Projekti: Lisää mixteä! Crescent 304 Fashion Line

Hommahan lähti siitä, että parempi puolisko halus päästä kovempaa kun mitä mummiskalla pääsee, ja minä halusin päästä värkkäämään. Tilanne vaati sinkulamixteä

https://farm4.staticflickr.com/3889/15064175847_d083694bf0_c.jpg

Alkutilanne. Slämmätty jakkara lisää aina mediaseksikkyyttä.

Tuli huomattua että hyväkuntonen aihio helpottaa elämää huomattavasti. Edellisessä projektissa mikään ei meinannu irrota ilman parin päivän kemikaaliliotusta ja ylimitotettua lyömäasetta, tässä kaikki irtoili suosiolla ja järkevällä voimankäytöllä (ei tarvinnut käyttää edes isoa pajavasaraa). Ruostetta saa etsiä, tuloksetta tosin. Maalipintakin on hyvässä kunnossa, ja jätänkin sen uudelle maalille alimmaksi pohjamaaliksi. Värisävyä ei tosin ole vielä päätetty (ehdotuksia?), mutta sen tulee sointua hunajanväriseen brooksiin.

https://farm4.staticflickr.com/3878/15113986498_1c7c63ce98_c.jpg

Tähän mennessä olen harrastellut vain purkamista ja autosolin ja rätin kanssa hinkkausta, saatiin näistäkin osista taas käyttistä kamaa. Orkkiskampisarjalle näytin smirgeliä ja ulompi ratas saa nyt toimia ketjusuojana. Tarkotus olisi käyttää orkkisosia mahdollisimman paljon, mutta ulkonäköä vaarantamatta. Uutta osaa näyttäs tulevan polkimet, tuo brooksi, viiksitanko, etujarru ja kiekot. Mutta saa nähä mitä tästä lopulta tulee, ite kun tekee niin saa tasan sitä mitä sattuu tulemaan.

Noonii hetken on jäätäny tämä kirjottelu. Tässä välillä projekti on kyllä edennyt tasaseen tahtiin, osia haalittu ja maalaushommia on riittäny. Väriksi päätyi Fordin ysärimaalikartasta tumma magenta metalliväri, jota sai mukavasti paukkupullosta motonetistä. Tässä vähän kuvaa rungon nykytilasta, valitettavasti väri ei oikeen tallennu kameralle.

https://farm6.staticflickr.com/5597/14951004014_ae9534cfaf_c.jpg

http://farm6.staticflickr.com/5610/15569083201_8b2e7597a5_c.jpg

Pahoittelut surkeista kännykkäkamerakuvista. Ja huonosta kuvaajasta. Väri itsessään onnistui yllättävän hyvin maalausolosuhteisiin nähden, ja näyttää luonnossa oikeen hyvältä. Ja tosiaan Brooks tuli hommattua ruskeana, joten värikin piti olla tummempi.

Seisontajalka ja lukko piti säilyttää pyörän omistajan pyynnöstä, ja sen verran herrasmies-nais mixte tästä on tulossa että loppujen lopuksi ei tuo jalka ainakaan omaan silmään pistä ihan hirveästi.

Keulamerkin kanssa kävi hauska sattuma, olin poistamassa kaksipuoleisia teippejä pohjasta ja myrkyt pääs leviämään “kruunupuolelle” => maalit alkoivat levitä ja merkki näytti tältä

https://farm4.staticflickr.com/3945/15572590742_8d5beaf48e_c.jpg

Päätin sitten vetasta loputkin maalit pois pinnasta ja maalata mustat kohdat uudestaan, mutta maalin alta paljastuikin melko siistin näköinen hapettuma/tms elektrokemiallis-metafyysinen pinnoitus.

https://farm6.staticflickr.com/5615/15385595588_d9e891d31e_c.jpg

Ja eihän tämän päälle enään kehtaa maalata. saa tulla juurikin tämän näköisenä keulaan. Mutta laitampa tänne lisää monologia kunhan pääsen kasaamaan pyörää.

Nyt on hinkattu paskasta timantteja. Ite olisin ehkä dremelöinyt runkolukon pois, mutta onhan se funkkis. Pysyykö mätänetin maali hyvin pinnassa? Oma kokemus on, että chippien kanssa saa olla ainakin varovainen. Laitoitko lakkaa? Kammista kannattaa pitää kanssa hyvää huolta, kellofauberin akseliin ei meinaa kunnolla uppoa nykyiset neliskantit. Ketjulinjan voi kyllä aina speissata näissä konversioissa. Mutta joo, hyvältä näyttää. Eiköhän emäntä ole tyytyväinen.

Oon motonetin paukkupulloilla maalannu edellisen projektin, siinä on kyllä chippejä tullu ihan riittävästi. Nyt vetasin kirkaslakkaa pari kerrosta maalin päälle, jospa nyt pysyis paremmin. Paria pientä kolahdusta ei ainakaan vielä säikähtäny. Ja tosiaan, jos oisin itelle tehny nii oisin näyttäny rälläkkää lukolle ja seisontajalalle mutta eiköhän pyörän tuleva omistajakin saa jotain sananvaltaa projektin suhteen. Ja ajettavaksihan tämä on tehty, ei seinäkoristeeksi.

Ja heti edit:

beari - 14:15, 19.10.2014 » Nyt on hinkattu paskasta timantteja..
Paskan hiominen on minun erikoisalaa, seuraava paskanhiomisprojektikin on jo suunnitteilla kunhan vaan kerkeää ja on varaa.

Ohhoh, tästä vaikuttaa tulevan todella hieno. Väristä kiinnostaisi saada lisää kuvia, noissa kuvissa näyttää tummalta purppuralta = erittäin herkullinen.

Oon vähän kade tosta keulakoristeesta…!

nysimum - 15:07, 19.10.2014 » Ohhoh, tästä vaikuttaa tulevan todella hieno. Väristä kiinnostaisi saada lisää kuvia, noissa kuvissa näyttää tummalta purppuralta = erittäin herkullinen. Oon vähän kade tosta keulakoristeesta...!
Tumma purppura on aika lähellä, hieman taittaa ruskeaan. Otan parempia kuvia paremmalla kameralla kunhan kerkeän/osaan.

Hyvältä vaikuttaa. Väri lienee tämä(?):

http://www.a1performancecentre.co.uk/images/Traceys%20Magenta%20saff%20June%2006%20(9).jpg

täst tulee hiano

hemppa3000 - 16:10, 19.10.2014 » Hyvältä vaikuttaa. Väri lienee tämä(?):
Juurikin tuo!

Ai en ollut tätä huomannutkaan. Ässää kiillotusta ja hyvä maalihomma, ei tullut näköjään kellään tota marjapuuroa ikävä. Alkuperäisistä osista mikäs vika tossa etukiekossa on? Teräsvanne vissiin mutta ei tämä runko muistaakseni ihan niitä keveimpiä ole muutenkaan. Onko tullut punnittua?

Teräsvanne on jarrutusominaisuuksiltaan kurja märkänä.

rostfrid - 23:56, 19.10.2014 » Ai en ollut tätä huomannutkaan. Ässää kiillotusta ja hyvä maalihomma, ei tullut näköjään kellään tota marjapuuroa ikävä. Alkuperäisistä osista mikäs vika tossa etukiekossa on? Teräsvanne vissiin mutta ei tämä runko muistaakseni ihan niitä keveimpiä ole muutenkaan. Onko tullut punnittua?
En oo punninnu, ei ole tämän projektin kannalta niin oleellista että paljonko painaa. Mutta teräsvanne sai lähteä varaosaksi toiseen pyörään, ei siihen sen syvällisempää syytä ole. Pyörivän massan keventäminen on tietenkin mukava sivutuote tässä.

Hei mitäs tälle kuuluu? Kuva kiinnostaa.

Oho oon taitavasti unohtanu koko langan. Pyörä on ollu syksyn ajossa, nyt pyörävarastossa kuivailee talven ajan. Käyn räspsimässä kuvia varmaan viikonloppuna kun on aikaa paistatella päivänvalossa

Nyt vihdoinkin sain itteni ulos kameran ja tuon pyörän kanssa, elikkä tässä pyörän nykytila. Kuvat ovat surkeita, mutta niin on kyllä kuvaajakin

En ole ihan varma tuosta ohjaamosta ja se näyttää jotenkin oudolta. Ylttääkö käyttäjä mukavasti myös jarrukahvoille kun huomaan että runko taitaa olla vähän iso?

Väri on kyllä aivan ihana, hedelmäisen herkullinen suorastaan. Ja toi keulamerkki on <3

Keula näyttää myös mun silmään vähän hassulta, ehkä ihan perus viiksitanko toimisi paremmin…? Ja Brooksi mun mielestä sopisi paremmin hunajana. Mutta esteettisiä ja varsinkin ajomieltymyksiähän nämä on. Jos tuntuu hyvältä niin mitäpä sitä muuttamaan.

Lokarilinjaakin voi vielä hieman hioa, niin ettei näy päivänvalo renkaan ja kurakaaren välistä. Onko ohjaustanko asentunut väärinpäin, vai muuten vaan kummitustanko?

Lokarilinja on karmea, mystisesti kyllä ennen maalausta samoilla nakeilla se oli siedettävä, mutta tämä jäi syksyllä vähän tämmöseen kuntoon. Ohjaamo oli sellainen kun omistaja halusi joten se on sillä hyvä. Samoin satulan korkeus on kuskin mielestä hyvä, minun mielestä sitä kyllä sais nostaa. Mutta omistaja on tyytyväinen ja polkee kovempaa kuin ennen, ja se on kait tärkeintä.