Projekti: Lumikki Rossin

Todellakin, do it!!!

Jos ajat valkoista runkoasi ympäri vuoden kaksi vuotta etkä putsaa kuin voimansiirtoa ja lukitset huoletta kiinteisiin esineisiin, runko patinoituu erittäin kauniiksi ja rottaiseksi pakottamatta.

^ Tämä.

^ Se.

Älä tee sitä. Anna vaan ajan tehdä tehtävänsä.

Musta spex valkoisella rungolla on kyllä tod. näk. ihan kivan näkönen.

Ton rungon kanssa oli ajatuksena ihan hakea “maaliduunia”, että sen toteuttas silleen ettei se heti läpi ruostu. Eli runko suojata sisäpuolelta jollain ruostetta poissa pitävällä kotelosprayllä ja pinta käsitellä lopuksi lakalla, ettei ruoste pääsisi reagoimaan hapen kanssa.

Inspis pöllitty TÄSTÄ, jossa toi sävy on saatu käyttämällä mm. moottoriöljyä.

Eli tässä ei nyt ihan suoranaisesti haeta “ajettua” biitteri luukkia. Toisekseen ihmettelen kuinka kaltoin noita pyöriä pitää lukita aitoihin, että niistä saa sen tehdasmaalin chippaamaan. Päin tolppia ajelu tai häröt pannut on tietty asia erikseen, mutta tuntuu että niissäkin enemmän saa ihon rullalle kun runkoon katu-uskottavan lookin. Kilikoli maalipinnat on toki ihan eriasia.

Mustaa speksiä tähän aletaan nyt joka tapauksessa ainakin haalia.

ps. Mielipiteet on edelleen jees!

Oho tulipa iso auton kuva pyöräfoorumille…

Jos tarkoitus on tehdä pyörästä niin käpän näköinen ettei se kelpaa folkelle, niin sit toi on ihan ok. Jos on tarkoitus tehdä hienon näköinen pyörä, niin menee mun mielestä metsään.

Lakkahan ei muuten estä ruostumista, hidastaa vain (lakkaan jää kuivuessa huokosia, joista kosteus pääsee läpi).

Tota on aika vaikea (ainakin mun mielestä) spekuttaa näkiskö folke tässä lopputuotteessa potentiaalia vai ei pöllimistä ajatellen. Todennäkösesti vaan etukiekko kelpais kun se on näppärä pölliä. Mutta ehdottomasti pidän tätä käppäluukkia vaan plussana ettei tämä kellekään kelpaisi. Eli noi merkkiin viittaavat tarrat voisikin jättää pois. Kauneushan on katsojan silmissä, mutta itse samalla pidän tommosesta raffista meiningistä. Uudessa kagerossa tais myös olla ruoste väri saatavana, tokikin se on maalia eli järkeävää.

E: ^hyvä tarkennus tosta lakan ominaisuudesta.

Onko tuo oikeasti niin huono ja tavallinen runko, että siitä pitää tehdä myös ruma?

Vannehopealla ja mattamustalla yhtä aikaa suihkuttelemalla saa nopeasti ihan “hyvää” jälkeä aikaan. Noilla keinoin ( + pari muuta väriä) on mulla nyt yksi projekti meneillään. Viimeistely tapahtuu Autosolilla.

En kyllä ihan tajua tätä kotelosuojasprayta?? Onks jollain oikeesti joskus ruostunut runko puhki? Ei kai näitten runkojen kaa nyt sentään sukelleta. Ja kun kerran mielipiteitä pyydettiin, niin luukuta vaikka runko eteenpäin, kun ollaan kuitenkin Rossineiden luvatussa maassa ja osta joku uustuotantorunko tähän maali/roina/ruoste-proggikseen.

^jos kannat jäisen rautaputken pakkasesta sisään lämpimään niin mitenköhän käy? Saattaa pikkusen hikoilla.
Jos sisällä ns. eriste niin…

Vidstige - 11:12, 18.11.2013 » ...luukuta vaikka runko eteenpäin, kun ollaan kuitenkin Rossineiden luvatussa maassa ja osta joku uustuotantorunko tähän maali/roina/ruoste-proggikseen.
Tätä mietin myös itse. Harmi, et on liian pieni, oisin voinu antaa sulle tost yhen Bianchin rungon, mist on käsin raavittu maalit pois ja ruostetta alkaa taas olee siellä täällä. Tän näkis mielellään ihan noissa väreissä jossain. Mikäli tää oikeesti on Rossin, ni ei ole ainakaan itselle tullut vastaan moista väriä, vaikka suomi on Rossin-wonderland.

en oikein hiffaa tätä mikä-tahansa-raami-on-kultaa-jos-siinä-on-ripauskin-rossinia-hypetystä.

pyörä ajoon. ajossa se patinoituu, oikealla tavalla.

Tompax - 11:17, 18.11.2013 » ^jos kannat jäisen rautaputken pakkasesta sisään lämpimään niin mitenköhän käy? Saattaa pikkusen hikoilla. Jos sisällä ns. eriste niin...
Joo ymmärrän kyllä pointin enkä kiistä tämän reaktion olemassaoloa ja vaikutusta, mutta kamoon hei puhuttaan vuosikymmenistä! Just tulin tänään fiilispäissäni duuniin 50-luvun Monarkilla, jonka kiekot oli löydettäessä niin ruosteessa ettei ne pyörinyt, eli en liioittele jos väitän, että fillari on seissyt 10 vuotta elämästään pihalla kesät talvet. Pyörän rungossa on toki jotain pientä pintaruostetta, mutta mikään ei viittaa ajossa tai silmämääräisesti siihen, että puhkiruostuminen olisi käymässä toteen.
kid_scientifik - 11:22, 18.11.2013 » en oikein hiffaa tätä mikä-tahansa-raami-on-kultaa-jos-siinä-on-ripauskin-rossinia-hypetystä.
Sama se mikä merkki se on. Tarkoitin vaan, etten tajua miksi väkisin pilata(?) mikä tahansa kelpo runko saadakseen se näyttämään "ajetulta".
kid_scientifik - 11:22, 18.11.2013 » pyörä ajoon. ajossa se patinoituu, oikealla tavalla.
Ja siis tälle vahva komp!

^En ihan ymmärrä vartausta.
Itse en pakkasesta lämpimään vie teräksistä talviajokkia, olkoot ulkona. Pesen toki ja pidän kyllä kuosissa muuten.

Jos rungon ulkopuolella on maali ja sisäpuolella ei mitään, voi kuvitella mihin kaste muodostuu. En koe kotelosuojaa liioitteluksi. Varsinkaan jos runko seilaa pakkasesta lämpimään päivittäin.

Eiköhän monarkin putkipaksuudet oo muutenkin ihan jotain muuta.
Sori offtopic.

en mä välttämättä suosittele. On joo rad mutta saattaa alkaa jossain vaiheessa ahdistaa.

Sen sijaan käyttöpatinoitumista suosittelen kaikille. Ei ahdista.

edit. Ja Rossinhypelle olkien kohautus. Perus pyörä.

Liittyen kotelonsuojakeskusteluun:


Hakemalla löytyy myös muutaman vuoden takainen eeppisehkö keskustelu aiheesta.

Ok. Kuvat puhuu puolestaan. Suojaus ei siis liene liioittelua.