PROJEKTI: Ensifixy ajeluihin

Aina on tilaa yhdelle. Etenkin fixylle. Havahduin helmikuussa tosiasiaan, että mulla ei ole sopivaa pyörää ajeluihin. Siis niihin tulevan kevään raikkaisiin iltoihin, jolloin laskeva aurinko värjää horisontin kauniin punaiseksi. Tai ihan vaan lunkisti pyöräilyyn. Ilkan myynti-ilmoitus LaPierrestä kiinnitti sattumalta huomion. Muutenhan tuolla myyntipalstalla on ties mitä tirehtöörihävittäjää ja kuitukampetta. Klassinen runko, ranskalaisista standardeistaan huolimatta, vaikutti oikein sopivalta. Runkoon sopi myyntikuvasta päätellen leveähköt kumit ja lokareillekin oli kiinnikkeet. Runkosetti vaihtoi omistajaa.

Pyörä kasaantui ajokuntoon yllättävänkin nopeasti, muutamassa illassa ranskalaiset, italot ja brittiosat muodostivat ajettavan kokonaisuuden. Tosin pyörähän oli tietenkin kaukana valmiista. Idea valmiista oli jotakuinkin seuraava:

Muutama osa pyörään kiinnitettäväksi:

Tästä on hyvä jatkaa ideointia ja osien haalintaa.

Hyvä tuosta tulee. Mutta miksi fiksi?

Minkäs näköinen tää runko nyt olikaan? Hyvät suunnitelmat, mut tosiaan miksi fiksi leppoisasti ajeluun?

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1475954/nettikuvat/la%20pierre/koko.jpg

Tässä myyntikuva, ehkä se oli nuo Grand Boisit, kun sytyttivät. Fixyt viehättää mua, ja sattumalta sopivat kiekot löytyy varastosta.

Kävin tänään nappaamassa muutaman kuvan tämän hetkisestä kokoonpanosta.

Ja loppuun vielä kuva kuskin kanssa.

Ranskassa tehdyt michelin hi-lite tourit?

vaikuttaa tosi miellyttävältä menopeliltä. hyvä fiilis

^^^ Herrasmiespyörä&pyöräherrasmies. Suits you, sir!

Päätön ratsumies.
Pyörä just mun makuun, jos olisi sinkula. Todella. Olisiko Brooksilla jotkut kivat gripit? Vähän ne on kalliita, mutta voisivat sopia tähän.

“First there’s fear, then rage, the self-righteousness and finally, fun”
-Yehuda Moon

uudet kumithan istuu tähän oikein passelisti. sun tweed-kokoelma kyllä vaatikin jotain tämäntyyppistä kaveria.

Joo, tässähän kävi noiden vaaleiden renkaiden kanssa sillai, että takalokari ei oikein mahtunut paikalleen. Kasasin ensiksi 44x18 välityksellä ja homma toimi. Vaihdoin kuitenkin taakse 20t rattaan, jolloin takakiekko ei enää osunutkaan samaan paikkaan. 46t eturatas jeesasi hieman, mutta ei tarpeeksi. Tonilta löytyi onneksi tyyliin sopiva pari hieman kapeampia kumeja. Nyt muutaman asennuskerran jälkeen takarengas on asettunut vanteelle suoraan, eikä rohinoita kuulu kuivalla kelillä. Märkä rengas toki kerää itseensä hiekkaa ja muuta roskaa ja ropsuttelee lokaria.

Satula on voitettu BFFn goldsprinteistä lohdutuspalkinnoksi, Brooksilta varmaan löytyisi ohjaustankoonkin sopivaa osaa, mutta mun mielestä aika kalliilla. Tosin onhan nahka materiaalina arvokas ja tuotantomäärät jne. Montakohan Uffin euron nahkarotsia tarvittais tuppien tekemiseen? Yhteen reppuun menee yksi nahkatakki, yksi poplari ja yksi sarkainen päällystakki. Mutta tästä lisää myöhemmin.

oikein hyvä.

Ugh!!!

Ihana. Aivan ihana. Beardo bro.

Jos renkaiden ahtaus alkaa nyppiä, konvertoit 650b:ksi.

noi kumivallit istuu tohon tuon paremmin kuin noi vaaleat gummit.

SuicideHub - 8:56, 31.3.2014 » Ihana. Aivan ihana. Beardo bro. Jos renkaiden ahtaus alkaa nyppiä, konvertoit 650b:ksi.
Tätä teki mieli sanoa, mutten kehdannut.

Onks takana ihan oikea rumpujarrufiksinapa?

Aloin ompelemaan laukkua etutarakalle. Ulkokangas on on tuhdimpaa puuvillasekoitetta ja sisäkangas ainakin jossakin määrin vedenpitävää. Yksi tasku ulkona, yksi sisällä ja päällä kartalle tai muille papereille omansa. Koon puolesta laukku sopii pieniin rando-henkisiin tarakoihin. Tarakka puuttuu vielä, sellainen pitää ostaa tai tehdä itse.

Beardo on uus(vanha) GG ja tää pyörä on todella siisti.