Polkimet - poljinkeskustelu ja poljinvinkit

Onko kellää tietoa saako mistään enää/onko minnekkään tulossa Wellgon noita MG-28 minipolkimia?

Oon niitä koittanu metsästää aika kauan, mutta näin talvisaikaan on vähän heikosti valikoimaa.

Tai sitten, jotkut samanmoiset, mutta ei mitään jätti BMXpolkimia mun pikkujaloille. Eli siis mahd. pienet.

Kumiluoti, oli vielä ainakin viime viikolla, siis jos kyseessä on WELGO MINI FLÄTIT. Tais maksaa joku 10€-15€.

+1 NS Bikes Aerialeille. Kohtuuhintaset ja -painoiset (neuvolalankaa varten punnitsin: 440 g), ja laakerit pyörii ainakin vielä herkästi. Mitkään miniflätit ne ei oo, mutta sen verran sirot että kolisevat maahan* huomattavasti vähemmän kuin niiden edeltäjät, B-kaupan möhkömäiset Wellgot. Tosin mulla ne on nyt varapolkimina jos joskus on ihan pakko laittaa jalkaan jotkut muut kuin pyöräilykengät jalkaan kun lähtee liikenteseen.

*Sillon aina tietää et on ajanu täysii, kun kuuluu mutkassa kraapaus ja filon takapää nuljahtaa. Yhtäältä pelottavaa mut toisaalta jotenkin henkisesti tyydyttävää :smiley:

kyttyra - 9:44, 15.3.2011 » +1 NS Bikes Aerialeille. Kohtuuhintaset ja -painoiset (neuvolalankaa varten punnitsin: 440 g), ja laakerit pyörii ainakin vielä herkästi. Mitkään miniflätit ne ei oo, mutta sen verran sirot että kolisevat maahan* huomattavasti vähemmän kuin niiden edeltäjät, B-kaupan möhkömäiset Wellgot. Tosin mulla ne on nyt varapolkimina jos joskus on ihan pakko laittaa jalkaan jotkut muut kuin pyöräilykengät jalkaan kun lähtee liikenteseen. *Sillon aina tietää et on ajanu täysii, kun kuuluu mutkassa kraapaus ja filon takapää nuljahtaa. Yhtäältä pelottavaa mut toisaalta jotenkin henkisesti tyydyttävää :D
+1! Seuraavat polkimet tulee olemaan itselläkin tämmöiset:

http://www.hi5bikes.fi//images/aerialdc_group.jpg

Hi5Bikesista saa

paljonko noilla pedaale…

(edit) 95mmx95mm → avataan ne linkit.

+1! Itsekin erittäin tyytyväinen ollut noihin aerialeihin. Jämäkänoloiset ja nätisti meni KRNKY:n sträpitkin paikalleen :slight_smile:

NKOTB - 15:53, 15.3.2011 » Modatusta maastopolkimesta ei oo kokemusta. Se voi tosiaan olla vähän hankala pyöräyttää oikein päin.
Äääh, se roikkuu perä alhaalla, kuten lukkopolkimen kuuluukin.
Monarc - 3:22, 15.3.2011 » Kumiluoti, oli vielä ainakin viime viikolla, siis jos kyseessä on WELGO MINI FLÄTIT. Tais maksaa joku 10€-15€.
Kävin itseasiassa pari päivää sitten niin ei enää sillon ollut..

Listaillaas hiukan noita bemaksiflättejä, joihin saa häkit kiinni. Onnistuuko esmes Odysseyn Twistediin? Wellgon V8 copyihin nyt ainakin saa, mut mieluusti sais olla tossun alla viel hiukan enemmän matskua kuin noissa.

Twistedien kanssa joutuu muistaakseni askartelemaan akselinsuuntaisia reikiä isommiksi…

Täällä on ajeltu jos jonkinmoisilla muovi- ja magnesium-fläteillä sträppien kanssa. Tällä hetkellä ajossa NC-17 Sud pin pro ti ja Nukeproof Neutron (eivät tosin ole varsinaisia bemaxiflättejä). Kummatkin futaavat loistavasti - ei kaipaa enää noita paksuja muovisia…

Miten noihin NS Aerialeihin istuu Feetbeltit? FB:t löytys valmiiks ja niihin ollut tyytyväinen, mutta flättipolkimia oon miettinyt. Jotenkin noi NS:t vaan näyttää siltä, että ei saa välttämättä kovin järkevästi belttejä niihin kiinni?

ChainThug - 17:15, 16.10.2008 » Maantiefilossa on Timen maantielukkikset, koska ne on parhaat millä olen ajanut. Speedplay vaikuttaa kans kiintoisalta, mutten ole kokeillut kuin messuilla pikaisesti.. ehkä ens kesänä semmoiset. Kaupungilla ajan/ajelen pääasiassa kiinteellä välityksellä, klosseilla liukastelu kahviloissa ja kaupoissa ei nappaa enkä yleensä jaksa raahata vaihtotossuja mukana joten kolme vuotta mennyt BMX-flättipolkimia teräshäkeillä.. tai itse asiassa mulla on häkki ja remmit vain oikeassa polkimessa kun totesin sen joskus poolossa toimivaksi ratkaisuksi ja totuin siihen. GR-9 jne sen tyyppisiä on kans tullut pikaisesti kokeiltua mutta diggaan vanseja ja muita pehmeäpohjaisia tossuja ja niillä jalat puutuu pahasti jos poljin on liian pieni. Häkeistä teräksiset on imho parhaat, alumiiniset paskimmat. muoviset ok mutta ainakin mulla olleet on haljenneet kiinnitysruuvien vierestä. niin ja tosiaan BMX-platformit toimii myös häkki alaspäin, just paras poolossa ja varmaan myös kikkailussa. oikeeseen ajamiseen kaupungilla SPD:t on kuiteskin parhaat, sekä voimanvälityksen että tuntumansa puolesta. Ja Niken bmx-kengät saa myös suuria pisteitä.. pyöräilykengän lesti, speduklossit, dunkin ulkopohja ja kuoret. niillä kehtaa mennä palaveriin ja kävellä liukastumatta marmorilattialla.
Moi

Onko kenelläkään tietoa mistä saisi Wellgo MG-28 pedaalit halvimmalla? Oon yrittäny etsiä muutamasta kaupasta Helsingistä, mm. Kumiluodista kysäsin, mutta ei ole tärpännyt.

bicyclehero.com tarjoaa kyseisiä pedaaleja hintaan €32.86, sisältäen postikulut. Kertokaa toki jos tiedätte muita nettikauppoja, mistä voisi saada halvemmalla :slight_smile:

Miks just MG-28 eikä joku muu halpisbmxpoljin?

Snafu Anorexic Pedals. Tässä meikäläisen seuraavat, kunhan vaan mustia on taas saatavilla. 75mm leveät.

http://www.snafubmx.com/gallery/p.php?a=RXd2YH9VSn1reG56emc2Pl1NZGh8eyRod2ElYG5wcng/IDM/PzMrKD4/Mz81LTIyJicrPDsmNzc=

Samaa kyselisin kuin tuossa ylempänä, onko jollain tietoa mistä päin stadissa voisi löytää joko mini-wellgot tai vaikka wellgon v8-kopiot? Muutama pyöräliike tullut koluttua läpi tuloksetta. Toki joku muukin halpa ja pienehkö poljin johon saa sträpit hyvin kiinni kelpaa.

Tai sitten pitää satsata vähän enemmän ja ostaa ns-bikesin aerial…

snafut sietää koklaa, mutta olen myös ollut näihin tyytyväinen… vaikka Kumipluodi-hinta oli aika suolainen.

mks-gr9+mks steel njs+mks alpha njs tuplat=turvallinen olo

tietääx kukaan miten tollasesta dura-ace AX-polkimesta sais laakerit esiin? siin on molemmilla puolilla kuusiokolokanta mut koitin niitä väännellä eikä avautunu mihkään. todnäk ne on vaan jumissa, mut ajattelin varmistella ettei näihin tarvi jotai taikatemppuja?

taikatempuista en ole varma, mutta muistelen että kun aikoinani ko. sarjan palikoita keräilin ja samoja huoltohommia pohdin, näin netissä purkukuvan polkimista joissa se iso osa johon tartutaan jakarilla tms, oli irti kaikesta myös koska sen sisäpuolella on sarja kuulia… eli ehkä sitäkin pitää väännellä eikä vain kuusiokoloja… niin ja niitä kuuliahan tuolla sisällä ilmeisesti on hemmetinmoinen kasa… itse en siis koskaan polkimpia purkanut kun pyörivät ok.

Afa - 14:34, 18.1.2012 » tietääx kukaan miten tollasesta dura-ace AX-polkimesta sais laakerit esiin? siin on molemmilla puolilla kuusiokolokanta mut koitin niitä väännellä eikä avautunu mihkään. todnäk ne on vaan jumissa, mut ajattelin varmistella ettei näihin tarvi jotai taikatemppuja?
nyt sain ton auki mutten saa enää takas kiinni =)