Progetto: Duemiladodici, è finito

Polkimet ärsyttää, spedut on ollu kyl paremmat ajossa. Remmit ottaa kampiin kiinni eikä pysty kunnolla hyödyntää “vetämistä” esim. ylämäissä. Tässä vaihtuu kohta kaikki osat vaikka ostin kompliittina siinä mielessä ettei tarttis speksaa.

mä pelkään speduis unclippiä. Unclippasin muutamaan otteeseen bunnyhopatessa. Mite niil uskaltaa ajaa brakeless?

Mulla lipes häkistä jalka ja otb, joten todellakin ajan speduilla brakeless.

Oiskohan ajoasennossa tai polkutekniikassa jotain feelua jos jalka taittuu niin paljon että spedu irtoaa. Ja niissähän tosiaan negis on se säätö että kuin helpolla aukeaa… Kyllä sitä imo voi pitää aika tiukalla. Ei oo viel ikin skidatessa irronnu brakeless.

Mieluummin unclippi ku lötköt kengät ja masennus. Pari kertaa irtosi itellä, siihen auttoi kulahtaneiden klossien vaihto uusiin.

negaatio - 17:13, 14.7.2014 » mä pelkään speduis unclippiä. Unclippasin muutamaan otteeseen bunnyhopatessa. Mite niil uskaltaa ajaa brakeless?
Yritin bunnyhoppia remmeillä, jalka irtos kun tottunut että voi vetää "kantapää edellä" ylöspäin. Ei OTB:ta eikä bunnyhoppia. Oon kyl kerran tehny OTB:n kun spedut irtos, mutta silloin oli kyllä oma tyhmyys kun ajoin aivan sysi paskoilla/kuluneilla speduilla.

Tykkään remmihäkkihommista kun kruisailee kaupungilla ilman ufo-kenkiä, mut lenkeillä spedut kyl pieksee. Pitäis olla monta pyörää, ei vaan nyt pysty ku vaihto edessä.

Edit: Lainaus koska sivun vaihto.

Tästähän tulikin sitten kunnon projekti :slight_smile:

Tohon novitechin takanapaan ei saanut spaceriä mahtumaan millään. Tuli yritettyä sitäkin. Jäi lukkorengas yhden tai kahden kierteen varaan, enkä lähtenyt edes kokeilemaan ajamista. Kapea ketju ja rattaat uusiksi voisi onnistua, mutta halvemmaksi tulee uusi takakiekko leveämmällä navalla.

Ja toi Suginon 49h eturieska ei mahdu pyörimään sisäpuolelle. Keskiö on jo 103mm.

Hienoa, että innostusta kuitenkin riittää!

ps. Jos pistät koko paletin uusiksi, niin voin ostaa vanhoja osiani takaisin…

Haha, joo meni kyl uusiks. Avasin tosiaan keskiön ja putsasin osat samalla. Eturieska on muuten 48, takana 17.

Nyt tosiaan mietinnässä josko etu rieska mahtuis sisäpuolelle 107mm keskiöllä. Onko tietoa? Toinen vaihtoehto olis fix-g napa, olis varmaan tyylikkäin ratkaisu. Kolmas olis sitten jo mainittu SRAM S300 kammet ja keskiö.

Ososkorissa nyt uutta rengasta, tuppeja ja ketju. Pitäis varmaan rauhottua ja keskittyä ajamiseeen ja muuhun elämään.

Oon kyl tykänny ajella kuitenki vaikka speksauskin on kivaa :slight_smile: Kiitti vielä kaupoista, ei kaduta!

Loisto juttu!

Ei tullut koskaan kokeiltua 107mm keskiöllä. Takanavan uusinta mulla oli ykkös vaihtoehtona, mutta en koskaan päässyt sinne asti.

107 & rieska sisäpuolella ~42mm. Kiva buildi.

Kyllä se rieska 107 keskiöllä mahtuu sisäpuolelle. Miksei, kun tarkotus olisi, että ratas antaa ketjulinjaksi 42 milliä, niin voihan se spideri olla sisä tai ulkopuolella, vaikka ratas on samassa kohdassa. Ongelmana näissä oli muistaakseni se, että takahaarukka on sen verran leveä, että kovin kapean q-factorin kammet ei mahdu pyörimään

Jjoo mutta ratas sisäpuolella on töhö huolimatta siitä että se toimii

Töhö tai ei niin toivon mukaan säästän sillä vähän massia vaihtoon. Vois tuoda Italiasta sitten vaikka Dodici ajopaidan sillä rahalla. Eli nyt jää Fix-g-napahaaveet, 107mm keskiö tulossa muiden kulutusosien lomassa.

Piti viilata haarukan ruotoputkea, top cap ei istunu ihan täydellisesti, varsinkaan uudella stemmillä.

42mm!

Eiks tiuquus ollu joku muotijuttu?

Joo on, ei se mahdu 107mm rd2 ja sisäpaikkaan

Yllä oleva on siis juuri 107mm keskiöllä ja rd2:set ratas sisäpakalla. Rattaassa oli vähän heittoa, niin piti vähän sovittaa ettei hipaise missän vaiheessa runkoa. Koeajo tehty, toimii ja mieli lepää. Pitäis viel saada tangon pätkäisy aikaiseksi ja uudet tupit kiinni.

Polkimia oon katellu nyt aivan liian kauan ilman ostopäätöstä, ärsyttää kuin paljon aikaa menny epimiseen. Järki valinta olis XXL:stä 520:set 30eurolla, mutta tarjolla olis myös Lookin S-trackit kuudellakympillä. En ehkä jaksa tilata, Timen Aliumit kuitenki pyörinyt ostoskorissa.

Ajan tyytyväisinä 520. Tiukkaa on, ei tonne ees mahtuis spideri väliin :open_mouth:

Ajan tyytyväisinä 520. Tiukkaa on, ei tonne ees mahtuis spideri väliin :open_mouth:

Ajan tyytyväisinä 520. Tiukkaa on, ei tonne ees mahtuis spideri väliin :open_mouth:

Ymmärsinkö oikein, että ajat tyytyväisenä Shimanon M520 lukituspolkusimilla?