Poolopyörän ominaisuudet kiinnosta

Poolojeesuksia ahristaa tämä keskustelu, koska kyseisen pelin on tarkoitus olla herrasmiesurheilua, jossa kalusto- ja henkilövahinkoja pyritään välttämään viimeiseen asti.

Poolojeesuksia ahristaa sekin, että pooloa voi pelata millä pyörällä tahansa, esimerkiksi minun kännitraktorillani, ilman mitään lisävarusteita. Jos speksaamiseen käytetyn ajan käyttäisi pyörän hallinnan opetteluun, olisi kesällä varmasti hauskempaa poolota. Vähäisen kokemukseni perusteella tarkoituksena ei ole pelata “oikein”, “pärjätä” eikä edes “näyttää uskottavalta”.

Disclaimerit: Minä en juuri osaa pelata. Jos ajokoira haluaa kasvattaa polviin ihoa takaisin, hän käyttää polvisuojia. Jos viulisti pelaa pooloa, hän käyttää kyynärsuojia.

SanttuT - 12:36, 16.11.2010 <a Ja mä ajan pyörällä, koska se on muodikasta.
No sehän on kiva, meitä on kyllä ihan joka lähtöön. Itse ajelen kunnon vuoksi ja tuli mieleen, että toi poolo vois olla hauskaa puuhaa muun ajelun ohessa ja kun se ei vielä ole mikään näytöslaji missään, niin kaipa se on loppujen lopuksi ihan se ja sama millä rotiskoilla sitä pelataan.
JeeJee - 12:13, 16.11.2010 » Viime kesänä torppasin vastustajan napakalla lyönnillä. Pallo osu venttiiliin ja venttiili poikki, siihen jäi :D.
Tohon auttaa jos laittaa pari nippusidettä venttiilin viereisten pinnojen ympäri ja siitä siksakisti molemmin puolin venttiiliä suojaamaan.

kyllä poolonäytöksiä on ollut, joten ei muuta kuin speksaus jatkukoon!

Isot pahat pojat sanoo, että hienovaraisen & vähemmän hienovaraisen viistoilun ymmärtäminen on erityisen tärkeä taito poolokentän laidalla hengatessa.

n x ^
Umpikumirenkaat FTW!

Noin, yksi ongelmakohta vähemmän.

Kare_Eskola - 12:39, 16.11.2010 » Poolojeesuksia ahristaa tämä keskustelu, koska kyseisen pelin on tarkoitus olla herrasmiesurheilua, jossa kalusto- ja henkilövahinkoja pyritään välttämään viimeiseen asti. Poolojeesuksia ahristaa sekin, että pooloa voi pelata millä pyörällä tahansa, esimerkiksi minun kännitraktorillani, ilman mitään lisävarusteita.
Olen samoilla linjoilla Karen kanssa.

Mutta tässä tullaan taas siihen, että ajat ovat muuttuneet. Ennen stadissa ja muualla maailmalla pelattiin pooloa suht. leppoisasti herrasmiessäännöillä. Pelaajiakin oli paljon vähemmän.

Nyt maailmalla pelataan kilpavarustelumeiningillä pyörät speksaten yleensä aika helvetin aggressiivista ja kilpailuhenkistä HARDCOURT BIKE POLOa samaan malliin kuin kaikkia muitakin vastaavia joukkuepallolajeja, lajiliitto ja puuhelmet vaan enää puuttuu kaulasta. Pelaajia on myös enemmän.

Tässä voi kukin itse miettiä mihin leiriin katsoo kuuluvansa.

edit.
edellä sanomastani huolimatta IHMO poolopyörän speksaaminen talvi-iltojen kuluksi on varmasti ihan hauskaa hommaa.

Kare_Eskola - 13:00, 16.11.2010 » Isot pahat pojat sanoo, että hienovaraisen & vähemmän hienovaraisen viistoilun ymmärtäminen on erityisen tärkeä taito poolokentän laidalla hengatessa.
Tämä kannattaa lukea uudestaan ja sisäistää, ehkäpä muutenkin kuin poolokenttiä varten.

niin, ja jos itse alkaisin kyhäämään “poolopyörää” niin dyykaisin ojasta/jätelavalta jokun vanhan 26" ATBn, riipisin ylimääräiset sälät irti, sinkuloisin apinavälitykselle ja teippaisin jesarilla riittävästi aaltopahvia etukiekkoon ja se olisi siinä. vaan kun en ala.

Huh. Mä olen vilpittömän pahoillani, etten ole stadissa pahemmin pooloa pelannut. Saapumisen jälkeen maanantaipooloja on hintsunlaisesti ollut niinä päivinä kun olen etelään päässyt. Poolopyörä kuitenkin kiinnostaa, kiinnosti ennen pooloa, ja kiinnostaa vieläkin. Jotkut muutkin pyörät kiinnostaa. Osallistun siis ihan mielelläni keskusteluun. Jos mun polvisyndit, suojalevyt tai multireleasit ahdistaa, voidaan järjestää siitä terapiaistunto.

voi:

isompana
mutta ei ole pakko:

viittaan etualan sitimaasturiin joka kaiken arkiliikenteen ohella on kaksi kertaa viikossa myös omistajansa poolopyörä.

http://blogs.yahoo.co.jp/thatseurobeat/28117068.html

b-veli - 9:17, 16.11.2010 » 622 rinkuloita menee seitsemän, eli ainakin 3,5 kiekkoa levystä.
...noniin...

Tähän aiheeseen palatakseni, parin päivän nettiretkeilyn tuloksena kanavat avattu ja suhteet luotu kaupungin pillimuovitoimittajiin.
Ihan vinkkinä: tota matskua käytetään myös esim. raksoilla suojausmateriaalina.

Ny on siis hommattu 2 täyttä levyä valkoista pillimuovia, taitaa olla 3mm paksua.

Näin ollen voin iloksenne kertoa että jahka saan levyt leikattua on myynnissä kohtapuoliin valmiita n. 62cm x 62cm keikkoaihioita itsenne työstettäväksi.

Otan itse 4 tuollaista palaa ja jos yhdestä levystä todellakin tulee 7 palaa niin jää minulta yli 10 palaa (eli levyt viiteen kiekkoon) myytäväksi eli viisi nopeinta saa ne varata itselleen. Huom: max 2 palaa per henkilö.

Korvauksena palaparista ehdotan esim. pullollista jotain huokeahkoa (ei sitten sitä ihan halvinta kiitos) italialaista punaviiniä, mielellään Chiantin alueelta mutta myös uuden maailman viinit käyvät.

PM tavoittaa, jos on kiinnostusta.

EDIT: Tammikuun puolessa välissä tulossa lisää tavaraa, jos nää nyt vietäis käsistä heti…

EDIT: 2.0 tossa tollasta hyvä tietää osastoa…

http://legitbikepolo.com/category/malletswheelcovers/
http://legitbikepolo.com/how-to-make-it/

Kai tässä on nyt huomioituna myös kiekkojen suojattavan osan kartiomuoto? Entäs halkaisija, kun sehän ei mitenkään voi olla rengasta vasten, vaan mielellään kehää vasten, joten halkaisija olisi ilman kolmatta ulottuvuutta pauttiarallaa 622-kehän korkeus. BSD:ia ei tässä voi oikein soveltaa, kun se pentele vaatii sitten lisäksi vanteen materiaalipaksuuden ja pahimmassa tapauksessa holkkienkin vaikutus pitää huomioida! Ollaan sit tarkkana.

http://legitbikepolo.com/category/malletswheelcovers/
http://legitbikepolo.com/how-to-make-it/

Ollaan ollaan… ei tässä oo huomioitu sen tarkemmin vielä juuri mitään; toi 62x62cm oli ihan vaan fiilis-pohjalta…

jos joku kertoo mulle paremmat mitat (622-kiekolle) niin käytän toki niitä ja sitten nähdään montako biittiä yhdestä levystä todella tulee…

konkeli - 12:25, 18.11.2010 » Kai tässä on nyt huomioituna...! Ollaan sit tarkkana.

http://24.media.tumblr.com/tumblr_lc367cDtmR1qacd7io1_500.jpg

Näin tän pyörän niittitakkisen omistajansa kera Kallionhovissa noin viikko sit ja pohdiskelin jotta mikähän lie sangen ghettoisan pianssin tarina. Onko tätä nähty poolossa vai onks se joku muutenvaan pNuk-rotta? Stongan asento tuo kyllä mieleen Ines Brunnin, mikä oli hieman hämmentävä ajatus siitä niittitakkisesta :slight_smile:

Kiitos Kare.


Poolobiek is so 2012. Vielä tulossa vapaaratas ja etukiekon suoja.

Jii - 10:48, 3.10.2011 » Vielä tulossa vapaaratas
Sitten kun laitat vielä mahdollisimman ison U-lukon stongalle roikkumaan niin tästähän tulee oikein mainio esimerkkikappale stadin kesän 2011 muotisinkilätyylistä.