projekti: Aventon Track

Teet sen ajamisen rääkkäämällä

molempi parempi.

noniin… kuten odotettavissa oli tää juuttui tulliin ja kun nyt parahillaan kamppailen henkilökohtaisessa finanssikriisissä niin ei ole massia lunastaa sitä ulos, saati speksata. odotellaan palkkapäivää. tää joka tapauksessa menee pitkälle heinäkuulle ennen kun ajossa.

osalista alkaa jo hahmottua. päätin hankkia ne pistardit ja kirkkaan omniumit (mustalla rattaalla?). niiden myötä tulee myös kirkasta thomsonia. stongaksi tuli jo hankittua musta cinelli pista. toistaiseksi pidän sen vielä itselläni (DIBSAA). jakkara on edelleen super corsa tai flite, kahtottaan kumpi sopii pyörään/pakaroille.

lunastin rungon ulos jo viikkoja sitten mutta rahaa speksaukseen on ollut niin naftisti etten ole päivittänyt lankaa. nyt sitten…

runko siis oli juuri sitä mitä siltä olin odottanut. ainoan, ja valtavan ison miinuksen huomasin kun kärräsin laatikon kämpille. lootassa luki ‘made in china’. MITÄÄÄÄ??? valmistajan sivulta en löytänyt halaistua sanaa että rungot tuotetaan kiinassa. ainoa mitä tässä on jenkkiläistä on desing. vielä en tiedä tuliko ostettua parin kilon alusika säkissä. toivottavasti tää ei nyt mee samaan kategoriaan vispien sun muiden kiinabulkkien kanssa. kieltämättä 350 dollaria runkosetistä ohjainlaakereineen ja tolpankiristimineen ei ole paha hinta.

väärinkäsityksistä huolimatta aion saatella tämän ajoon. se ei tosin tule tapahtumaan vielä heinäkuussa niinkuin uumoilin aiemmin. väristyksiä tässä on ehtinyt miettiä ihan ajan kanssa. tällä hetkellä suunnitelma on seuraava: kiekot täysin kirkkaat, stemi, spacerit ja tanko mustaa ja tolppa sekä kammet täysin kirkkaat. perusteluja en osaa antaa. tuo vaihtoehto vaan näytti kuvitelmissani hyvältä. värityksestä, osista ja mistä tahansa saa kuitenkin antaa ideoita.

EDIT: joku ehdotti keken vaihtamista kuituun, se tulenee eteen joskus tässä mutta mennään nyt aluksi tällä lelumiinisellä.

Mitenkä tuo pääsi yllättämään? Eikö nuo kaikki halvemmat ja osa kalliimmistakin ole sielä suunnalla valmistettu.Gangsta for example.

Made in China ei liene mikään yllätys tuolla hintalapulla, eikä siitä kannata liian huolissaan olla, suurin osa pyöräkamasta siellä kuitenki tehdään. Toki sieltä tulee myös paskaa palikkaa, mut kiinamies tekee sen laatusta tavaraa mistä sille maksetaan. Jos millään kehtaat niin lähikuvia rungosta; saumoista jne olis tosi kiva.

e: ja myös raamin paino kiinnostelee

Ei pitäis olla hirveen iso yllätys että 350 taalan runko ei ole käsinhitsattu Ameriikan Yhdysvalloissa.

noh… myönnettäköön että tässä ollaan aika nöösiä vielä pyörämaailmassa. konversiot on olleet se mun juttu tähän asti. luulin siis tosissani että runko tulee jenkeistä. nyt kun asiaa ihan miettii niin ajatus on jokseenkin groteski. myönnän typeryyteni.

kaivelin rungon esille tuolta lähempää tarkastelua varten. saumat on hiotut, osa jokseenkin ronskisti mutta hiotut silti. drop outtien hitsisaumat on alkuperäisellä jäljellä ja minun silmään ne näyttää oikein soveliailta. lähikuvia voin lisäillä huomenna. toivoisin jonkinlaista arviota raamin laadusta kuvien perusteella. ajotuntumaakin saa käydä hakemassa ja kokemassa kunhan saan siihen kuntoon. todennäköisesti muutan ouluun ennen tämän saamista ajoon joten oulun skene saa tämä sitten koulittavakseen.

Mm. Mash tulee myös kiinan pojilta, vaikka hintaa on tuplat. Hyvin se silti kulkee. Älä hättäile.

lol

Kiinasta tulee niin laatua kuin paskaakin. Valmistusmaa ei kerro mitään. Jos runko on (ajajalleen) hyvä niin sit on, jos ei niin ei. Käsityöfiilistelyt sit erikseen (jostain syystä jenkeissä tai italiassa käsintehty on jengin mielestä siistimpi juttu kuin kiinassa vaikka valmistusmenetelmät ois samat, kai se liittyy jotenkin pyöräilytraditioihin)

mitä ihmettä oikeasti oon ajatellut??? ennemmin saa etsiä runkoa jota ei olis hitsattu aasiassa. ennemmin sääntö kuin poikkeus että siellä tehää kaikki. tää on ollu joku käsittämttömän hirveä ajatusvirhe. anteeksi että olen idiootti.

takasin asiaan. kuvia joita illal lupasin. toivottavasti ovat riittävän tarkkoja:

näyttäs hiomatonta saumaa olevan muuallakin kun dropeissa ja ihan nätin näkösiä ainakin ulospäin ovat. TT-BB-saumassa on näemmä vähän sanomista. toivottavasti siitä ei ole kun esteettistä haittaa.

tässä vielä lisää kuvia:

kuva1
kuva2
kuva3
kuva4

Mä tykkään! Ois ehkä itekin pitäny laittaa tällänen runko täksi kesäksi.

hehjuum. ajattelin itekkin että “täks kesäks” todellisuus on että ens kesäks.

http://distilleryimage5.s3.amazonaws.com/cb7b881cec7f11e2ab6822000a1f96e8_7.jpg

Tässä vähän inspiraatiota rakenteluun.

Joku alumiinin hitsauksesta jotain tajuava vois kertoa mitä tossa keskiön saumassa tapahtuu? Vai onko toi vaan maalissa toi kupru.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/16647293/alukupru.png

edit: kai se on maalikupru

Luultavasti maalissa vaan kupru. Joka tapauksessa kannattaa aina feissata noi keskiömuhvit - mulla ei uudessa rungossa ollu feissattu ja ihmettelin kun ei GXP istu hyvin. Foxcompilla sitten sen feissasivat ja nyt on kaikki hyvin.

Jos ulkopuoliset kupit niin feissaus on must. Perinteisellä patruunalla ei niin tarkkaa.

Jos nää oot tulossa tuon kanssa vielä Ouluun niin voit meillä käydä rotsaamassa ja feissaamassa keskiön. Jos tuot kaljaa niin saat laittaa sen vielä korjauspukkiinki roikkumaan.

Kyllä tuon valmistajan sivulla aika kovasti sitä käsityömeininkiä hehkutettiin, että elä sinä siitä välitä. Mulla on yks käsin jossain anglosakseissa tehty runko ja se perkele on menossa poikki.

tarkkaan katsoessa imo ei näytä pelkältä maalikuprulta. alumiinin hitsuaksesta en kuitenkaan mitään tiedä. jos kiinnostaa niin kalliossa saa joku tietäväisempi käydä kattoon. voisin kysyy jos kaiffari pystys ottaan tarkempaa kuvaa mitä näyttää täällä. iPhonenkaan kamera ei pysty tuon parempaan. oman harkinnan mukaan jos sauma on tosta kohin kökkö se ei kuitenkaan vaikuta kovin radikaalisti rungon kestävyyteen tai ajettavuuteen.

aattelin feissata/rotsata muhvin ja asennuttaa keskiön ja haarukan laakereineen kaiken varmuudeks jossain missä sen osaavat tehdä. ihan vaan etten ite pasko mitään. jos ehin tavaraa hankkia enennen pohjoiseen muutoa niin foxcompilla. jos en ehi niin pitää oulus kysellä joskos siellä joku haltsais ne hommat.

edit: thx edu! katotaas jääkse homma oulussa tehtäväks…