Pomminvarma sinkula ympärivuotiseen työmatkapyöräilyyn

Moi,

hurahdin sinkuloitiin ja nyt pitäis saada sellanen rassi, ettei tarvi selitellä (ihan sama mitä maksaa).

Työmatkaa kertyy päivittäin yhteensä 13 kilsaa pääasissa suoraa asfalttia.

Kovasti Rolleri (sinkulaksi muutettuna) tai sen tyylinen pyörä kiinnostaa kun se on niin cool. :stuck_out_tongue:

Oisko teillä suosituksia?

jos ei hinnalla ole väliä niin sitten levarit ja hihna, ja tietenkin teräksestä koska godtier materiaali

info(a)kongabicycles.com

Straggler ja Hylex?

Odie - 10:54, 26.12.2018 » jos ei hinnalla ole väliä niin sitten levarit ja hihna, ja tietenkin teräksestä koska godtier materiaali
Jotain tällaista tuli ekana mieleen:

Talveks vielä toiset kiekot nastarenkailla jos tarve vaatii :slight_smile:

EDIT ja ennenkuin joku ehtii mainita ratkeavat perät niin v3:ssa sitä ongelmaa ei liene

jeps, eli toki nestelevarit, ja talvikommuuttiin väkevä suositus dynamonavalle

Itsehän ostaisin titaania. Ja runkosettinä. Toki parit eri kiekot.

Osta kaksi fillaria.

Hyvä talvipyörä on paska ajaa sulan kelin aikaan.

Hyvään sulan kelin pyörään ei mene nastat tai muutenkaan isot nappulakumit.

^Höpsistä!

No ei nyt ihan pelkkää höpsistä. Tosin jos ajot jää 6-7km kommuuttiin niin taida olla järkee hommata kahta sinkulaa sitä varten?

  • Väljät haarukat, jotta mahtuu talveksi vähän isommat kumit.
  • Helposti vaihdettava välityssuhde: Talvitakakiekossa isompi ratas. Keskiössä kaksi ratasta, talvella käytössä pienempi. Ketjupituus pysyy vakiona. Takakiekkojen ratas ketjulinjan mukaan.
  • Säädettävä stemmi, talvella pystympi ajoasento tuntuu turvallisemmalta.

Kiitti kaikille vastauksista,

täytyy vielä mennä käymään Velobiassa jos sieltä löytyisi ystäviä.

Apua, Kongabicycles! - ei mulla kyllä tollasiin custom-tsygiin oo varaa. (Luulin Surlyn vehkeiden edustavan high endiä.) Mut hienoa, et tollasta menoa on Suomessa.

Miks muuten suosittelette levareita? Mulla oli yhtenä talvena cyclossa vannejarrut ja ihan hyvin nekin toimi. Tosin sinä talvena ei tainnut olla mitään hc-pakkasia. Nyt kun mulla on ollut maasturissa Avidin parhaat hydrauliset, ni aika ajoin täytyy käydä ilmauttamassa ja jotain säädättämässä niitä.

Huoltovapaus, mukavuus (ei mitään himo aggressiivista ajoasentoa) ja flattitanko ois kans kriteereinä, jotka jäi alunperin mainitsematta. Oon jopa miettinyt Kona Unitia raskaammalla välityksellä ja laadukkaimmilla osilla koska se on niin kiva ajaa.

Yksi pyörä, yhdet kiekot, joissa vähintään 38 mm kumit kesällä ja talvella vois toimii mulle. (Talvisin nastaversio.)

Paksu kumi tuo mukavuutta ja turvallisuutta.

Pelago Sibbo levareilla?
Tilaa on, itellä parasta aikaa 40mm nastat. Mutta ei näytä hölmöltä kapeammillakaan nakeilla.

Arvasin et joululahjakuoressa ei sittenkään ollut ns paalua. Harmi, ois voinu olla tosihyvä projekti.

JoelH - 13:27, 26.12.2018 » Kiitti kaikille vastauksista, täytyy vielä mennä käymään Velobiassa jos sieltä löytyisi ystäviä. Apua, Kongabicycles! - ei mulla kyllä tollasiin custom-tsygiin oo varaa. (Luulin Surlyn vehkeiden edustavan high endiä.) Mut hienoa, et tollasta menoa on Suomessa. Miks muuten suosittelette levareita? Mulla oli yhtenä talvena cyclossa vannejarrut ja ihan hyvin nekin toimi. Tosin sinä talvena ei tainnut olla mitään hc-pakkasia. Nyt kun mulla on ollut maasturissa Avidin parhaat hydrauliset, ni aika ajoin täytyy käydä ilmauttamassa ja jotain säädättämässä niitä. Huoltovapaus, mukavuus (ei mitään himo aggressiivista ajoasentoa) ja flattitanko ois kans kriteereinä, jotka jäi alunperin mainitsematta. Oon jopa miettinyt Kona Unitia raskaammalla välityksellä ja laadukkaimmilla osilla koska se on niin kiva ajaa. Yksi pyörä, yhdet kiekot, joissa vähintään 38 mm kumit kesällä ja talvella vois toimii mulle. (Talvisin nastaversio.) Paksu kumi tuo mukavuutta ja turvallisuutta.
velobiassa saat varmasti hyvää palvelua

Viimeistään flatbar latisti tunnelman.
E: https://www.yksivaihde.net/old/33537

JoelH - 13:27, 26.12.2018 » Miks muuten suosittelette levareita?
Koska talvella fit&forget. Shimanon m6000 esim. ovat hinta-laatusuhteeltaan hyvät. Jätä ne skriik-avidit kauppaan. Toki hyvillä v-jarruillakin pärjää. Niissä tuppaa vaan olemaan sama vika kuin mekaanisissa levareissa. Ne jäätyy. Toki poikkeuksiakin on ja ajomiehet ovat saaneet ilmeisesti nekin toimimaan pienillä muutoksilla.
JoelH - 13:27, 26.12.2018 »

Huoltovapaus, mukavuus (ei mitään himo aggressiivista ajoasentoa) ja flattitanko ois kans kriteereinä, jotka jäi alunperin mainitsematta. Oon jopa miettinyt Kona Unitia raskaammalla välityksellä ja laadukkaimmilla osilla koska se on niin kiva ajaa.
Yksi pyörä, yhdet kiekot, joissa vähintään 38 mm kumit kesällä ja talvella vois toimii mulle. (Talvisin nastaversio.)
Paksu kumi tuo mukavuutta ja turvallisuutta.

Jos Unit kelpaa niin vastasit itse itsellesi. Se on hyvä pyörä, sinkuloitavissa ja vaihteistettavissa. Nastat talveks, kesät slikseillä jos tykkäät ajaa ollenkaan. Liikkuu myös foorumeilla paljon.

Mikäs vika siinä cyclossa oli/on? Droppitanko?

Ei ehkä yhtä katu-uskottava kuin rolleri mutta huomattavasti järkevämpi ja potentiaalisempi.