Projekti: Kaisei 8630R (Vivalo)

Onko itse laakeripesä muuttanut muotoaan vai onko tuo kaikki vain likaa? Putsausta jollain liuottimella, kuivaus ja kasaus uusien vaseliinien kera jos kulumaa ei ole.

Ei ole konelaakerille, eli ihan siis normaalin kellokeskiön laakerikuppi. Yritin sitä jollain liuottimella jo putsailla huonoin tuloksin. Täytyy vaan hyväksyä, että se on kulunut…

Pahoittelut kehenosta artikuloinnista, tarkotin siis juurikin että onko tuo kuppi kulunut? Ajattelin siis kupin laakeripesää mielessäni =)

Palautetta vain myyjälle sen mukaan kun parhaaksi näet. Jos myyty muuta kun saatu on se vallan aiheellista. Kuvasta ei tosin saa selvää onko tuo likaa vai ihan muhkuraista kulumaa. Mikäli kulumaa, voi tuolla heittää vesilintua.

Suurennettuna näyttäisi aivan räikeältä kulumalta.

…Ja kulunuthan se olikin. Putsattuna ei aivan noin pahan näköinen, mutta kuitenkin. Lieneekin siis käyttökelvoton kapistus? - Aika sileä pintä siinä kuitenkin oli. No uusi samanlainen BB-7400 keskiö tähän tulikin jo onneksi tänään ostettua kun sopivaan hintaan löytyi tällä kertaa huomattavasti parempikuntoinen.
Palautettakin laitettu myyjälle, mutta postikuluineen palautuksesta ei kyllä jää paljoa käteen kun nuo tuli saatua niin halvalla.

Tänään tuli hankittua sitten satula. Katsotaan mitä perse tästä sanoo, ellei tykkää niin kokeilen varmaaan täysikokoista Concoria/Fliteä. Katsotaan. Tähän astiset osat on saatu halvalla, oisinko käyttänyt ehkä huntin noihin. Seuraavaksi edessä sitten ne hieman kalliimmat osat kiekkoihin sekä kammet. Näitä ehkä sitten lähempänä joulua, koska veronpalautukset. Saa nähdä. Jotain hyvällä tuurilla jo ehkä ennemminkin.

http://img820.imageshack.us/img820/1852/img2068mk.jpg

http://img203.imageshack.us/img203/1380/navat.jpg
Navat saapuivat. Matalalaippaiset HB-7600:set siis. Korkeat mulla oli mielessä, mutta jotenkin siinä nyt pääsi käymään näin. Noissa ei myöskään ole leimaa, mutta mutta…Voi olla, että vaihtuu vielä leimattuihinkin. Oisko jollain käyttöä tälläsille?
Toisaalta voi olla, että kasaan kiekot noiden ympärille leiman puutteesta huolimatta.

LRM - 16:50, 14.11.2012 » Matalalaippaiset HB-7600:set
En ole tollasista kuullutkaan. Varmasti feikit. Voin ostaa ne kahdella kympillä :)

ne on BH-7710

janoisellahan on jotkut leimatut d-a navat myynnissä.

http://img17.imageshack.us/img17/5172/catalogy.jpg
´93 catalogista.

Hyvässä kunnossa ovat ainakin päällisin puolin ja herkät. Vielä en oo ehtinyt kurkata sisälle. Janoisen navat harkinnassa kyllä, jos näistä tulen luopumaan.

DA-ansa?

Väittäisin että tuossa '93 luettelon kuvassa on muutama virhe. Kuvaan on eksynyt 7400 keskiö ja 7710 navat.

Mut jos oikeesti oot löytäny parin pre-7710-introduction matalalaippaset navat niin voin tarjota niistä vähän enemmänkin kuin kaks kybää. Lisää todisteita olisi silti mukava nähdä.

Edit. Yes, but what is the difference… actually? Hieno siitä tulee joka tapauksessa.

Noihin kannattaa ostaa sut da:n omat mutterit jos ei jostain syystä kuulunut kauppaan.

En mä mitään tiedä näistä, mutta kuvan perusteella noi eivät kyllä vaikuta omaan silmään 7710 navoille. Luettelon oikeellisuuten en uskalla sanoa miään, mutta en ole kyllä myöskään koskaan törmännyt 7600 mataliin napoihin.

Laita noista kuvia lisää. Ihmetellään “mysteeriä”

dpstyles - 18:31, 14.11.2012 » Noihin kannattaa ostaa sut da:n omat mutterit jos ei jostain syystä kuulunut kauppaan.
Kyllä noihin tuli ne omat mutterit mukaan, mutta jäivät pois kuvasta. Onko tälle muuten jotain erityistä syytä?
Rumu - 19:34, 14.11.2012 » En mä mitään tiedä näistä, mutta kuvan perusteella noi eivät kyllä vaikuta omaan silmään 7710 navoille. Luettelon oikeellisuuten en uskalla sanoa miään, mutta en ole kyllä myöskään koskaan törmännyt 7600 mataliin napoihin. Laita noista kuvia lisää. Ihmetellään "mysteeriä"
Voin kyllä yrittää napsia tänään tai huomenna vielä hieman parempia kuvia noista.
mankkis - 18:09, 14.11.2012 » Väittäisin että tuossa '93 luettelon kuvassa on muutama virhe. Kuvaan on eksynyt 7400 keskiö ja 7710 navat.

Mut jos oikeesti oot löytäny parin pre-7710-introduction matalalaippaset navat niin voin tarjota niistä vähän enemmänkin kuin kaks kybää. Lisää todisteita olisi silti mukava nähdä.

Edit. Yes, but what is the difference… actually? Hieno siitä tulee joka tapauksessa.

Tohon katalogin oikeellisuuteen en kyllä oikeasti uskalla ottaa kantaa, kun en oikeasti tiedä. Keskiö kyllä näyttää tosiaan 7400 kupeille. Matalat navat taas tosin ei näytä 7710:eille, ainakaan mun silmään.

Eihän tolla nyt oikeasti oo mitään merkitystä. Kiekot niistä tulee oli siellä mitkä navat tahansa. Leimalla tai ei, 7710 vaiko sitten 7600 tai mitä ikinä.

Tässä vielä kuva tosta uudemmasta luettelosta:
http://img696.imageshack.us/img696/8065/catalogg.png
Mun silmään tai päähän en kyllä näe tai saa mahtumaan sitä, että olisivat samat navat. Takanapa vaan rehellisesti sanottuna näyttää mun mielestä erilaiselta. Etunapa kyllä näyttää identtiseltä.

juu ei nuo samata kyllä ole kuin tässä alemmassa kuvassa. Laitapa vaikka spostilla kuvat Renelle Track Supermarketiin.

dpstyles - 22:30, 14.11.2012 » juu ei nuo samata kyllä ole kuin tässä alemmassa kuvassa. Laitapa vaikka spostilla kuvat Renelle Track Supermarketiin.
Loistava idea! Täytyypä laittaa kun saan vähän paremmat kuvat napsittua tosta.

Spostia laitettu sinne suunnalle, katsotaan mitä tulee vastaukseksi.
Tässä vielä siis parempi kuva noista. Valoa nyt on vähän heikosti, mut ei jaksa säätää tähän aikaa sen enempää.
http://img195.imageshack.us/img195/1380/navat.jpg