Projekti: Kauppapyörä-mixte

Väitätkö että DSI:t ei olis. Tihii.

Vissiin ainakin tukevat.

Erittäin tukevat! Ton verran ne painoi, punnasin. Mut eipä tää nyt ehkä muutenkaan mikään weight weenie build tuu olemaan.

EDIT: Mut kiitos joka tapauksessa tosta rengastussivinkistä. Tsekkaan.

Joo, väriä kyl valkattiin aika perusteellisesti. Vaikee tosin arvioida miltä se siellä sun näytöllä mahtaa näyttää. Jotenkin tuntuu että tossa emäputkikuvassa se on ehkä lähimpänä todellisuutta.

Mut katon koodin kun pääsen kotiin.

No niin. Maalipurkin jämät heitetty roskiin kuulemma. Sävy jää nyt sit ikuiseks mysteeriks.

Jumalaut ne maalipurkit ei kuulu roskiin!!! Sorttiasemalle sit ens kerralla…

ymmärtääkseni maalissa ainoa myrkyllinen aine on ohenne eli liuotin (jos oletetaan ettei ole jotain hippimaalia).

Olen kuullut, että jos antaa liuottimen haihtua maalista ja maali kuivuu, se on sekajätettä. Tosin ihmetykseni on että eihän se liuotin oikeastaan mihinkään häviä vaan haihtuu ilmaan palaten maahan myöhemmin.

Tällaista on minulle kerrottu… en tiedä mitä ne sortissa niille sitten tekee.

Tässä selkeät ohjeet Laadukkaat maalit, maalausideat ja maalausohjeet | Tikkurila . OT loppukoot tähän.

Syntiä oli. Mutta ei saa huutaa.

Tykkää pyörästä!

Mites noi maalaushommat pensselillä? Tuliko tasaista jälkeä
laakista vai joutuuko hiomaan valumia? Vai annoitko olla?
Ite tähän saakka spreijannu purkista mutta aina pitää vähän
katsoa että missä sitä tekee kun ei ole tallia tai liiteriä käytössä…

Ei tehty välihiontoja.

Mun mielestä tuli aivan ihmeellisen tasaista jälkee. Mutta se oli kyllä enemmän Miranolin kuin mun ansiota. Maali silotti itsensä suorastaan erinomaisesti. Ja kuten jo mainitsin, mulla oli lisäks hyvä tekijä apuna. Pyysin mestarimaalarilta asiasta kommentin. Se kuuluu näin:

“Tasaisen maalipinnan salaisuus: riittävän iso pensseli, riittävästi maalia ja rivakat otteet.”

Valumia tuli hieman, mutta ne pysty kyl fiksaamaan aika hyvin ennenku maali jämähti.

Kun saan fillarin tässä joskus ehkä valmiiks niin yritän ottaa paremmalla kameralla detskukuvia rungosta niin saa vähän käsitystä miltä toi maalipinta näyttää.

Oikeen maukas väricombo ja aina plussaa tee-se-itse hengestä!
Vinkkinä, että headset -kupit asentuu nätisti myös kumivasaralla ja/tai puupalikalla ja tavallisella vasaralla. Mitä noihin DSI -renkaisiin tulee niin toivottavasti totut niiden hajuun :slight_smile: …ovat jotain kohtuu rajua kumiseosta. Toisia moisia ei tarvitse ostaa, sen opin. Kuluvat jarruttelemattakin kuin hujauksessa.

Heh. Hyvä tietää. On tuolla yhet Paselat jemmassa. Ehkä ne tähän tulee kuitenkin lopulta. Saa ny nähdä.

Tuossa näyttäisi olevan selkeästi aika leppoisat kulmat? Erityisesti näissä mixte-projekteissa kaipaisin kuvailua ajotuntumasta.

Leppoisat kulmat on juu. Akselivälikin suht hulppea. Täähän ei siis tullu mulle ittelle jos se jäi epäselväks. Eli ajotuntuman kuvailu jää suurimmaks osaks sit pyörän oikeen käyttäjän tehtäväks.

Keulamerkin tehtailua.

0,3 mm:n messinkilevy, taivuttelua, hiontaa, pienoismallimaalia. Katotaan nyt mitä tästä lopulta tulee.

Konsta - 20:27, 11.2.2012 » Katotaan nyt mitä tästä lopulta tulee.
Katotaan vaan. Hyvältä se ainakin näyttää.

Oikean kokoinen keskiökin saapusi vihdoin. Piti olla 103 mm:n akseli jotta ketjulinja meni edes lähelle. Nyt tarpeeks hyvä.

Ja ketju kiinni. Bilteman ruostumaton, elikkäs KMC S10.

AMAa odotellessa. Tää on hiano.

haisee tekemiselle!
likes.