

Haa, älymagee ajatus ja toteutus.

Täähän vaikuttaa mielenkiintoiselta projektilta! Itse oon haaveillut modaavani omasta Konasta kaksysin, mutta olen epäillyt omien kädentaitojeni lisäksi tekniikkaa liittää uudet runkoputket luotettavasti vanhoihin. Onko tuo TIGillä hitsattu? Ja millainen jigi on ollut käytössä?

Lisäinfoa ja projetin edistymistä odotellessa!

(edit: häröt pois)

Erittäin kiinnostava prokkis. Kansa vaatii lisää kuvia!

Yllä olevassa kuvassa työstyy takanapa. Sain sen juuri kasattua, eli testilenkille voisi päästä jo tällä viikolla. Laitan kuvia taas jossain vaiheessa.

Mahtava projekti. Noista pienistä rungoista isoilla renkailla tulee hauskan näköisiä.
Mahtaako noin pientä 29’eria valmiina saada?

-Olli

Fillari on nyt nipussa. Tuntuu ihan polkupyörältä, olen hieman yllättynyt. Nyt koekasauksen jälkeen pitäisi vielä maalata ja tarroittaa, väri mulla onkin jo valmiina, mutta tarrat (ja idea niihin) puuttuu.

https://lh6.googleusercontent.com/-cWl98_-tiKQ/TnG26_doA4I/AAAAAAAADlw/GViXi7Saiak/s720/6.jpg

AAAAAAhhhhhh iha törkeen hieno. parasta vähäään aikaan

pyhä yksinkertaisuus!

valotatko raamin geometrioita?

toe-overlap anyone? :slight_smile:

Mikäs tuo etuhaarukka on, kiinnostaa levyjarrukorvakkeiden takia.

Very niiiice!

Ei jumalauta. Ite oon fiiliksissä ku saan jollain kierretyötapilla korjattua jonkun stemmin kierteet. Sit toiset vaa duunaa tälläsiä.