Projekti? My Favorit


Sain tällaisen kaunottaren käsiini. Ruostetta ei ole juuri missään ja maalipinta muutenkin hyvässä kunnossa. Muuten toki tarvii huoltoa. Mitähän tästä saisi? Vaihteilla vai ilman, siinäpä pulma…

(Lisäilen kuvia, jos nyt osaan niitä tällä luurilla laittaa) - Opetellaan…

Kuva ei näy.

en näe pulmaa

No nyt näkkyy, mutta jaa että tollanen, näen potenttiaalia. Nää Favoritit on muutenkin helvetin mageita vehkeitä.




Vaihdekamat roskiin ja konversioksi. Keskiö syö brittikierrettä, joten iisisti saa kammetkin nykyaikaan. Hullukaan noilla kitkavivuilla aja 2014.

Joo, kyllähän toi runko ansaitsee tulla esiin noitten vipujen ja vaijerien takaa.
(Kuvien kanssa mulla on vielä näemmä ongelmia)

Ei niissä kyllä mitään ongelmaa ole? Riisumalla tästä tulee kyllä hieno.

Kuvat rajautuu vähän hassusti, mutta kyllä ne nyt tässä asiansa ajaa…

Komppaan: vaihdosat irti (ja talteen) ja tee tästä vähäeleisellä kasauksella tyylikäs konversio. Runko on kivan näköinen. Ja jostain perverssistä syystä pidän tuosta stemmistä.

PS. Kannattaa muuten lukaista Sheldon Brownin artikkelit noista kiilapulttikammista, jotka ainakin mun mielestä on lähinnä ihmisen itse kehittämä vitsaus. (Cottered cranks & Cottered cranks: tool tips)

  • nimim. driller killer -82

tästä mallia?

^ Kyllä! Jotain sen suuntaista.

Kiitos tutamille vinkistä. Pitää tutustua…

Tämä onkin jäänyt vähän vaiheeseen. Keskityin ajamiseen… Ja hyvähän tolla oli kesällä ajella.
Tanko tosta tarvii päivitellä leveämmäksi.

No jopas, herrasmiespyöräsuunnitelmat taisi mennä vähän uusiksi :D. Mikäs tollaisella on varmaan ollut ajellessa. Ulkonäkösyistä vaihtaisin ruskeat osat mustiin. Ja samoin laskisin ehkä vähän stemmiä alemmas, ajoasentoasiat menee toki ulkonäön edelle. Kaks jarrua? Sinkula siis?

Kyllä mä sillä kiinteellä ajelin. Parempi ajaa kun on kahvat molemmilla puolilla -ainakin tolla tangolla. Se siis tosiaan vaihtuu ja satulaks tulee musta Brooks toisesta pyörästä. Eiköhän se stemmikin siitä laske…

Ja pelkät kahvat on vähän hassut ilman jarruja. Samaa mieltä tästä kyllä. Eikä mulla oo spaceripinoineni mitään varaa oikeasti huudella stemmien korkeuksista :smiley: Mitkä noi kammet muuten on, aika hyvännäköiset.

Saat todennäköisesti vaihtaa stemminkin, jos toi on se alkuperäinen kombo, jossa on erilliset shimmit tankoa varten.

Kammet on - ehkä vähän ylimitoitettu - Dura Ace, NJS.

Noniin.

Totta. Tossa on joku jännä koko. Tankokin on paksumpi päistään, eikä sitä edes saisi liuutettua pois tosta stemmistä. Ne kulkee kimpassa, ellei niitä väkivalloin eroteta. Ne on kuin vanha aviopari.