Useamman kuukauden foorumia seuranneena, yhden konversion rakentaneena ja nyt maallisten murheiden kanssa painiessa päätin luoda tunnuksen foorumille ja pistää projektitopikin pystyyn. Siispä Matias turun lähistöltä tervehtii ja kiittää mainiosta foorumista!
Itse asiaan:
https://farm4.staticflickr.com/3908/14941310649_38965df545.jpgolmo1
Minulle päätyi kesällä kuvassa oleva Olmo jonka tarkempi malli ja ikä ovat hieman arvoituksia. Malli varmaan Competition jostain kasikytluvun loppupuolelta. Runko on Columbuksen putkea ja koko on 56.
Ja tästähän piti tulla aikakauttaan ja maataan kunnioittava vaihdepyörä. Kuitenkin kaikenlaisen painimisen, pienten ongelmien, rahapulan, malttamattomuuden ja vaiheilun kautta päädyin siihen, että tästä tehdään kiinteävälitteinen ainakin näin alkuun.
Vaihdeoption säästän ja katsotaan sitten mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Edellinen omistaja oli riisunut alkuperäiset maalit pois ja pulverimaalauttanut rungon mustaksi. Toteutus oli joltain osin hieman härski ja kulahtanut, joten tällä hetkelleä runko on taas maalinpoistoprojektin alla. Ajatus oli, että kaveri olisi maalannut kynäruiskulla alkuperäistä sinistä mukaillen mutta kahdella sävyllä hieman mielikuvitusta käyttäen. Keltaisella olisi sitten koristeltu pantographeja ynnä muhveja ja alkuperäistä vastaavat decalssit olisivat päätyneet lakan alle. Nyt pohdin kuitenkin pulverimaalausta kestävämmän pinnan ja vähemmän työn toivossa.
Osasarjana tässä on Campan Victory joka tulee pysymään. Kokonaiskunto oli hieman rottaisempi kun luulin. Esimerkiksi tanko mutkalla, kiinni jumiutuneen satulatolpan sahasin juuri irti ja mukana tulleissa tuubikiekoissa pientä laakeriongelmaa sekä takarattaista osasta puuttuu puolet hampaista.
Käyttötarkoitus tällä on maantielenkit. Ajanut olen tällä turhan raskailla 52/16 väleillä kiinteänä jonkun 100-200km ja runko tuntuu älyttömän hyvältä ja hyvän kokoiselta itselle.
Pohdintaa:
-Kiekot; Fix vai Fix/Free (vapari-optio pidempiä reissuja varten?)
-Jarrut; Joko molemmat alkuperäiset tai ei lainkaan
-Ohjaamo; Droppi, mutta minkämallinen?
-Yleisilme; Alkuperäistä vastaavat decalssit ja hillitty väritys vai jotain aivan muuta?
Budjetti: Järkevä minimi. Pääasia, että saisi nopeasti ajoon ja pääsisi nauttimaan itse asiasta. Omaa silmää miellyttävä ajopyörä siis tulossa.
Lisäilen kuvia kunhan jotain tapahtuu. Mielipiteet ja ehdotukset ovat erittäin tervetulleita!