Projekti: Bisan Mont-Blanc

Runko lähes kasassa, “jarrusilta” uupuu vielä kuvissa takahaarukasta. Tuosta runko meni kylpyyn, jotta lopuista juoksutteista pääsee eroon. Seuraavaksi olisi vuorossa saumojen viilaaminen ja hiominen. Myös emäputkea pitäisi lyhentää muutama sentti. Tyyliin sopiva 1 1/8" keula pitäisi vielä tehdä (tai hankkia valmiina), kuvissa on testimielessä normi 1" keula. Stemminkin voisi juotella itse kasaan jos ehtii.

Runko lähes kasassa, "jarrusilta" uupuu vielä kuvissa takahaarukasta. Tuosta runko meni kylpyyn, jotta lopuista juoksutteista pääsee eroon. Seuraavaksi olisi vuorossa saumojen viilaaminen ja hiominen. Myös emäputkea pitäisi lyhentää muutama sentti. Tyyliin sopiva 1 1/8" keula pitäisi vielä tehdä (tai hankkia valmiina), kuvissa on testimielessä normi 1" keula. Stemminkin voisi juotella itse kasaan jos ehtii.
Wau :o Loistava projekti! Tuskin malta odottaa kuvia tuosta valmiina!

Mutta miksi sä irroitit tuon viistoputken? Vaihdoitko emäputken siis paksumpaan 1 1/8":een, vai mikä juoni tuossa oli? Ja jouduitko siis muuttamaan viistoputken kulmaa, tms.?
t: Hessu

Kongadale/Bisandale Tarck? =) peukkuu tekemisen meiningille!

Arvostan! Se on hienoo kun jätkän vääntää tälläsia.
Eikös tuota runkoa lyhennetty, joten sen takia viistoputki oli irti?

Arvostus täältäkin, erityisesti siitä että semikuvottavasta lähtökohdasta on tulossa jotain näin siistiä ja kyrväkästä. Bongot himaan.

Konga - 1:51, 1.3.2012 » Myös emäputkea pitäisi lyhentää muutama sentti.
Miksi? Pelkästään esteettisestä syystä?

Vähän korkeampi emäputki on pelkästään hyvä asia, kun ahead stemmi PITÄÄ kuitenkin SLÄMMÄTÄ.

Konga - 1:51, 1.3.2012 » Tyyliin sopiva 1 1/8" keula
Jännityksellä seuraan, kuinka lähelle pääkolmiota rengas lopulta asettuu. Vai lähteeköhän viistoputkestakin viipale? :D

Viistoputken jouduin irrottamaan siitä syystä, että runko oli 26" kiekoille suunniteltu. 700c kiekoilla keskiö olisi noussut turhan korkealle. Samalla satulaputken kulman sai hieman tiukemmaksi.

zen_master - 10:00, 1.3.2012 »
Konga - 1:51, 1.3.2012 » Myös emäputkea pitäisi lyhentää muutama sentti.
Miksi? Pelkästään esteettisestä syystä? Vähän korkeampi emäputki on pelkästään hyvä asia, kun ahead stemmi PITÄÄ kuitenkin SLÄMMÄTÄ.
Emäputkea meinasin juu ihan esteettisistä syistä hieman typistää, toisaalta ei se nyt noissa kuvissa noinkaan pahalta näytä.
Mull Dundane - 10:13, 1.3.2012 » Jännityksellä seuraan, kuinka lähelle pääkolmiota rengas lopulta asettuu. Vai lähteeköhän viistoputkestakin viipale? :D
Mulla kuule kävi jossain vaiheessa mielessä, että ois tehny tommosen kavennuksen myös viistoputkeen mutta hylkäsin idean melko pian. :)
Konga - 12:16, 1.3.2012 » Mulla kuule kävi jossain vaiheessa mielessä, että ois tehny tommosen kavennuksen myös viistoputkeen mutta hylkäsin idean melko pian. :)
Joo, ei kannata. Rumia moiset. Hyvä meininki ja upeita kuvia. Multa myös ääni cännärin metallinsiniselle maalille ja valkoisille Kongadale -decalsseille, word.

vispdale? cännärin ja vispin parhaudet yhdistettynä.

Konga - 1:51, 1.3.2012 » Stemminkin voisi juotella itse kasaan jos ehtii.
Jos mitoitus on tiedossa, niin integroitu stemmi ja stonga maksimijäykkyyden takaamiseksi kovempiin klv-spurtteihin.

Projekti on hieman edennyt saumojen viilailulla. Keula uupuu edelleen. Jos jollakulla on ylimääräinen 1 1/8" kierteetön tyyliin sopivaa keula nurkissa pyörimässä, niin saa tarjota.

kuitua kehiin

http://planet-x-bikes.co.uk/i/q/FOEASTEC70/easton_ec70_aero_fork

ei näihin itse työstettyihin teräs runkoihin kyllä kuitu ainakaan mun mielestä sovi. Isoa arvostusta kyllä näihin projekteihin. Aina kun näitä projekteja lukee tulee sellanen fiilis, että olispa tiloja ja välineitä käytössä ni vois edes jotain pikkujuttuja itekin opetella tosta metallin työstämisestä.

Noi planet-x:n keulat menee kyllä yli budjetin. Lähinnä amuliininen tai teräksinen keula hakusessa. Taitaa mennä askarteluksi tuon keulankin suhteen.

Eks Certillä oo TRAPP:in keula myynnissä, oli ainaki.
E: https://www.yksivaihde.net/old/10655

Onkos tossa kuvasssa Shimanon Exage -kampi kiinni? Ei sulla sattumalta olis tarvetta toisen puolen kammelle? Olis pelkkiä postikuluja vastaan tarjolla ei-vetopuolen 170mm EX300-kampi jos puuttuu.

-JT- - 14:39, 10.3.2012 » Onkos tossa kuvasssa Shimanon Exage -kampi kiinni? Ei sulla sattumalta olis tarvetta toisen puolen kammelle? Olis pelkkiä postikuluja vastaan tarjolla [ei-vetopuolen 170mm EX300-kampi](https://www.yksivaihde.net/old/5874/139023) jos puuttuu.
On siinä toisellakin puolella kampi kiinni, jää vaan sopivasti tuonne renkaan ja satulaputken taakse piiloon. :)

hotstuff
emäputki vaan näyttää vähän korkealta…
imo hiilikeulat on just siistei vähän modernimmissa custom pyörissä. Mutta ei se teräs tai alu oo yhtään vähemmän siisti.

Metskaa Vispin forkki joltain upgreidaajalta, on hottis <3 Mulla on jo yks hallussa :wink:

-Olli