Joo niinhän tuo näyttäis olevan 42mm chainline ellipseissä ja noissa julmat 52 ois ollu kiva käyttää jo valmiina olevia osia pois, mutta aletaan selvittelee.
Tosta keula siihen Muloon.
Saaristo vei miestä niin päätin tehdä talvipyörästä retkipyörän. Tai no ainakin lokareilla ja tartseilla varustetun. Tää pyörä ollut aika monessa eri setupissa. Mut edelleen parhaimpia ajopyöriä, joita omistan🤙🏻
Pompino-asiaa. Aluksi ostettiin noin vuoden 2011 Pompino ”Glow in the dark edition” eli fosforimaalattu runko. Sitten kuvattiin runko valoisassa huoneessa ja pimennetyssä huoneessa. Valotusaika oli 30 sekuntia. Runkohan hohti tosi nätisti. Sitten kerättiin todella pitkään osia.
Olin jo koonnut mustat osat kasausta varten, mutta molemmat mustat kiekkosetit olivat liian kapeat leveämmille renkaille. Sitten Tampereelta löytyi se mitä etsittiin eli State Bicyclesin vanhat, leveät, kirkkaat ja pomminvarmat kiekot. Aloitin kaiken alusta, kirkkailla osilla. Jarrukahvoja pohdin pitkään. Sitten muistin että mulla on kellarissa ysärilaatikko, jossa oli XTR:n vaijeripaketti sekä NOS ja NIB -kahvat. Kahvoissa oli vielä orkkis-käyttöohjetarrat. Muistin että myyjä oli sanonut säilyttäneensä kahvoja vuosien ajan jossain laatikossa tms. Tuli vahvasti mieleen se monologi, minkä Christopher Walken vetää Pulp Fictionissa: ”In Vietnam, your dad kept this clock in his ass for 5 years. Then I kept it in my ass for 2 years. Now it belongs to you.” Ajattelin että tähän traditioon en lähde mukaan ja pistin kahvat käyttöön.
Ja tällainen siitä tuli.
Tanko: Nitto for Shred
Stemmi: Velo Orange
Gripit: DMR Deathgrip
Vaijerit: XTR950
Kahvat: XTR950
Kammet: Sugino Pista
Klossit: XTR970
Jarrut: Velo Orange Grand Cru
Tolppa: Velo Orange Grand Cru
Satula: Brooks C15
Kiekot: State Bicycles
Renkaat: Panaracer GK Astral Blue 32C
5 kuvaa näköjään max/postaus
Laita img-tagit niin saat enemmän kuvia postaukseen.
V-jarrukahvat cantilevereiden kanssa?
Näistä nimenomaisista kahvoista en tiiä, mutta Shimanolla on ollut sellaisiakin kahvoja säädettävällä vetosuhteella, joissa molemmat asennot on tarkoitettu V-jarrulle. Napakkuus viittaisi siihen, että vetää paljon vaijeria eli mekaaninen etu ei ole kovin suuri eli ei tuota yhtä kovaa puristusta vannetta vasten kuin “pehmeän” tuntuinen kahva. Mut jos toimii ni toimii.
Ymmärrän ajatukset paremmin kuin uskottekaan, kun olin itse täysin varma ettei asennus onnistu näillä. Kai tässä voi sen verran ihmisiä ja paikkoja nimetä, että sitten Pelagon kesäkaupan (Tre) myyjä eli kaiken nähnyt herra L totesi vaan ”Nää käy”, ja asensi ne. Eivät ole liian kireät eli mä nyt päädyn siihen että nää tosiaan käy.
Toi o nätti pyörä, ihastelin kaupalla tovin
Hyvännäkönen! Koskas pidetään seuraavat sinisten pomppisten kokoontumisajot?