Projekti: Josbansen Mielezzoli

Tästä tulikin mielec custom runko proju. Nyt on oppirahoja ym huudeltu. Tilaus on sisällä, joten mitään mullistavaa ei tule hetkeen tapahtumaan. Osalistasta sen verran, että tähän tulee mustaa speksiä kirkkailla omniumeilla. Mustat aerotrackit tai ellipset jne peruslinjaa.

Tällaista suunnitteilla:
fillari
Edetty:
fillari_2d
Viimeinen:
fillari_3d
fillari_3y
IMG_20141009_210811
IMG_20141009_211158
mielec2
mielec1
kokeilu
geometriat
sneakpeak

Vigorelli. Olen nähnyt kyseisen pyörän selässä paljon tyytyväisiä kuskeja, Olen kuullut siitä paljon kehua ajettavuuden suhteen. On kevyt ja jäykkä, soveltuu kadulle ja radalle. Näyttää hyvältä ja maksaa tarpeeks. Italialainen. Jonkinlainen klassikko jo.
En ole sellaista omistanut, joten ei omaa kokemusta kyseisestä rungosta.

Toisen pisteen annan Ingrialle ihan vaan siksi että Pietari on jännä kaupunki.
Tarkemmin en ole spekseihin tutustunu, joskin ihaillut muutamia.

Itseäni kiinnostais crossiMash.

Tiedostan viggon olevan ns järkipyörä, korkealla emäputkella ym. Olen myös pyörän selässä käynyt, eikä sinänsä pahaa sanottavaa, ei tosin merkittävää eroa hieman raskaampaan nykyiseen dolaniini, koska molemmissa ylöspäin slouppaava vaakaputki, ja varmaan aika samantapainen geo. Noi low prot ym olis kyllä mageita, lähinnä käytännön ongelmia miettinyt, eli miten mukava pidemmällä aikavälillä ilman spacer stäckiä ym.

En ota muuten kantaa tähän speksaukseen kuin että tuon ingrian voi varmaan pyyhkiä listalta veke.

älä nyt. tilaa ihmees ingria.

^^tyhmä kysymys mutta miksi ei ingriaa

bruuttus varmaan voi kertoa. :smiley:

Bruuttus - 10:00, 6.9.2014 » älä nyt. tilaa ihmees ingria.
tää

http://thronecycles.com/wp-content/uploads/2013/11/bikes-on-grey-background.jpg
Laita tollanen Throne. Siinä on paljon horisontaalista pintaa, jolle voi liimata tarroja. Minun mielestäni tämä on aspekti, joka foorumipyörässä pitää muistaa. Tuohon voi jopa mahtua se iso Good Thingsin tarra.

Supernova?

Osta Colossi, siistei.

Nelson. On kova,

On muuten nättejä noi Colossit juu, useempikin malli, etenkin tuo Al Colossione sinisenä. Ja vieläpä kotimaasta. Ostaisin.

Tarkensin haluja. Kiinnostaisi kuulla mietteitä tolllasesta low pro geoisesta filosta arkifilona.

ne on parhaita mielestäni. isoo jakeluetutartsii, jalkajarruu, jäykkää runkoo, murder-out ja kuituu paloihin. go.

suurin osa noista bro proista eio yhtään sen matalampia etupäästä ku perus alupalpa ratapyörät. Mulla on 55 kokosessa lowssa 13cm emäputki ja 3,1cm tulee lisää ohjainlaakerista. 16cm headtubea 55 rungossa vrt integroituihin on palpaskenessä oikestaan suht korkea. Riippuu toki rungosta. En ole katellu mashin jne geometrioita aikoihin, et miten matalia ovat.

Arki fillari:

Foorumi fillari:

Mulla on nykyisessä dolanissa 16cm emäputki, integroidun laakerin yläpölysuojan ja yhden speisserin kanssa 18cm stemmin alareunaan emäputken alareunasta. Tossa colossissa olis 57 koossa (efektiivinen vaakaputki varmaankin 56 kieppeillä) olisi 13cm emäputki, eli saman korkeuden saavuttaakseni tarttis laittaa muutama sentti lisää spaceria. Toki sentin-parin ero ei varmaankaan asennossa kauheasti tunnu.

Se on lo pro. Eli släm tät stem

Koska mulla on nyt valinnan vaikeus, niin lähden suunnittelemaan full custom runkoa mielecin pajalta tilattavaksi. Paria runkoa kysellyt käytettynä, mutta mikäli ei napostele niiden osalta, niin n. 2,3 kiloinen runkosetti (eikös ne sitä luokkaa ole) riittää mulle aivan hyvin. AutoCAD on opiskelujen puolesta käytetty ohjelmisto, jonka käyttöä nyt jokatapauksessa on hyvä palautella mieleen, ja sillä aion rungon piirtää. Kulmat ym. oikeasti ajoon vaikuttavat asiat nappaan tietysti jostain hyväksi havaitusta fillarista, kuten cinelli vigorellistä eli 73/74,5. BBdrop on luokkaa 55mm. Katsotaan millaista jälkeä saan, integroidulla emäputkella ainakin tarkoitus duunailla tämä, ja kulmat osumaan kohdilleen alpinan haarukalla.