Polkupyörien ja komponenttien kuljettaminen kotimaassa postilla/matkahuollolla

Yliluoma - 19:58, 4.1.2013 » Onks kukaan tutkinut kuriiripalveluvaihtoehtoja, esmes DHL?
Yks juttu on kanssa jos työpaikalla käytetään jotain puljua. Esim kiitolinjalla pystyy itse maksamaan kuljetuksen mutta samaan aikaan kertomaan firman asiakasnumeron. Itse sain jostain lähteyksestä 30e pois eli 50e -> 20e kun kysyin pomolta että onko ok käyttää firman asiakasnumeroa jos kuitenkin maksaa laskun itse.

e: ps toisaalta sit jos hukkaavat paketin matkalla niin onnea matkaan sinne nurkkiin kaivelemaan :smiley:

Ei mitään sittenkään… (Edit:) Meinasin vaan kysäistä onko joku onnistunut hyödyntämään huuto.netin Huutopakettia kokonaisen pyörän rahtaamisessa. Saisi varmaan pakattua maksimimittoja pienempään pakettiin ja painokin jää alle maksimipainorajan. Vajaa kymppi ei ole paha tikki.

normaali - 19:20, 4.1.2013 » Oletettavasti pyörän pakkaaminen laatikkoon järkeistää hintaa hieman.
ei.

Tänään kävin matkahuollossa kysymässä kokonaisen pyörän postittamista, tädin mukaan Suomen sisällä lähetys maksaa paikasta / pyörästä riippumatta 43,19e.

P-2 - 17:13, 1.3.2013 » Tänään kävin matkahuollossa kysymässä kokonaisen pyörän postittamista, tädin mukaan Suomen sisällä lähetys maksaa paikasta / pyörästä riippumatta 43,19e.
Joo, ja opiskelija-alennusta on turha edes kysyä :'(

Ei kannata kertoa että paketissa on pyörä! Muuten hinta pompsahtaa maagisesti.

Eilen laitoin matkahuollolla rungon ja pomppukeulan. Paketin painoksi merkitty lappuun 9kg. Hintaa lähetykselle tuli 34,97€.

dpstyles - 13:00, 21.3.2013 » Eilen laitoin matkahuollolla rungon ja pomppukeulan. Paketin painoksi merkitty lappuun 9kg. Hintaa lähetykselle tuli 34,97€.
Hyvä kun laitoit tuon, piti itekki kertoa: eilen kävin itsekkin postittamassa runkosetin, 31 ja rapiat tuli matkahuollolla hintaa. Jäpä sano että noi isot paketit menee kuutioiden mukaan, ja näemmä matkahuollon sivulta löytyy [laskurikin](http://mhhkiweb1.matkahuolto.fi/scripts/loginetyleinen.wsc/002hintakysely) noita varten.

^Halvempi lähettää jo Postin kautta “Ovelle” pakettina, 27e ja hilut päälle sis. “Suuri lähetys” lisän. Itse en enää laita MH:n kautta isompia paketteja, nimimerkillä pari yllätyskustannusta tullut nyt alkuvuodesta tuon tilavuuslaskurin vuoksi.

Laitoin runkosetin Onni-bussin puskarahtina kuopioon hintahan oli se 4e, eikä kukaan heittele sun pakettia lajittelussa. Vain pieni ekstra vaivannäkö siitä että paketti pitää toimittaa suoraan lähtevään bussiin.

^+vastassa pitää olla joku, eiksje? Mut mun mielestä myös aika hyvä vaihtoehto. Perkeleen Matkahuolto pilaa aina kaiken

Nämä hyvä tietää, jos ja kun joutuu postittelemaan lauantaina lotottavaa Gan Wellia. Jotenkin vaan ollut sellainen kuva että itella riistää viimeisetkin pennit ja valittaa liian isoista laatikoista.

Itella rikkoo asiat, koskapa lähetyksiä käsitellään koneellisesti. Matkis on yksityishenkilölle kallis muttei mun kokemuksen mukaan juurikan riko tavaroita, kun hommat tehdään käsin.

^niin vois luulla? mut ei pidä paikkansa

Asiat on ehkä sitten muuttunu. Toi oli tilanne vielä pari vuotta sitten kun työn puolesta tuli lähetettyä tavaraa pitkin maata.

sama tällä hetkellä!
kunnolla rikki ei ole mennyt mutta hyvin niitä runnutetaan!
pyöriä lähtee päivittäin kasattuna ja laatikossa! kasatut pyörät tietysti saa melkosen kovaa kohtelua

Suosittelen välttämään matkahuoltoa. Hirveetä kusetusta. Saman kokoinen mutta 3kg kevyempi laatikko maksoi 9€ enemmän kuin viikko takaperin. Mukamas isompi laatikko, vaikka saman valmistajan pyöräboksi ja vielä pienennettynä. 43,19€. Viimeinen kerta kun käytän matkahuoltoa mihinkään.

M11kka - 11:02, 12.8.2013 » Anteeksi että tuun törkeästi huuteleen vieraisiin lankoihin, mutta Matkahuolto kuljettaa pyörät kiinteällä hinnalla.
mikä on tää kiinteä hinta?

pyörä menee 60kg mukaan, eli 41,81e.

munakorva - 11:12, 12.8.2013 » pyörä menee 60kg mukaan, eli 41,81e.
ok aiemmasta keskustelusta löytyi myös tämä:
P-2 - 18:13, 1.3.2013 » Tänään kävin matkahuollossa kysymässä kokonaisen pyörän postittamista, tädin mukaan Suomen sisällä lähetys maksaa paikasta / pyörästä riippumatta 43,19e.